{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
866 visninger | Oprettet:

DKK LP {{forumTopicSubject}}

Hej.

Er der nogen herinde, der kan huske deres første LP-konkurrence???

Jeg har tilmeldt mig LP-træning fra februar, og gæder mig meget til at skulle i gang med at træne noget mere igen.

Når jeg læser program-vejledningen til LP1 igennem, så har jeg virkelig mod på, at prøve at være med. Der er da helt sikkert mulighed for at vi kan forbedre os i alle øvelserne, men hvornår kan man tillade sig at stille op til konkurrencerne (så man ikke falder helt igennem)? Og hvordan er det at være med? Hvordan foregår sådan en dag?

Godt nytår til alle! :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DKK LP
  • #1   30. dec 2006 Jeg har 2 gange været til Lp1 med Honey. Hun bestod første gang med 159point (1præmie) og anden gang med 165point(1præmie).
    Honey kunne alle øvelserne til fulde og lavede ingen fejl. Grunden til jeg ikke scorede max point, er pga deres regler om signaler og førerens holdning og andre småting. Dette var også grunden til at jeg tog 1'eren 2gange -da jeg mener at det er mindst ligeså meget føreren der skal kunne programmet og sende de korrekte signaler! Det er ikke nok at hunden udfører øvelser korrekt.
    Derfor synes jeg bare du skal kaste dig ud det og få noget træning. Dog synes jeg ikke man skal stille op hvis ens hund ikke kan blive min 1min i dæk mellem andre hunde. Hunden skal generalt være under kontrol og komme når man kalder.


  • #2   30. dec 2006
    www.verdensbedstehunde.dk/ Maria *
    Det var da flot, du må have enormt meget kontrol over dine signaler smiley -synes det er svært at se(og dermed ændre) at jeg sender 'snyde' plads signaler og skjulte håndtegn*G*

    Dommerne til prøverne er efter hvad jeg har oplevet utrolig søde og lader ikke bare en stå forvirrede og usikre på hvad man må foretage sig.


  • #3   30. dec 2006 hov kan se mine point er helt forkerte*G* fik 162,5 og 169 -wow nu blev jeg helt glad:)

  • #4   30. dec 2006 Tak for jeres gode svar! :o)

    Hvis I har flere kommentarer, vil jeg selvfølgelig gerne have dem også...!

    Jeg tror jef vil tage ud og kigge ved en konkurrence, når der er mulighed for det.

    Endnu en gang mange tak!


  • #5   30. dec 2006 Jeg har stillet op til en del lydighedsprøver med Aya. Jeg synes, det er fedt at komme ud og prøve alle øvelserne af. Hvornår man er klar til at stille op, synes jeg, er meget op til hvem man er. Jeg stiller ikke op medmindre min hund kan øvelserne til 10 på træningsbanen. Jeg vil, at hun skal være 100 % sikker på øvelserne, mig og mine signaler på en kendt bane inden en prøve. På den måde er der størst mulighed for, at det bliver en god oplevelser for både hund og fører. Dermed ikke sagt, at jeg forventer at få 10 i alle øvelserne til prøven for der er så meget andet på spil også :o)

    MEn har du mod på at træne, kan jeg kun anbefale at stille på. Dommerne er rigtig flinke og gode til at forklare nye førere, hvordan tingene skal være.


  • #6   30. dec 2006 www.verdensbedstehunde.dk:
    Det var da nogle dejlige kritikker du har fået:)

    Jeg vil gerne stille noget mere op til lydighed med Honey, men får ikke rigtig trænet om vinteren.

    Ninja træner min kæreste, prøver at få ham lokket til at stille op i LP1:D

    Har dog et problem: Honey tygger i apporten, SBT'en er jo ikke en race der er gode til at bære på ting, de vil hellere knuse dem:( og det er Frygtelig svært at pille af.
    Hun har dog en vildt flot apport og apporterer alt:)

    Jeg håber på at få en ny hund til sommer, en tæve der skal gå hele vejen*G*

    Det hele er bare svært at kombinere når man også ustiller meget:( Vi har også fået en lille pige, det tager jo også tid.
    Men håber på at jeg får tid til at ihvertfald prøve LP2 inden 2007 er omme:D


  • #7   30. dec 2006 "Ninja træner min kæreste, prøver at få ham lokket til at stille op i LP1:D"

    Hov -det er altså min kæreste der træner Ninja*G* og det er Ninja der skal stilles op i LP1....


Kommentér på:
DKK LP

Annonce