{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.012 visninger | Oprettet:

DKK LP - De nye øvelser {{forumTopicSubject}}

Er der nogle herinde der har været til prøve med de nye øvelser/regler i LP og hvordan synes I det fungerede ?
Jeg havde desværre ikke selv mulighed for at være med i Sorø, jeg ville ellers rigtig gerne have set hvordan de nye øvelser blev dømt. Men i forhold til det jeg så på FB LP i Danmark så var der ret fine placeringer ?

Jeg er selv i kl 3 og i øjeblikket har vi lidt udfordringer i den nye øvelse rundt om, både med det ene og andet delmoment. Men jeg synes det er super fedt at arbejde med nyt.

Så I bedømmelserne i Sorø, måske var du selv med ?
Og hvad synes I om de nye øvelser ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DKK LP - De nye øvelser
  • #1   5. mar 2016 Jeg synes det fungerede godt. Der er mere praktisk for prøveleder men ellers var det fint. Gode løbeøvelser og gode forståelige bedømmelser. Jeg er glad for det nye program smiley

  • #2   5. mar 2016 Jeg var forresten oppe i både 3 og E. Begge var fine programmer at gå - jeg synes de nye øvelser er mega sjove. Eneste øvelse jeg på ingen måde forstår, er eliteøvelsen hvor man skal sende til en "ring" inden feltet.

  • #3   5. mar 2016 Fedt at det fungerede smiley Jeg har godt tænkt at det med ringen i E er lidt mærkeligt. Har også hørt at ringen muligvis med tiden helt forsvinder så man skal sende hunden ud i ingenting.
    Jeg synes også øvelserne er super sjove og selvom vi har lidt udfordringer i rundt om, så er det en super fed øvelse at træne.

    Det er også rart at der nu er lidt flere løbeøvelser så alt ikke foregår lige om benene på os, det givet lidt mere power smiley


  • #5   5. mar 2016 Pia reglementet står på DKK's hjemmeside. Der er også en side på FB der hedder LP i Danmark hvor der ligger videoer af øvelserne

  • #7   5. mar 2016 Jeg synes det er nogle super øvelser som giver udfordringer på mange områder, så der er noget at tage fat i smiley

  • #8   7. mar 2016 Ja jeg synes også de er super gode! Og de er lettere at indlære end jeg frygtede smiley

  • #9   7. mar 2016 Jeg fandt et par videoer fra prøven i Sorø (på blogs hos forskellige hundevenner smiley ). Jeg er så lige pt mest interesseret i LP2 og synes faktisk at programmet så ret fint ud. Jeg har smugtrænet på nogle af øvelserne og på torsdag så starter vi på hold for at få helt styr på de nye LP2 øvelser - nå, ja og også LP3 da smiley
    @Pia. Jo, der er nogle af øvelserne der minder om DcH's stuedressur. Men der er også nogle der er meget forskellige. Fx har DcH ikke noget der minder om næseprøven. DcH fremadsendelse og DKK fremadsendelse er temmelig forskellige selvom de begge handler om at få hunde til at løbe fremad. En meget stor forskel - synes jeg- er at DKK programmet foregår på meget lille plads i forhold til hvad man oplever i DcH's program. Fx ligger ringene ofte helt op af hinanden så der er flere hunde igang få meter fra hinanden. Noget der ville give andledning til klager til en DcH-konkurrence smiley
    Jeg træner begge programmer med min Dobermann.


  • #12   7. mar 2016 Ja, den har jeg også trænet på. Den er godt nok også svær for min hund og hun kommer med flere mærkelige løsninger på den smiley Faktisk lidt underligt at den virker så svær for hundene. Min kan åbenbart slet ikke rumme at skulle gøre to ting på vej tilbage. Men spring - apport - spring er åbenbart let nok smiley

  • #13   7. mar 2016 Jeg er slet ikke begyndt at sætte delmomenterne til den øvelse sammen endnu. Jeg vil have 120 procent sikkerhed i at min hund er helt med på dem inden. Derudover har jeg valgt at træne massivt på det at løbe rundt om ( uden at blive stoppet ) og massivt på at tage springet skævt i forhold til min placering både med og uden apport. Selvfølgelig trænet som 2 delmomenter.

  • #14   7. mar 2016 Perle synes øvelsen med at løbe rundt om er totalt fest og farver så den har vi trænet en hel del smiley (ja ja, en dober synes jo generelt det med at løbe er fest smiley )
    Mht apport/spring så har jeg prøvet det af for at se om hun bare gjorde det (det gør hun jo altså engang imellem smiley - fx med apporten i sin tid). Det gjorde hun så ikke så pt træner jeg at hun bare samler apporten op på vej tilbage til mig. Og det går faktisk fint smiley


  • #15   7. mar 2016 Vores udfordring er at Ester synes det fedeste i verden er at apportere (labrador) det er knap så sjovt "bare" at løbe rundt om noget. Så det med at løbe forbi apporten er virkelig svært. Jeg arbejder derfor rigtig meget med at få noget værdi ind i det at løbe rundt om keglen.

Kommentér på:
DKK LP - De nye øvelser

Annonce