{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.121 visninger | Oprettet:

DKK LP træning - hvor ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har kigget rundt omkring på nettet men synes jeg har lidt svært ved at finde det jeg søger. Så nu spørger jeg herinde.
Jeg ville frygtelig gerne på et DKK LP hold så jeg kan få styr på det nye LP program (min hund er i LP2). Jeg har i flere år trænet hos Sydkystens Hundeskole (med min gamle hanhund Stormy) og været meget glad for stedet, man AK! de har åbenbart helt droppet LP'en og kører udelukkende med hvalpehold, rally og den slags. Jeg er ude efter et sted hvor man træner med konkurrence for øje. Jeg bor i Køge og foretrækker en køreafstand på max 30 km. Er der nogen der kender et sted ??????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DKK LP træning - hvor ?
  • #2   25. jan 2016 Hund og træning i Hedehusene er et super sted. Der er også Lea Nor i Holbæk.

  • #3   25. jan 2016 Jeg går selv hos Trine Rafn i Hillerød men det er jo temmelig langt væk for dig. Hun er ellers super

  • #4   25. jan 2016 @Birgitta: Kender udmærket til pladsen i Ølstykke - synes bare der er så pokkers langt derop smiley
    @Labsen: Dem vil jeg lige kigge på smiley


  • #5   25. jan 2016 Jeg går i DKK Ringsted, Stenlille og Bellahøj.
    Jeg er meget tilfreds med Ringsted og Stenlille! smiley
    Bellahøj trænede jeg for et par år siden og starter igen den 20. februar, så hvordan der er nu, kan jeg ikke sige.


  • #7   25. jan 2016 Birgitta Hund og Træning har trænere der træner helt til eliten. Måske er der ikke nogle hold oppe lige nu, men jeg ved at der med jævne mellemrum er hold på både kl3 og eliteniveau !

  • #8   25. jan 2016 @Birgitta: At man kun udbyder hold i LP1 og 2 er altså ikke ensbetydende med at man ikke er kvalificeret til mere. Der er også andre ting der er med til at afgøre hvad man vælger at udbyde smiley

  • #9   25. jan 2016 Jeg må så sige at jeg ikke bryder mig om at træne hos DKK i Ølstykke. Alt for mange på holdet og ikke en indlæringsform efter mit hoved.
    Eftersom du har gået hos Sydkysten, er du vel også mest til de mere moderne indlæringsformer med fokus på detaljer smiley


  • #10   25. jan 2016 Tror jeg hopper på Hund og Trænings konkurrence lydighedshold torsdag aften der starter i marts i Køge smiley Det i feb i Hedehusene er kun fire gange og jeg kan ikke komme den første gang.
    Tak for tippet smiley


  • #11   25. jan 2016 Hvem er træner på det ?

  • #14   25. jan 2016 Birgitta ikke fordi vi skal mundhugges omkring trænere, og træningssteder.
    Men jeg må bare sige at du tager fejl omkring dine udtalelser om hvad der er kvalificerede træner til, kontra hvad der bliver udbudt. Har du nogensinde trænet i privat regi, eller har du kun trænet i klubregi ? De 2 ting er meget forskellige og ikke opbygget på samme måde. I privat regi, kan der sagtens i nogle perioder være udbudt nogle ting og andre perioder andre ting. Man går ikke nødvendigvis på alt fra hvalpehold til elitehold samme sted. Jeg skifter af og til træningssted, alt efter hvem der udbyder lige det jeg har brug for nu og her. Det betyder ikke at jeg er utilfreds med det ene, blot at jeg har brug for nogle nye redskaber og noget nyt feed back.

    Og eftersom jeg har trænet hos Hund og trænning gennem de sidste 5 år, så kan jeg med garanti fortælle dig, at de både har kvalificerede træner til elitehold og nogle gange også udbyder elitehold ! And thats a fact.


  • #16   25. jan 2016 Birgitta jeg kritiserer dig ikke, jeg argumenterer blot imod dine udtalelser nedenstående som jeg mener du har uret i. Og med mindre du har kendskab til de eksakte pladser mener jeg ikke du kan komme med sådanne udtalelser. Du har anbefalet Ølstykke til TS det er fint, jeg anbefaler blot noget andet som jeg har god erfaring med.

    "Hund og træning -hedehusene har kun DKK 1 og 2.. Så de har heller ikke undervisere, der er kvalificerede til at følge holdet videre til 3 og elite"

    "JO! Hvis der er trænere, der er kvalificerede til viderekomne hold, så ER der altså også viderekomne hold!"


  • #17   25. jan 2016 En privat udbyder kan jo også være nok så kvalificeret til både det ene og det andet, men ikke have tid pga fx arbejde til at udbyde alt fra hvalpehold til elitehold. Og i sådanne tilfælde er det jo mere givende rent økonomisk at udbyde hold for hvalpe, hverdagslydighed, oa. mindre krævende lydighed - der er jo ganske simpelt flere, der søger det.
    Der, hvor jeg går, kan man fortælle træneren, hvad man gerne vil have af hold, og så udbyder hun efter behov.

    Et andet aspekt kan være, at man ikke kan samle folk nok til et helt elitehold. Igen kan man jo være nok så kvalificeret, men er der ikke folk nok i ens nærområde til det, så er det jo bare surt.


  • #19   26. jan 2016 Jeg har været i 'gamet' i så mange år (DKK LP siden 1987) at jeg godt tør melde til Hund og Trænings undervisning uden at have været ude og kigge på deres pladser først. Jeg har faktisk trænet sammen med nogle af dem der startede Hund og Træning op inden de overhovedet havde tænkt i de baner smiley Det er rigtig dygtige folk og jeg ville bestemt ikke betvivle at de også kan træne LP3, LPchampion og Elitehunde. Jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg ikke selv var kommet i tanke om dem. Derudover så er det jo altid rart at hører sig lidt for inden man vælger - måske nogen kender nogen som de vil anbefale smiley Jeg kender som sagt godt DKK's plads i Ølstykke og jeg synes der er alt for langt derop. Jeg kendte lidt til pladsen i 'gamle' dage og da var det ikke et sted jeg ville træne.
    DKK's plads i Ringsted trænede jeg selv på fra 1987 til 1996 og de kunne også være en mulighed. Jeg kender ikke deres trænere. Men ser lidt på det på den måde at jeg egentlig mest skal have noget introduktion til hvordan de nye LP2 øvelser ser ud. Så skulle træneren ikke helt falde i min smag så kan jeg sagtens selv sortere i det folk siger og jeg kan sagtens selv lærer min hund øvelserne. MEN selvfølgelig er det da mest optimalt at træne et sted hvor jeg også kan få lidt nyt input smiley
    Jeg bruger meget klikkertræning og hverken min hund eller jeg er rookies. Min hund skulle meget gerne med til DcH DM i B-klassen i år smiley Og så vil jeg også lige se om hun dog ikke kan få titlen DKLPCH fordi jeg ikke helt kan finde ud af at slippe det program smiley
    I hundetræning er udbud altså ikke nødvendigvis afhængigt af efterspørgsel. Udbud er oftere begrænset af resourcer; de fleste er trænere ved siden af et almindeligt arbejde. Og det sætter sine begrænsninger. Jeg er selv træner og bestyrelsesmedlem i en DcH klub og vi kan jo altså ikke slå flere hold op end vi har trænere til smiley Men kan sagtens være en træner der er dygtig til lydighedstræning og motivere sine kursister til at gå til prøver uden at man har slået en masse videregående hold op hele tiden. Det er jo ikke sådan at man tilmelder sig et kursussted og så regner man med at skulle gå der hos den samme træner hele vejen igennem forløbet. Den dygtigste og mest inspirerende træner jeg nogensinde har gået hos var sygeplejerske i sit 'civile' liv. Dette satte naturligvis sine begrænsninger for hvor tit hun kunne udbyde hold og pt træner hun kun elitehunde.


Kommentér på:
DKK LP træning - hvor ?

Annonce