uden snor uden snor
hey alle i andre hunde venner.. ja jeg har en rigtig dejlig hund ved navn rolf.. han kan sagtens være uden snor på stranden og andre steder uden for mange biler og mennesker men mit problem er at jeg gerne vil have ham til at kunne gå lige ved siden af mig uden snor nå jeg sir det til ham... men hvordan kan jeg lære ham det.. håber i kan give gode råd
sep 2004
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 440
sep 2004
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 440
jun 2004
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 22 Svar: 228
Jeg bruger ikke kommando plads når jeg er ude at gå tur og er mellem mange folk, hvor jeg vil have at hunden bliver hos mig. Så bruger jeg kommando "bliv her". For kommando plads er meget krævende, hvor hunden skal kigge op i dit ansigt hele tiden indtil du siger fri eller giver en anden kommando... Og det skal den jo roses for hele tiden og det har man ikke lige tid til når man går en tur op af gågaden fx.
Du skal lære din hund at det er sjovt at gå ved siden af dig, ellers kan den ikke se noget formål ved at gå der. Så du skal i lang tid bruge godbidder og rose ham for at gå pænt... Det tager tit lang tid at lære en hund det du gerne vil have. Især når man går mellem mange folk og andre hunde... så hav tålmodighed
feb 2005
Følger: 43 Følgere: 42 Emner: 52 Svar: 1.500
jun 2004
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 22 Svar: 228
Det er ikke et problem du har, det er bare noget din hund skal lære med tiden. Et problem er fx hvis din hund stikker af og overhovedet ikke lystrer på det du siger, så snart du har taget snoren af.
At en hund skal lære at gå ved siden af én selvom den ikke har snor på, og så endda gå igennem byen eller lignende, er meget svært. Det kræver stor lydighed...
Så hvis det er noget du virkelig gerne vil lære den, så vil jeg også råde dig til at starte i en hundeklub...
Det er svært nok i sig selv at lære hunden at gå plads selvom den har snor på... så god arbejdslyst ;o)
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 17
uden snor