{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  uden snor.?
  • #1   11. mar 2010 f eks en lang line og når hun er langt væk kald på hende og når hun kommer hen til dig ros hende og rør f eks i halsbåndet da nogle hunde ikke kommer helt hen så man kan tage dem i snor igen, første gang hun er løs (helst en indhegnet sted, lad være med at kalde på hende lige med det samme og når du kalder på hende skal hun ikke i snor, hun skal bare ha en godbid og næste gang du kalder tager du hende i snor og roser hende, bare et råd,

• #2   11. mar 2010 Trine....Nu er du jo langt fra den alder hvor det havde været aller nemmeste at lærer hvalpen at komme på kald....Det er det nemlig fra den er ca.6 uger og til den er 4 mdr.
    Kigget i din profil, og der skriver du jo at hun har lært en del allerede, så mon du ikke også har en hund, der kommer når du kalder???? Har du ikke haft mulighed dagligt for at gå med den hvor den kunne løbe løs?????

• #3   11. mar 2010 altså, hvis vi er i haven kommer hun så snart jeg kalder, men vi bor et sted tæt ved en stor vej, så har ikke turde slippe hende der, når vi har gået ture...

• #4   11. mar 2010 Hmm. Hvad med at putte hunden ind i bilen, og køre hen til et std hvor den kan prøve at komme løs uden farer for at blive kørt over...Strand eng, skov????? hundeskov????
    Det aller vigtigste er aldrig at lade hunde gå løs hvor der er trafik....aldrig kalde på den når man på forhånd jkan se at den IKKE vil komme, Endelig, så kald på en måde som bare giver den lyst til at komme, og fordiden har fået en erfaring for, at dens mennesker, kan finde på en masse gode lege....

• #5   11. mar 2010 Meld dig ind i en hundeklub, så får du de værktøjer der skal til...

• #6   11. mar 2010 Vi legede meget gemmeleg med vores berner da han var lille og han holder konstant øje med os når vi går tur nu for at se om vi stadig er der. Vi skal nærmeste bare tænke på at gemme os bag et træ nu, så kommer han farende :o)

Men prøv, som Snow K siger, at køre ud i en skov (hvor der ikke er andre i nærheden) og slip hende løs. Jeg vil vædde med at hun ikke render ret langt væk. ROS ROS ROS (godbidder - de bedste hun ved) når hun tager kontakt til jer derude af sig selv, så kan I begynde at kalde på hende og gøre det samme (godbid)

• #9   11. mar 2010 Hej, jeg kan kun give det råd at træne indkald, bl.a. få en til at holde hende mens du løber væk, når du så kalder, slipper den anden, så skulle hun gerne have meget lyst til at komme farende smiley men under alle omstændigheder er det bedst ikke at lade den løbe frit ved en stor vej, man ved jo aldrig?

Jeg kan se der er nogen der foreslå du kører i skoven, det skal du ikke gøre, det er ulovligt at have hunde løs i skoven (medmindre du har en aftale) og koster 500 kr i bøde. derudover risikerer du at folk med agressive hunde går der (inkl. jeg selv ;-)) fordi man ved at man undgår løse hunde i en skov.

Held og lykke med det!

Kommentér på:
uden snor.?

Annonce