{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
872 visninger | Oprettet:

Johannes G
Johannes G
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Uden snor {{forumTopicSubject}}

Hej

Hvordan skal jeg få vendet min hund af med at løbe hen til andre hunde, når han ikke må?

Jeg har en 13 måneder gammel hund, som lige mangler det sidste for at kunne gå uden snor (på lukkede områder selvfølgelig)

Hvis vi er alene eller der mennesker følger han mig fint og komme når jeg kalder ham til mig. Men lige så snart han se en hund, så er han afsted. Jeg ville rigtig gerne, have han lagde dette fra sig og kun løb afsted, hvis han fik lov.

Mvh.

Johannes

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uden snor
  • #1   23. jul 2013 Vha en lang line og et forbud mod at gå hen til fremmede hunde. Der skal IKKE BARE trænes passage-træning, - der skal trænes mange, mange, mange gange med mange forskellige hunde både at stå stille overfor hinanden, hvor det ENESTE hunden ikke må er at gå hen til den anden hund. Om den snuser i jorden, sitter, dækker eller noget andet er ligegyldigt - den må¨BARE IKKE vise opsøgende adfærd ift. en anden hund.

Jeg lærer alle mine kursister dette, - hundene lærer at slappe af ift. andre hunde, og din indkaldstræning, som SELVFØLGELIG også foregår med lang line, bliver mange gange nemmere, når hunden først er overbevist om, at andre hunde ikke er noget, den skal tage stilling til!

• #2   23. jul 2013 ups - både at stå stille overfor hinanden og passagetræning samt træning, hvor den ene hund leger med sin ejer / løber efter bold etc.

• #3   23. jul 2013 Lang line og masser af gode guffer når han vælger dig. Forvent at det bliver sværere i løbet af det næste ½ år især i forhold til tæver

• Johannes G
    Johannes G Tilmeldt:
    nov 2012

#4   24. jul 2013 Tusind tak. Jeg må finde flex linjen frem!

• #6   24. jul 2013 og så skal du være mere obs på omgivelserne end din hund - sådan at DU spotter fristelserne før han gør. Det har virket for mig, at jeg når at fastholde min hunds opmærksomhed inden fristelsen bliver opdaget.

• Johannes G
    Johannes G Tilmeldt:
    nov 2012

#7   24. jul 2013 Jeg plejer også at se andre hunde før han gør, men han er virkelige glad for at hilse på andre hunde. Han bliver helt overgearet, og på et eller andet tidspunkt får han enten færden af den anden hund eller øje på den, og så er det meget svært at holde ham tilbage.

Kommentér på:
Uden snor

Annonce