{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
843 visninger | Oprettet:

Hvad træner man ved brug af flexline-stoppet? {{forumTopicSubject}}

Da jeg gik tur på strandengen, kunne jeg henover en lang strækning iagttage en (for mig) ukendt træning med flexline.
Jeg har simpelthen ikke fantasi til at forestille mig, hvad det var, der blev trænet, så jeg håber én af jer herinde kan tilfredsstille min nysgerrighed.

Det foregik på den måde, at hunden gik i flexline og på forskellige - og for mig at se - uberegnelige tidspunkter blev stoppet så aktiveret.
Det var uafhængigt af, hvor langt hunden var fremme.
Der blev ikke givet et forudgående signal.
Det var ikke afhængigt af hundens hastighed.
Det var ikke afhængigt af, om hunden trak.
Og det var heller ikke pga. genstande, som hunden var på vej henimod, da vi som sagt gik på en strandeng, uden nogen form for forhindringer.

Er der nogen af jer, der kender til en øvelse eller noget andet, som man ville vælge at indlære med den metode?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad træner man ved brug af flexline-stoppet?
  • #2   26. sep 2017 Nej - stoppet på flexline-håndtaget blev aktiveret. smiley
    Dvs. ejeren trykkede på knappen, så snoren låste.
    Så gik de videre lidt, og så blev snoren givet fri igen. Og blev så låst igen efter få sekunder, når hunden var på en anden afstand.
    Giver det mening?

• #6   26. sep 2017 Nej Linda - Det var IKKE når den trak. Den gik i én af de flexliner med bredt bånd, og tit når der blev stoppet, så var der "bue" på linen. Og nej, der blev ikke afgivet noget form for signal inden. Ihvertfald ikke noget, jeg hverken kunne se eller høre, og eftersom jeg gik nærmest parallelt med dem (dog en lille smule bagved) så kunne jeg følge med i det meste. Og blev mere og mere forundret.

• #7   26. sep 2017 Det lyder fuldstændig, som når min far bliver træt af, at deres hund trækker. Så gør han sådan, fordi han ikke kan huske, hvordan jeg egentlig har forklaret, at man træner anti-træk. Problemet er, at han i situationen er både dybt frustreret, og derfor ikke specielt fair overfor hunden, at han som sagt ikke udfører øvelsen korrekt, og derudover at han normalt er ligeglad med, at hunden trækker, så det fører vitterligt ingen steder....

• #8   26. sep 2017 Jeg har oplevet, at der er nogen, som træner en stop kommando på den måde, hvor hunden skal lære at stoppe/ blive stående på kommando.

Man siger stop og stopper flexlinen.
    Om det kommer til at virke på den måde ved jeg ikke, men har som sagt oplevet et par stykker som træner det på den måde.

• #9   26. sep 2017 Anni - det ville også give mening, hvis der blev sagt stop.. Men det blev der ikke smiley

• #10   26. sep 2017 Måske har fører en af de famøse lydløse fløjter? smiley

• #11   26. sep 2017 Det kan være en frygtelig dårlig vane. jeg har også set når hundeejere går med flexline, så trykkes der på knappen. Spørger jeg indtil det, hvorfor?, tja så er svaret, dårlig vane

• #12   26. sep 2017 Det kan være en logisk forklaring. smiley

Hvis jeg går med min hund, og jeg nærmer mig et hjørne vil folk også se mig lige pludselig trykke på "stop" knappen ned, Inden vi når hjørnet.

Men i virkeligheden har jeg lige et par sekunder inden, presset stop knappen lidt ned så kommer der en svag lyd fra håndtaget (hvis han i situationen går hurtigere end mig), men min køter ved godt hvad det betyder. For han stopper pr automatik lige et sekund efter den lyd, samtidigt med at jeg "aktiverer" stoppet, og et sekund efter slipper igen, fordi han er stoppet, og nu ruller vi linie ind istedet...

Man kan sige, at vi har koordineret det.

Nu er der ikke mange der går rundt med med en stor hund i flexlinie, og grunden til at jeg kan gøre det uden problemer, er det lille trick.

I starten er det noget der skal trænes, og vupti, vil man se noget lignede, og det må se underligt ud. Men når det først er lært, så er det ret smart.

En stor hund er ikke bare en man lige stopper når den er 5 meter fremme, og medmindre man elsker at høre sin egen stemme konstand ved hvert hjørne, så er den slags små tricks ret smarte at kunne. smiley

Jeg kan nemlig hilse og sige, at det kunne ser smart ud fordi at han stopper, for 5 meter ude, der kan han snildt trække afsted med de fleste.. smiley

• #13   26. sep 2017 Martin: Hvordan har du lært din hund, hvad lyden betyder ?

• #14   26. sep 2017 @Labsen.
    Med kommandoen stop i starten, og så med gentagelser en masse.

Det er ret nemt at lære en hund.

Desuden har jeg kommandoen "tænke".

Den er også ret godt at lære en hund der går med flexline, og den sidste som er et højt klart "Arr".

Anderkendende nik bag skærmen til den der kan regne de to sidste kommandoer ud? smiley

• #16   27. sep 2017 Ida - jeg ved det ærligt talt ikke. Men det var ikke, når den fx. var ude på 5 meters afstand. Det var lige så tit på 1-2 meter - eller 4. Jeg kunne overhovedet ikke se noget system i det. Og det var konstant og hele tiden. Jeg tror nærmest ikke, at der gik 10 sekunder uden et "stop", og jeg gik bagved dem henover måske 1,5km.
    På helt åbent område, så der ikke i mine øjne var nogen "grund" til at skulle bremse. På samme distance gik begge mine to drenge ihvertfald i helt løse flexliner, uden behov for andet smiley

Kommentér på:
Hvad træner man ved brug af flexline-stoppet?

Annonce