{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
603 visninger | Oprettet:

Lær at lade heste være, hvordan??? {{forumTopicSubject}}

Hej!

Vi skal snart have en lille hvid schæferhvalp (d. 27. jan). Vi har fire heste, som den gerne skal lære, at den ikke skal løbe efter, bide eller gø af. Hvordan lære man den det? Helst på en positiv måde seføli. Ikke med "du gør, jeg slår".. men positivt????
Håber der er nogen, der kan hjælpe mig..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lær at lade heste være, hvordan???
  • #1   18. dec 2006 Jeg kan huske fra fjernsynet (aom jo aldrig lyver) en kvinde der havde hunde til at passe på sine høns.
    Det gjorde hun ved at nægte hunden øjenkontakt med hønsene, eller, hun roste vist når de undgik øjenkontakt (fordi øjenkontakt kan føre til aggresion eller leg)...
    Det handler vist om at gøre det gavnligt for hunden at lade hestene være

• #2   18. dec 2006 Er det Estella i skal have.. Troede lige at I har en voksen hund, for aå ville det jo bar være at lade den gå med den gamle.

Hvis hestene er vant til hunde, så tror jeg bare du skal tage den med ud til hestene som den mest naturlige ting i verden, og så burde det gå.. Helt små hvalpe er sjældent meget modige.. slet ikke med så store dyr

• #3   18. dec 2006 Du kan lære den at den skal være stille. hvilket betyder at man ikke må løbe efter de andre dyr.

Sådan har jeg lært mine at omgås kattene.

De må selvfølgelig gerne snakke med kattene, men det er nej og stille, hvis de forsøger at løbe efter dem.

• #4   18. dec 2006 Ja, det er Estella vi skal have. Lad mig sige det sådan: Med Fonzi gik det nemt. Han gøede kun af hestene, når de blev helt kulrede, men sådan var han i forvejen. Med Tessie var det straks en helt anden sag. Hun løb under hegnet og efter hestene, såsnart de bare flyttede et ben. Den ene af hestene kan ikke stå stille, når først der er en ophidset hund foran den. Deror var det gså meget svært, at kalde Tessie tilbage, da hesten hele tiden var i bevægelse. Det eneste der kunne holde hende væk var, at vi satte en ekstra tråd på egnet, som var i hendes højde. Men hun løb stadig og gøede af de, hvis de rørte sig det mindste.
    Nogle af hestene er totalt ligeglade, mens der er andre, der er nemme at påvirke.

Kommentér på:
Lær at lade heste være, hvordan???

Annonce