{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.435 visninger | Oprettet:

min hund æder ALT når hun er alene HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Råd søges med lys og lygte!

Min hund er begyndt at gå på køkkenborde og hylder ( så vidt muligt) når vi ikke er hjemme, og hvis hun ikke kan få fat i noget spiseligt, så går hun i baren efter sprutflasker! smiley

Jeg søger råd til afvænning af den her adfærd, da det ender med at koste hende livet hvis hun en dag får fat i det forkerte smiley

Hun er normalt ikke så meget alene, da min mand er hjemmegående, dog sker det når vi er ude og handle, til fødselsdag eller lign.
Det kan være alt fra 30 min til 3-4 timer vi er væk.

Hun har før ikke haft nogen problemer med at være alene i alt fra 30 minutter til 7-8 timer.

Det er et stigende, frustrerende og bekymrende problem.

jeg håber i har nogle gode råd til mig.

På forhånd, tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min hund æder ALT når hun er alene HJÆLP!
  • #1   5. mar 2016 Hvor gammel er hun og har i lavet alenehjemme træning?

• #2   5. mar 2016 hun er 6 år, og har indtil for et lille halvt år siden aldrig haft problemer med at være alene i fulde arbejdsdage.

Alene hjemmetræning er lavet som hvalp/unghund og har været vedligeholdt igennem alle 6 år ..

jeg ved simpelthen ikke hvad der er gået galt smiley

• #3   5. mar 2016 Det kan være fordi den ikke er vandt til at være alene smiley prøv at starte forfra med træningen og se om det hjælper smiley

• #4   5. mar 2016 Tak, vi prøver smiley

er bare SÅ bange for at hun får fat i noget der koster hende livet

• #5   5. mar 2016 I skal i hvert fald starte med at sørge for hun ikke kan komme i køkkenet, eller de andre steder hvor hun æder ting.

• #7   5. mar 2016 åben stue med åbent køkken, det kan desværre ikke ændres smiley

understimulering er en mulighed, vi sørger selvfølgelig for at hun er stimuleret, men jeg tænker selv at det automatisk er blive lidt mindre i vinteren pga vejr ... og det passer desværre med opførslen ...
    vi prøver med ekstra stimulering

• #8   5. mar 2016 Christina J du taler om angsten for at hun skal æde noget, som slår hende ihjel. Det må være muligt at skærme for hunden. Luk den i soveværelset, ind på et ekstra værelse, badeværelset, gangen, bryggers, et bur for faen.

Der er mange muligheder, i er nød til at gøre noget.

Og NEJ, jeg dunker dig IKKE oveni hovedet, eller taler surt til dig. Jeg fortæller dig om de muligheder du ikke selv kan se.

• #10   5. mar 2016 Vi går lange ture i skov, vi leger meget med pinde, hun har sanse stimulerende legetøj (som hun er super glad for), vi har prøvet med noget søgen efter godbidder i græsset. . andre forskellige ting..
    er ved at undersøge om ikke der er andre måder at få hende stimuleret på ( lån af agility bane eller lign)

• #11   5. mar 2016 Fjern alt det der kan skade hende, og lad hende arbejde for al sin mad (søgeøvelser, tricks osv.)

• #12   5. mar 2016 Lange gåture og leg er ikke nok, har i ikke en hundeklub hvor i kan gå til træning? Der findes jo også jagthundetræning uden man nødvendigvis skal gå på jagt. Hvis det er en mulighed? smiley

• #13   5. mar 2016 Jeg tænker at skulle ha det bedre med et mindre areal at være på. Hun skal vel bare sove når i er væk. Ikk.
    Så en hvalpegård? Hvor det kun får plads noget at sove på... Og en skål med vand...

• #14   6. mar 2016 Hvis alt andet fejler kan man i sidste ende blive nød til at sætte hunden i bur når den skal være alene - det har jeg måttet med nogle af mine tidligere hunde fordi de kunne finde på at æde ledninger smiley Men de blev faktisk ret glade for buret fordi det netop fjernede det stress de følte når de var alene hjemme og følte derfor deres bur var deres 'helle'.. Men ja, det kan skyldtes for lidt aktivering og at alene hjemme træningen skal genopfriskes, men jeg vil sige.. når hun er til fare for sig selv, hvis det så ikke ændres meget hurtigt ville jeg overveje et bur!!!

• #16   6. mar 2016 Men hvis man finder ud af hvorfor og intet andet virker, så kan man jo ikk ha noget valg andet end at beskytte hunden ved at sætte den i bur.. men jeg er enig, man skal prøve andet før man 'bare' sætter den i bur..

• #18   6. mar 2016 Jeg er enig med de andre i at der skal skrues op for aktiveringen. Men samtidig så ville jeg nok få udelukket smerter/sygdom hos en dyrlæge. En 6 årig hund der plejer at kunne være alene lyder i mine ører lidt mistænkelig med en så destruktiv adfærd.

• #19   6. mar 2016 Bur fjerner kun menneskets problem, ikke hundens!
    At nogle mennesker vælger den løsning, viser hvor lidt de ved om adfærd .

Hunden skal stimuleres på en anden måde.
    Fjern kastelege og indfør i stedet søgelege. Ikke alle hunde fungerer med kastelege nemlig. Hun skal have brugt sin mentale energi.

• #20   6. mar 2016 Er det kun spiseligeting hun går efter eller ødelægger hun andre ting?
    Hvis det kun er søgen efter mad, ville jeg klart søge dyrlæge og få tjekket for sygdom.
    I har ikke ændret fodring?

• #22   6. mar 2016 Herhjemme er madskål ikke eksisterende smiley

Robin får det ud på gulvet i gangen smiley

• #23   6. mar 2016 Det er vigtigt at hun er helt nede i gear inden din mand forlader hende. dv. ingen gåture i up-tempo i tiden inden hun skal være alene.
    Så meget ro på som muligt, i GOD tid inden han går.

Og så gerne et genkendeligt ritual inden han går. Eksempelvis at hun bliver bedt om at ligge i kurv eller på tæppe og slappe af inden han går.

Hvis hunden aktiveres med eksempelvis boldkast eller tempofyldte ture lige inden den skal være alene, så har den stadig en masse stresshormoner fisende rundt i kroppen som den reagerer på. Der kan gå mange timer inden disse er ude af kroppen. Det er værd at tænke over....

• #24   6. mar 2016 Sys i er lidt hurtige til at dømme andre fordi de har endt med at sætte deres hund i bur - i aner jo ikke en dyt om omstændighederne smiley Jeg mener, vi prøvede adfærds behandler, alene hjemme træning, aktivering og ja, alt vi kunne komme i tanke om måske kunne virke... men i sidste ende så følte hun sig faktisk bare mere tryg i buret end ude i store åbne rum.. prøvede med at tænde radioen, tvet og ja ALT. Og i sidste ende så må I da kunne se at kan man ikke komme det til livs er det trods alt bedre at sørge for at hunden ikke får fat i giftige ting/æder ledninger osv.?! Skal man bare lade den æde alt muligt den ikk har godt af eller lade den æde ledninger hvis ALT andet ikke hjælper? Jeg spørg bare...

• victoria R
    victoria R Tilmeldt:
    apr 2015

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 17
    #25   6. mar 2016 Hvad har ændret sig i jeres hverdag for et halvt år siden ?

• #26   8. mar 2016 Hej,
    mange tak for alle jeres svar, jeg har siddet på sidelinien og fulgt med.

Der er ingenting der har ændret sig, jeg tror simpelthen i har ret i at hun er understimuleret og vi er ved at undersøge sportræning !

jeg har i mellemtiden fundet en, forhåbentlig, løsning til køkkenet ( se billede)

profilbillede
  • #29   9. mar 2016 sulten?

.. er labrador ikke altid kronisk sultne? =P

Kommentér på:
min hund æder ALT når hun er alene HJÆLP!

Annonce