{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.229 visninger | Oprettet:

Min hund æder lort.... {{forumTopicSubject}}

Min hund er begyndt at æde lort, ikke kun heste møg men også alt mulig andet, tror det er hendes eget eller kattenes. når vi siger nej til hende stikker hun bare af med det. hun kaster altid op af det og vil så æde det igen.. det er simpelthen for ulækkert.

Hvad skal vi gøre når hun stikker af med det? det er vildt irriterende. og hvordan får vi hende til at lade værre med at æde det?

hun er dækket ind mht. foder!!! hun har fået ormekur og hun er vaccineret.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund æder lort....
  • #1   4. nov 2009 Træn "nej" øvelser. Det er bare en dårlig vane.

• #2   4. nov 2009 hun forstår godt et nej.. når vi er til hundetræning og laver den øvelse hvor man ligger en godbid på foden og siger nej, så tager hun den ikke...

• #3   4. nov 2009 har hørt at annanas skulle hjælpe på det.. det skulle få hendes afføring til at lugte spicielt så hun ikke har lyst til at æde det... om det virker, ved jeg ikk da jeg ikke har haft problemet selv...

• #4   4. nov 2009 Sørg for at fjerne lorten når den er lagt;o)

Det kan i hvert fald minimere problemet hvis i sørger for at gøre rent efter lattene og hunden.
    Hvor gammel er hunden? Der er mange hvalpe der får sådan en fase hvor den slags åbenbart er sindssygt lækkert.
    Derdover gælder det vel om at komme hunden i forkøbet. Hvis i når at stoppe det INDEN det kommer i munden, vil det være langt mere effektivt end hvis i først reagerer når hunden ER rendt med det.

Nejøvelser er meget fine -men en ting er ikke at måtte tage noget, noget helt andet er at skulle spytte noget ud man allerede HAR taget, det kan være noget mere vanskeligt (men kan self indlæres. Ville dog starte indlæringen med noget ikke-spiseligt)

• #5   4. nov 2009 jeg tror ikke det er hendes eget hun æder.. men er lidt ti tvivl..

• #6   4. nov 2009 ananas er ikke godt for alle hunde. nogle kan ikke tåle det. Man kan få nogle billige piller der hedder kaprotabs nede ved dyrlægen. sådan en skal de have 2 gange dagligt ind til de er stoppet med at spise det (varer som regel en uges tid) og så stopper man bare med at give hunden pillerne. Så er det problem løst. Og det virker. Har gjort det med to af mine hunde.

• #7   4. nov 2009 vi plejer også at samle det op hun laver, men man kan jo overse en enkelt eller to, men kattene graver jo deres ned og det kan hun godt finde på at grave op.
    hun er ikke så gammel omk, 4 mdr.

du kan have ret i at en ting er ikke at måtte tage noget, noget helt andet er at skulle spytte noget ud man allerede HAR taget.. syntes det er svært, for hun er lynhurtig...og hun får lov til selv at rende rundt ude i haven som hun har lyst.

• #8   4. nov 2009 Så må i jo i en periode gå med ud;o)

• #9   4. nov 2009 Michelle med de 3 små chier .: virker det også når det er kattelort og heste møj hun spiser?

• #10   4. nov 2009 Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen !: det gør vi også, men selvom vi er med ude så gør hun det, og hun er bare så sindssyg hurtig, man når næsten ikke at opdage det før det er for sent.. men vi vil da helt klart begynde at være mere opmærksom på hende. det er et forsøg værd.. vi er næsten villige til at prøve hvad som helst...

• #11   4. nov 2009 ja det gør det også.. mange hunde har det især med at æde kattelort, og her bruger man dem også De koster 99 kr for 100 tabletter, så det er ikke noget man bliver ruineret af.

• #12   4. nov 2009 Michelle med de 3 små chier .: det er værd at prøve.. vil snakke med min syrlæge imorgen om det.

• #13   4. nov 2009 Hvis det er hendes eget så kan man få noget hos dyrelægen man putter i foderet så det ikke smager godt.. (Som om det gør det i forvejen!!) Min har nemlig også gjort det, men har vænnet sig af med det igen. Men hvis ikke det er hendes eget, så skal hun have skæld ud og lære at forstå hvad nej betyder..

• #14   5. nov 2009 Vi havde engang en Labrador tæve som gik i kattebakken og tog kattelorte!! Det var da bare så ulækkert.................. jeg spurgte dyrlægen hvorfor den gjorde det og han sagde at det er fordi kattefoder indeholder meget kød som katten ikke selv fordøjer.......... jeg tømte kattebakken hvergang der havde været en kat derinde, men Freja kunne næsten sidde i kø udenfor kattebakken og ventede på at katten skulle blive færdig hihihi klog hund kan man sige.......

• #15   5. nov 2009 Ja, her på matriklen har vi 7 hunde, og 2 katte. 5 af dem har også den ìnteresse`, vi har prøvet alle de gode råd, ananas, det 3. krydderi og i 2 mdr. brugte vi de piller ved dyrlægen, men intet har hjulpet. Vores hunde ved godt hvad nej betyder, men det er ikke let altid at se hvad de laver, når deres legeplads er på 6000 kvm. Jeg samler op 2 gange om dagen, men kan jo ikke altid se hvor kattene har gravet deres ned.
    Og desværrer så kaster den ene hund altid op når den har ædt kattelort, gerne indenfor :-(føj for en stank.
    Jeg har desværre ikke fundet noget virksomt middel, men ville ønske jeg havde, for så kunne man da blive rig he he, for det er vist et stort problem.

Kommentér på:
Min hund æder lort....

Annonce