1.522 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Bide træning Bide træning

Hej.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig og øve bide træning med min han hund. Men er der nogen steder på Sjælland, tæt på holbæk de gør det? For blandede racer? I politi hunde foreningen i Holbæk, hvor jeg gik til træning med ham, gør de det kun for ren racede hunde. De kunne desværre ikke svare mig på hvorfor.
Så prøver og finde et sted tæt på omkring holbæk smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bide træning
  • #1   6. dec 2015 I PH er det kun renracede hunde der kan Kåres. Og kun en række bestemte racer, med mindre der gives dispensation.

Ellers er det IPO træning du skal ud i og så skal du ud i specielklubberne.

hvorfor vil du træne C?

DCH programmet kigger jo ikke på tavler men der kan du ikke træne C.

• #2   6. dec 2015 Jeg har også ladet mig fortælle, at det er svært at finde figuranter til c-arbejde, hvis man ikke er meget seriøs omkring det. Alternativt kan man betale sig til det nogen steder - men det er jo hårdt for kroppen på figuranten. smiley

• #5   6. dec 2015 Ja korrektion: det er sandt. Der er ganske få DCHér hvor der trænes IPO. Men det er ikke mange.

• #7   6. dec 2015 Hvis jeg husker korrekt, så skal man også træne gr. A og B (spor og lydighed), for at kunne træne C (bidarbejde), som Krumme siger.. Jeg TROR det var i DCH jeg læste dette, men jeg ved ikke, hvem der tager blandinger ind smiley

• #9   6. dec 2015 Hmm - jeg syntes ellers bare jeg læste det et sted.. Kan også være det var i schæferhundeklubben? Men jeg er enig med dig/jer smiley

• #12   6. dec 2015 Ja, det er et krav i kredsen i min by kan jeg se - det er nok der, jeg har fået det fra, my bad smiley

• #13   6. dec 2015 Hold da fest. Havde ikke regnet med så mange svar smiley ...
    Tusind tak for alle jeres rigtig gode svar, dejligt endelig med en positiv tråd, uden og blive hakket ned. Jeg blev da os en del klogere med det i har skrevet. Vidste ikke det var svært og finde figuranter, troede "bare" de var der, eller hvad man kan sige. Kunne være jeg skulle prøve og se hvor jeg kan tage hele pakken, altså A,B og C, da jeg må være ærlig at sige jeg ikke vidste det hang sådan sammen. Men det gør det bare endnu mere spændende, fordi jeg gerne vil arbejde så meget med min hund som muligt. Og få det forhold til en ekstremt lydig hund, det er noget jeg virkelig sigter efter.

Og Ulla, nu kender du ikke min hund. Så lad venligst værd med og dømme, når du ikke ved mere end der står. Tak smiley

• #16   6. dec 2015 Tusind tak. Det er virkelig en stor hjælp, så har jeg en ide om hvad jeg skal søge efter. Tak tak smiley

• #18   6. dec 2015 Det håber jeg virkelig os. Han mangler nye udfordringer, så vil rigtig gerne igang med noget nyt smiley

• #19   6. dec 2015 Det er ikke helt så ligetil at være figurant i grp C -så de er der desværre (eller heldigvis smiley ) ikke bare.. de skal jo også uddannes til det smiley

Min umiddelbare tanke var egentligt hvorfor du ikke lægger ud med almindelig lydighed? Hvis det hele er nyt for dig, og ønsket egentligt "bare" er en lydig hund, så var det da der jeg ville starte (og lydighed er jo vigtigt uanset hvilken sport man vil træne med sin hund). Og i øvrigt noget nemmere at komme igang med hvis ikke man har renracet hund og derfor har fri adgang til alle klubberne.

• #20   6. dec 2015 Det er sådan at man nu kan gå til prøve i A, B og C på IPO-niveau 1, 2 og 3 hver for sig.
    Det vil sige at man i teorien faktisk godt KUN kan træne C - det er dog de færreste kredse der vil være med til det - og med rette.

Det vigtigste er i første omgang at få tjekket om hunden har anlæg for det. Har den ikke det, så giver det sig selv.
    Det skal en dygtig figurant hjælpe med.
    Og så skal der trænes lydighed - den lydighed der bruges i Gr. C, hvis man vil gå til prøve har de samme krav som Gr. B-lydigheden så det er om at starte der.

• #22   7. dec 2015 Når nogen her 'mumler' lidt om at det måske ikke er den fedeste aktivitet med en huskyblanding, så handler det ikke om at man måske tror din hund vil blive farlig eller sådan noget. Det handler snarere om at man tænker på hundens bedste. Der er elementer i C arbejdet, der er mentalt meget hårdt for hundene og som virkelig kræver at hunden har hovedet til det. At hunden synes at trækkelege med en bidepølle er superfestligt er absolut ikke det samme som at den vil synes det vil være superfedt at der løber en truende mand lige imod den og at den så skal 'angribe' ham. For mange hunde, der ikke decideret er avlet til den slags, vil det nærmest være at betegne som et overgreb. Så som CH siger så skal den del ihvertfald testes først. Nu ved jeg ikke hvad din hund ellers er blandet med, men min rent personlige erfaring som træner er at huskysindet slår rigtig meget igennem i huskyblandinger. Og huskier er altså ikke de fødte hunde til bidearbejde smiley Min erfaring er at mange af dem vælger en af helt almindelig DcH rondering fra (her skal de kun gø af figuranten og der er ikke nogen bidedel). Dvs. det er er heldigt at de må markere med bringsel nu.......
    Jeg ville da umiddelbart foreslå dig at starte i DcH istedet. I DcH programmet er der rondering (hvor hunden skal finde en figurant og gø af/markere med bringsel). Programmet indeholder også lydighed, frit søg og spor. Og det er et fedt program at træne og der sågar en træningsplads i Holbæk smiley

• #23   7. dec 2015 @Linda: Jo, ihvertfald i IPO skal man bestå en færdselsprøve før man kan gå til konkurrencer.
    DcH har faktisk en yderligere disciplin der indeholder bide arbejde: Nordisk Skydd, men der er så ikke ret mange steder hvor det trænes, da det er meget rescourcekrævende.

• #24   7. dec 2015 Man træner både A, B og C fra hunden er hvalp. Der er ingen forudgående krav til det.
    Kredse kan have detes egne regler, men overordnet er der ikke.

For at stille til prøver på IPO skal man have færdselsprøve.
    Derfor er lydighedstræningen ikke noget man kan komme udenom.

• #25   8. dec 2015 En ekstremt lydig hund? Selvfølgelig er det vigtigt at hunden er lydig, men ekstremt lydig synes lyder noget grotesk, det er ikke en maskine men et levende væsen.

• #26   8. dec 2015 Well... jeg tænker at du ikke har prøvet at føre en hund i fri ved fod omkring et driftmål som hunden vil gøre alt for at komme til?

Det er forholdene i IPO....

Og det kræver lydighed ud over det sædvanlige.

• #27   8. dec 2015 Hvem snakker om maskiner -hunden kan da godt være ekstremt lydig, uden at være en maskine -det er da forholdende for stort set alle der vil dyrke hundesport på højt niveau.

Om hunden bliver "en maskine" afhænger da vidst mest af hvordan man træner og ikke hvad man træner. Jeg synes det er fedt at se ekstremt lydige hunde -de må jo altså stadig gerne være glade for deres arbejde...

• #28   8. dec 2015 Jeg kan ikke se noget sjovt ved ekstrem lydighed, mens jeg udmærket kan forstå, at politihunde, redningshunde, førerhunde, bombehunde m.m skal være ekstrem lydige, da det kan være farligt både for hundene selv og for de mennesker, som har med dem at gøre, hvis de ikke er det. I de tilfælde har den ekstreme lydighed et fornuftig formål, det er ikke noget der gøres for at more hundenes ejere.

• #29   8. dec 2015 Kirsten -jeg er ret sikker på at hunde der er trænet på en ordentlig måde, faktisk synes det der ekstreme lydighed er MINDST lige så fedt som hundeførerne gør.

Hvis vi lige et øjeblik ser bort fra de hunde der trænes med vold o.l. uacceptable metoder (for ja de findes jo self.) så gør hundene jo det de skal (= de er lydige) fordi de ved de får noget ud af det -det være sig alt lige fra en godbid til muligheden for at rende efter det der helt fantastiske ærme eller hvad man nu træner hunden med.

Hundene synes jo også det er sjovt, det er jo det der er det fede ved at træne sådan noget

• #30   9. dec 2015 Kirsten H - for at alle erhverv du nævner kan få hunde, der er egnede til at udføre opgaver som tjenestehunde kræver det at der er målrettet avl på brugssprøvede hunde.

Selvom det både er sjovt for hund og fører, så er der faktisk et overordnet formål med sporten - at opretholde brugsracernes brugsegenskaber og at få dem prøvet med henblik på avl.

Uden brugshundesport ville det være meget svært at være selvforsynende i forhold til tjenestehunde.

Og kald så lige politiets hunde lydige en gang til... DET er vist en sandhed med modifikationer. ..

Kommentér på:
Bide træning

Annonce