{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.215 visninger | Oprettet:

Min hund trækker {{forumTopicSubject}}

Min oeb trækker rigtig meget de første 15 min ca vi er på tur. Det er lige meget om jeg har godbidder med når vi er ude, for hun er for ivrig til at gide at spise dem. Ville gerne ha det sådan så at når skal steder hen, så skal hun gå pænt på plads og når hun så skal luftes og være løs, skal hun selvfølgelig have lov at snuse og være fri når vi kommer hen hvor hun kan være det. Men igen uden at trække.
Nogen der har nogen forslag?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund trækker
  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 440
    #1   1. sep 2015 Hunden gør kun hvad der kan svarer sig for den. Eller det den får succes med.
    Så stop med at gå når den trækker smiley

• #3   1. sep 2015 Den med at vende rundt har jeg prøvet, den virker ikke på hende smiley nogen gange tar jeg hendes ynglings legetøj med og lægger i lommen. Så går hun pænt men bliver helt besat af min lomme:-)

• #4   1. sep 2015 Bliv ved, det kræver tålmodighed

• #5   1. sep 2015 Hvordan kan det ikke virke?
    Hunden får brudt sin fremdrift, og det er jo målet.
    Du skal simpelthen være konsekvent, også selvom i max går 100 m i to uger, og bare går frem og tilbage. Først når hunden fatter det, kan I gå videre.

• #7   1. sep 2015 De gange jeg har vendt om trækker hun lige så voldsomt den anden vej og prøvede i lang tid, så valgte at gå væk fra den metode smiley

• #9   1. sep 2015 Lyd og lær hundens krop sprog først og fremmest smiley
    vores hund Sif trækker osse og den med og vende om har aldrig virker
    for os. vi gør sådan her. snoren skal være lang men osse kort vil siges
    når man tag et skridt frem så lang skal snoren være.. nummer 2 brug
    noget stop så- ellers lad hunden blive sidderne indtil du mener at du har
    hundens opmærksomhed hvis den trækker vindre så stop igen og vent smiley
    til du har øjnekotankt til hunden. det har virker for mig og hun er blive
    ret god til det smiley

• #10   1. sep 2015 Stop op og få hunden i sit HVER gang den trækker. Og KONSEKVENT hver gang. Hvis du bare prøver i en dag eller to og så ikke har mere tålmodighed, så er hele træningen smidt på gulvet. Det handler om at være konsekvent, altså stoppe op HVER enig eneste gang også selvom du må stoppe op med 5 sekunders mellemrum hele turen! smiley
    Hvor lang tid trænede du det?

• #11   1. sep 2015 Trænede det med at gå frem og tilbage i 3 mdr ca og nuttede ikke noget til sidst , da hun skulle ud at gå og hun hev mig afsted lige meget hvad. Men det er kun de første 15 min. Har hun f.eks været løs lidt så er der intet.

• #13   1. sep 2015 Ville prøve, som Isabelle siger, bare at stoppe op. Hver gang og ikke én gang lige "lade den gå". Også selvom det er omfattende.
    Hvad laver i af aktivering mentalt? Spæner hunden også sådan afsted selvom i har prøvet at gøre den træt i hovedet først? smiley

• #14   1. sep 2015 Og bliv stående til hunden kigger ordenligt på dig smiley

• #16   1. sep 2015 Vi laver ikke som sådan noget inden vi går, for hun bliver så ivrig så snart vi går ud af havelågen smiley har endnu ikke fundet noget der kan kører hende træt. Det med godbidder er også prøvet og det er lige gyldigt hvad jeg tar med, så gider hun det ikke når vi er ude. Der reagerer hun bedre ved at jeg har hendes legetøj med, som ligger i min lomme mens jeg går og som hun så får når jeg slipper hende

• #18   2. sep 2015 Tålmodighed, tålmodighed og mere tålmodighed smiley Det plejer at virke. Jeg har selv en hund, hvor det kun kan gå for langsomt med at komme fremad når hun skal på tur. Jeg har brugt stoppe op metoden (+ en gang imellem blevet noget 'kontant' og har fortalt hende at jeg absolut ikke brød mig om at få armene 'rykket af'). Hun fyldte 3 år i foråret og har hen over sommeren endelig knækket koden. Nu går hun pænt selv flexiline.
    Note to self: Min næste Dobermann skal trænes med stop op metoden fra første gang den har snor på......

• #20   2. sep 2015 Det tog et halv år . men det kræver træning smiley

• #21   2. sep 2015 Der er noget jeg undrer mig over - flere anbefaler at hunden skal tilbyde anden adfærd en blot ikke at trække.

Det giver ikke mening for mig - hvorfor ikke nøjes med at regulere den problematiske adfærd i stedet for at sætte flere krav ind?

Hvad skal hunden sitte for - tage kontakt for? Det vigtige her er, at linen ikke er stram.

Jeg har selv brugt metoden med succes med min gamle hund - det to et par måneder at når til et acceptabelt resultat.
    Jeg blev hjulpet meget af at lukke øjnene, for så kunne jeg rigtig mærke, når linen var slap.

Og så vil jeg anbefale at bruge et bestemt halsbånd til indlæringen - det bliver et signal til hunden om at der trænes og at de her regler gælder. Samtidig udfases det, der i starten er halsbåndet til at blive luftet med - for lufteture bliver hunden jo nødt til at have i den relativt lange periode.

• #22   2. sep 2015 jeg har aldrig haft kort snor på sif heller ikke på puk. smiley
    kun hvis der kom en anden hund forbi. så sidder de sin på numsen
    indtil i er gået forbi os.

• #23   2. sep 2015 Jeg synes at det lyder som om din hund kører i 110 når i skal på tur. Jeg tror jeg ville starte med at få hende rolig, og ikke tro at i skal styrte af sted på tur og det starter fra det tidspunkt du giver hende halsbånd og snor på. Er hun rolig der?, hvad med når I går ud af dørren, kan hun vente? Falder hun helt ned når I har gået et styk tid, eller er det hele turen som hun trækker? Jeg tror at det er en god idé at prøve på at finde ud af hvorfor hun trækker, også prøve at gøre noget ved det i første omgang.

• #24   2. sep 2015 Det er jo ikke raketvidenskab - hun trækker fordi det kan betale sig for hende.

Hvis man tager gevinsten ud af ligningen (at komme hurtigt frem), så stopper den adfærd.

• #25   3. sep 2015 Det har du ret i CH, men hvad er det hun får ud af det?

• #26   3. sep 2015 Hun sætter sig pænt og venter mens hun får halsbånd på og går pænt ud af døre . Og er kun det første kvarter på turen, ellers går hun pænt

• Luludja C
    Luludja C Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #27   3. sep 2015 Du kan evt stoppe op hvergang hun trækker og gå den modsatte vej af hvad hun vil. Der er ikke så meget andet at køre. Ellers kan du købe en grime eller anti pulling sele, det er meget effektivt hvis du ikke kan lære hende det uden hjælpemidler

• #28   3. sep 2015 Så tror jeg at hun bare er fuld af energi som skal ud et sted, min er også mere ivrig de første 10 min af turen. Hvad med at lade hende løbe lidt til at starte med så hun ikke har al det energi ophobet i kroppen. Når hun er faldet lidt ned, kan du lave lineføringsøvelser på turen, så hun lær det på kommando. Når det så i sin tur sider på rygraden skulle det ikke være et problem at få hende til at gå pænt fra start af. Hvis hun selvfølgelig får motion nok smiley

Kommentér på:
Min hund trækker

Annonce