2.356 visninger
|
Oprettet:
Min hund trækker!! {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg er begyndt at træne at min hund ikke må trække os afsted når vi går tur. Det jeg gør er, at når hun trækker stopper jeg op, klapper på benet og går lidt baglæns. Jeg klikker når snoren er slap og hun er ved siden af mig og belønner.
Det går rigtig fint indenfor, men når jeg går i haven med hende i snor eller ude i naturen, så er hun fuldstændig ligeglad med belønning. Jeg har brugt alt. Forskellige godbidder, ost, kylling. Alt det hun plejer at elske. Men hun gider ikke engang kigge eller fokusere på mig når vi går.
Er der nogle der kan hjælpe her?
Hilsen Marie.
mar 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 21 Svar: 93
Man skal bare huske man ikke skal gøre det hver gang man går tur, for hunden skal også have lov at 'gå tur', altså snuse og lave hvad der nu skal laves.
Nu ved jeg jo ikke hvor slemt det er, men hvis det er sådan i nærmest flyver vandret bag ved hunden, så vil jeg nok anbefale at bruge en grime til en start. Men HUSK når den har grime på skal du samtidig have hasbånd eller sle på, og kun bruge grimen så lidt som muligt, da det jo faktisk knækker hovedet om på dem hvis de trækker.
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 989
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.010
Hugget fra denne side:
(link fjernet)
mar 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 21 Svar: 93
Og du skal huske, du skal ikke begynde at gå hurtigere eller noget, for at undgå snoren bliver stram (det kommer man nemt til at gøre ved en fejl)
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 387 Svar: 2.743
Vi har også klikket og belønnet når snoren var slap og han gik tilbage til venstre side.
Og også vendt om så snart han træk.
Vi har stadig ikke givet op, men blot eks. på at det åbenbart ikke er alle hunde det virker på
aug 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 8
Mvh Mette
Min hund trækker!!