{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.356 visninger | Oprettet:

Min hund trækker!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg er begyndt at træne at min hund ikke må trække os afsted når vi går tur. Det jeg gør er, at når hun trækker stopper jeg op, klapper på benet og går lidt baglæns. Jeg klikker når snoren er slap og hun er ved siden af mig og belønner.
Det går rigtig fint indenfor, men når jeg går i haven med hende i snor eller ude i naturen, så er hun fuldstændig ligeglad med belønning. Jeg har brugt alt. Forskellige godbidder, ost, kylling. Alt det hun plejer at elske. Men hun gider ikke engang kigge eller fokusere på mig når vi går.

Er der nogle der kan hjælpe her?

Hilsen Marie.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund trækker!!
  • #1   5. mar 2011 Altså mit bedste tip er nok den der hvor man har en eller anden bestemt længde snor, hvis det så er strækt ud bakker man indtil hunden giver efter og snoren er slap igen, og så går man videre. Sådan bliver man ved, og til sidst har hunden fattet det.
    Man skal bare huske man ikke skal gøre det hver gang man går tur, for hunden skal også have lov at 'gå tur', altså snuse og lave hvad der nu skal laves.

Nu ved jeg jo ikke hvor slemt det er, men hvis det er sådan i nærmest flyver vandret bag ved hunden, så vil jeg nok anbefale at bruge en grime til en start. Men HUSK når den har grime på skal du samtidig have hasbånd eller sle på, og kun bruge grimen så lidt som muligt, da det jo faktisk knækker hovedet om på dem hvis de trækker.

• #2   5. mar 2011 Tak for dit svar. Nej heldigvis er det ikke SÅ slemt. Hun er jo heller ikke så stor, men jeg vil prøve det smiley

• #3   5. mar 2011 "Hvad er det, hunden vil have, når den trækker i snoren? Den vil fremad - hurtigt. Okay, så kan vi bruge det at komme frem som en forstærkning. Det gøres på følgende måde: Hunden trækker i snoren, og snoren bliver stram. Når det sker, stopper du op og venter. Du skal ikke sige eller gøre noget. Bare vente. Nogle gange skal du vente længe, så tålmodighed er en god ting. I det øjeblik snoren er slap, går du videre. "Hurra" tænker hunden og gør, som den plejer - trækker i snoren, som bliver stram igen. Okay, tænker du, stopper op og venter, til snoren bliver slap for så at gå videre. På et eller andet tidspunkt finder hunden ud af, at det ikke virker at trække i snoren. Der er ikke længere en forstærkning forbundet med det. Tværtimod er der nu en forstærkning forbundet med ikke at trække i snoren. Og som sagt før: Adfærd, der forstærkes, gentages."

Hugget fra denne side:
    (link fjernet)

• #4   5. mar 2011 Håber du har tålmodighed, for det kan godt tage lidt tid før det fiser ind i hovedet på hunden;)
    Og du skal huske, du skal ikke begynde at gå hurtigere eller noget, for at undgå snoren bliver stram (det kommer man nemt til at gøre ved en fejl)

• #5   7. mar 2011 Vi har trænet det med at stoppe op i et halvt år vel snart - det virker ikke på vores. Han vold-trækker ikke, men han fatter stadig ikke at gå pænt.
    Vi har også klikket og belønnet når snoren var slap og han gik tilbage til venstre side.
    Og også vendt om så snart han træk.
    Vi har stadig ikke givet op, men blot eks. på at det åbenbart ikke er alle hunde det virker på smiley

• #6   8. mar 2011 Vi har brugt klikker samtidig med at stoppe op. Stoppe og vente til hunde ser op på os med løs snor, klik og godbid. Det fangede han altså ret hurtigt, 2 dage eller sådan noget. Ikke at problemet nu er gone forever, men betydeligt aftagende.
    Mvh Mette

Kommentér på:
Min hund trækker!!

Annonce