1.589 visninger
|
Oprettet:
min hund trækker {{forumTopicSubject}}
Hej hg,
jeg har et lille træls problem med min hund, den trækker helt ekstremt.
hvad kan man gøre ved dette ? har den sidste 1½ måned trænet hver gang vi har vært ude og gå. men uden nogle resultater
jul 2008
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 1.338
Mulighed nr. 1:
Når hunden trækker vender du om og går modsatte vej. Dette gøre hele tiden indtil trækkeriet ophøre og hunden går pænt ved din side.
Mulighed nr. 2:
Når hunden trækker stopper du op og venter på at hundens opmærksomhed er hos dig, når der er kontakt få du hunden på plads med en godbid og i går videre.
Mulighed nr. 3:
Du fører hunden på din venstre side, tager snoren bag om ryggen og over i din højre hånd. Venstre hånd er fri og skal bruges til godbider.
Når hunden trækker lader du venstre ben være bagudstrækt så hunden ikke kommer foran dig (du skal self. ikke kvæle hunden). Stå stille nå dette gøres. Hav en godbid i venstre hånd og få kontakt med hunden. Når hunden er rolig går i videre.
Denne mulighed gør at du skal gå med hunden når den skal snuse og hvis den skal bombom tager du bare snoren over i venstre hånd kort.
God træning
jul 2008
Så vær OBS.
jul 2008
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.568
Sanne:
vil prøve råd nr. 3 på min hvis nr. 2 ikke snart giver pote....
nr 1 hjalp i hvert fald ikke, da hun ikke forstår det og bare løbet hurtigere og hurtigere hver gang jeg skifter retning, så hun fræser frem til tilbage omkring mig ( er prøvet i 14. dage på alle gåture hvor det bare tiltager og tiltager)
nr. 2 er ved at give liiiiiiiiiiiidt respons ved hende men det er 3-4 skridt, vente, plads, ros/godbid.....3-4 skridt, vente, plads, ros/godbid.... ( dette har vi kørt 3 dage nu)
jul 2008
3 dage er desværre ikke nok til at vudere om det virker, nogen gange kan der gå måneder inden man får resultat. Men håber at du finder en metode som hjælper da det ikke er sjovt at blive luftet af ens hund
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.568
Som sagt vil jeg også kun prøve nr. 3 hvis der ikke kommer forbedringer på nr.2 hen af vejen - vil give det 14. dage ligesom nr. 1 ( den virkede ved min gamle hund som sjovt nok også gik pænt uden snor - gik fuldstændig ved ben uden snor og var opmærksom på mit mindste bevægelse, med snor ville han gå 2-3 skridt foran)
aug 2010
Følger: 12 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 150
dec 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 16 Svar: 248
plejer bare at sørge for at få ham om bag mig hver gang han trækker og så først give snor når han stopper... evt gå langs en mur og sørg for at hunden holder sig på samme side som muren... prøver den at komme foran går du bare tættere på muren indtil den stopper... det virker meget godt med kenzo (indtil der kommer en dame)
jul 2008
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 499
dec 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 16 Svar: 248
ja jeg ved det sq ikke... vi prøvede at finde en dame til ham i håb om at det i det mindste ville tage den værste træng fra ham så nu skal han da forhåbenligt være far :P...
men suk han begraver stadig snuden i asfalten med dirrende læber og snørrebånd trukket langt efter sig... hans gamle kælenavn var kennie... nu det så blevet vamle svin
jul 2008
Dusif - Din hund er sikkert den type der skal have flere af gangen så det ikke bliver kedeligt
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 499
jun 2010
Følger: 21 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 71 Svar: 596
- Hun roses, når hun går pænt (med lys stemme og godbidder)
- Når hun trækker, siger jeg højt "AH AH", og normalt er det nok, til at hun stopper trækkeriet
- Ellers vender vi ryggen til hende, og ignorer hende til hun kommer på plads
Jeg har også ofte en pose godbidder med, som jeg holder i hånden - da hun elsker mad, gør det, at hun hele tiden har fokus på mig (og posen), og hun får gerne en godbid med rosende ord mens hun går pænt
Vi anvender halsbånd og kort snor til "gå pænt" træningen
jan 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 40 Svar: 388
"Nu kalder vi ham vamle svin" HAHAHAHA
Der fik jeg en på grineren.
Vores er også lidt tændt på damedufte, når vi går tur. Lynhurtigt masser af hvid savl. Mums (eller not) *G*
jul 2008
min hund trækker