{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min hund trækker
  • #1   31. aug 2011 Der er mange måder at træne dette på, du skal finde en metode som virker for jer og så træne intensivt.

Mulighed nr. 1:
    Når hunden trækker vender du om og går modsatte vej. Dette gøre hele tiden indtil trækkeriet ophøre og hunden går pænt ved din side.

Mulighed nr. 2:
    Når hunden trækker stopper du op og venter på at hundens opmærksomhed er hos dig, når der er kontakt få du hunden på plads med en godbid og i går videre.

Mulighed nr. 3:
    Du fører hunden på din venstre side, tager snoren bag om ryggen og over i din højre hånd. Venstre hånd er fri og skal bruges til godbider.
    Når hunden trækker lader du venstre ben være bagudstrækt så hunden ikke kommer foran dig (du skal self. ikke kvæle hunden). Stå stille nå dette gøres. Hav en godbid i venstre hånd og få kontakt med hunden. Når hunden er rolig går i videre.
    Denne mulighed gør at du skal gå med hunden når den skal snuse og hvis den skal bombom tager du bare snoren over i venstre hånd kort.

God træning smiley

• #2   31. aug 2011 Haltien bør være din sidste mulighed og hvis du vælger denne så tag en kompetænt træner med indover du kan gøre store skader på din hund hvis den bruges forkert. Jeg har selv brugt den og jeg har også givet træning i den, men den bør være sidste udvej. Har en bekendt her i byen som har brugt den og da hun ingen rådgivning havde fået i denne ente hendes hund med store nakke skader.

Så vær OBS.

• #3   31. aug 2011 Maja - Forstår ikke du mener at haltien er en nem løsningen, der ligger endnu mere træningen bag dette end de andre da man hele tiden skal være sikker på at man ikke skader hunden.

• #4   31. aug 2011 (har samme problem med min hvalp, hun går dog flot uden snor - mærkelige hund smiley

Sanne:

vil prøve råd nr. 3 på min hvis nr. 2 ikke snart giver pote....

nr 1 hjalp i hvert fald ikke, da hun ikke forstår det og bare løbet hurtigere og hurtigere hver gang jeg skifter retning, så hun fræser frem til tilbage omkring mig ( er prøvet i 14. dage på alle gåture hvor det bare tiltager og tiltager)

nr. 2 er ved at give liiiiiiiiiiiidt respons ved hende men det er 3-4 skridt, vente, plads, ros/godbid.....3-4 skridt, vente, plads, ros/godbid.... ( dette har vi kørt 3 dage nu)

• #5   31. aug 2011 Sabina - Jeg bruger selv nr. 3 og har undervist i den og når man lige har vendet sig til at snoren er bagved en er den fantatisk. Du kan bare skrive hvis du skulle for brug for vejledning til den. smiley

3 dage er desværre ikke nok til at vudere om det virker, nogen gange kan der gå måneder inden man får resultat. Men håber at du finder en metode som hjælper da det ikke er sjovt at blive luftet af ens hund smiley

• #6   31. aug 2011 Sanne: okay, mange tak for tilbudet.
    Som sagt vil jeg også kun prøve nr. 3 hvis der ikke kommer forbedringer på nr.2 hen af vejen - vil give det 14. dage ligesom nr. 1 ( den virkede ved min gamle hund som sjovt nok også gik pænt uden snor - gik fuldstændig ved ben uden snor og var opmærksom på mit mindste bevægelse, med snor ville han gå 2-3 skridt foran)

• #7   31. aug 2011 Umiddelbart kan jeg se du bruger sele til hunden, dét indbyder også til at hunden har nemmere ved at trække. Men jeg har brugt et kontant ryk i snoren (ryk til siden). Og selvom Matsi er en hund med slædehunde gener, så går hun faktisk rigtig pænt. Godbid i hånden, og rør/kontakt øvelse med hunden (i kort snor) er også en mulighed. De gange hun har trukket mere end godt er, så er jeg stoppet op - har fået hendes kontakt, før vi går videre. Hvis hun kikser det 3 gange - så vender jeg ryggen til og går i modsat retning. Det ser sikkert ikke særlig smart ud, og vi kommer ikke altid hurtigt fremad - men det er også ligemeget, så længe det virker! Målet helliger midlet, som man sir'.. (c:

• #8   31. aug 2011 kenzo er også begyndt at trække som et hyperaktivt muldyr...
    plejer bare at sørge for at få ham om bag mig hver gang han trækker og så først give snor når han stopper... evt gå langs en mur og sørg for at hunden holder sig på samme side som muren... prøver den at komme foran går du bare tættere på muren indtil den stopper... det virker meget godt med kenzo (indtil der kommer en dame)

• #9   31. aug 2011 Dusif - GG indtil der kommer en dame.. Ja hvad skal man dog stille op med de damesyge drenge. Går selv med en som også lukker af når der kommer lækker damer. smiley

• #10   31. aug 2011 jeg siger mange tak, jeg prøver nogle af jeres forslag i morgen håber snart noget giver pote, for kan sku ikke rigtigt holde til det i skulderen :S

• #11   31. aug 2011 Sanne & sportsvognhunden

ja jeg ved det sq ikke... vi prøvede at finde en dame til ham i håb om at det i det mindste ville tage den værste træng fra ham så nu skal han da forhåbenligt være far :P...
    men suk han begraver stadig snuden i asfalten med dirrende læber og snørrebånd trukket langt efter sig... hans gamle kælenavn var kennie... nu det så blevet vamle svin smiley

• #12   31. aug 2011 Maja - Så er i nogle af de heldige som er sluppet fra skader, men stoppede i med at bruge den eller blev i bare ved?? For haltien er et værktøj som man kun skal bruge i noget tid og så trapper man ned hvorefter man til sidst ikke skal bruge den medmindre det er for at opfriske træningen.

Dusif - Din hund er sikkert den type der skal have flere af gangen så det ikke bliver kedeligt smiley

• #14   1. sep 2011 Sanne & sportsvognhunden: Godmorgen, her til morgen forsøgte jeg med dit forslag nr 3, med kylling godbider i lommen. må sige den metode virker, det var super skønt at gå morgen tur idag.. så jeg vil sige mange tak for dette forslag smiley

• #15   1. sep 2011 Vi bruger denne løsning til Mille:

- Hun roses, når hun går pænt (med lys stemme og godbidder)
    - Når hun trækker, siger jeg højt "AH AH", og normalt er det nok, til at hun stopper trækkeriet
    - Ellers vender vi ryggen til hende, og ignorer hende til hun kommer på plads

Jeg har også ofte en pose godbidder med, som jeg holder i hånden - da hun elsker mad, gør det, at hun hele tiden har fokus på mig (og posen), og hun får gerne en godbid med rosende ord mens hun går pænt

Vi anvender halsbånd og kort snor til "gå pænt" træningen

• #16   1. sep 2011 Dusif

"Nu kalder vi ham vamle svin" HAHAHAHA

Der fik jeg en på grineren.

Vores er også lidt tændt på damedufte, når vi går tur. Lynhurtigt masser af hvid savl. Mums (eller not) *G*

• #17   1. sep 2011 Jakob N - Det var så lidt er glad for at det har virket. Men husk at blive ved indtil det sidder på rygradden af jer begge smiley

Kommentér på:
min hund trækker

Annonce