Lære at slippe {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Jeg har en hvalp på 13 uger rotweilerblanding .
Vi starter op med hundetræning om 2 uger.
Men vil gerne så småt begynde at lære ham kommandoen slip, og kan ikke helt huske hvordan jeg lærte den store det , han lærte det lynhurtigt, Hvordan ville i lære jeres det, ? Jeg synes det er en vigtig ting at få lært , især med alt det han samler op hele tiden,
Og en anden ting, vi skal når vi når til hvalpeprøven i vores klub kunne fremvise en fri øvelse, altså et trick el noget i den dur og jeg er ikke den store cirkuskunstner her, har nogle en god ide til et lille trick, som er forholdsvis nemt for mig og hunden, evt en beskrivelse af hvordan jeg skal indlære det
Mvh Trine
mar 2009
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 114 Svar: 1.755
sep 2010
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 35 Svar: 254
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.866
mar 2011
Emner: 2 Svar: 120
Hvis du så også bruger lang tid på at forstærke, at han slap, vil det gøre ekstra indtryk. Ofte er vi for fedtede med den tid vi bruger på at belønne og det er min erfaring, at en hurtig belønning ofte hurtig glemmes.
En belønning som tager lang tid huskes bedre.
Det kan være, at det du bytter med er i mindre stykker, så han kan få flere, gerne ledsaget af din rosestemme og at du trækker dig en anelse væk/drejer dig væk fra ham, så du derved gør belønningen lidt uopnåelig og derfor ekstra attraktiv.
Altså: Ned på gulvet til ham og "leg" bytte, bytte købmand der
Giver det mening?
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.376
sep 2010
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 35 Svar: 254
Lære at slippe