{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
997 visninger | Oprettet:

Lære at slippe {{forumTopicSubject}}

Hej alle,
Jeg har en hvalp på 13 uger rotweilerblanding .
Vi starter op med hundetræning om 2 uger.
Men vil gerne så småt begynde at lære ham kommandoen slip, og kan ikke helt huske hvordan jeg lærte den store det , han lærte det lynhurtigt, Hvordan ville i lære jeres det, ? Jeg synes det er en vigtig ting at få lært , især med alt det han samler op hele tiden,
Og en anden ting, vi skal når vi når til hvalpeprøven i vores klub kunne fremvise en fri øvelse, altså et trick el noget i den dur smiley og jeg er ikke den store cirkuskunstner her, har nogle en god ide til et lille trick, som er forholdsvis nemt for mig og hunden, evt en beskrivelse af hvordan jeg skal indlære det smiley
Mvh Trine

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lære at slippe
  • #2   24. mar 2015 Mht. Slip kommandoen ville jeg lege "bytteleg" og sige slip og så får den den nye ting. Jeg indlærte det på vores rottweiler med to fuldstændig ens bolde, for hun kunne sandelig godt se forskel på om bolden var pink og den anden hvid smiley så to helt ens stykker legetøj hjalp her smiley

• #3   24. mar 2015 2 fluer med et smæk, det kan jeg lide, bytter og bytter, men han har til vane at belønne sig selv med hvad han nu har i munden, og efter jeg har byttet med lækre godbidder osv, er det som om at han belønner sig selv mere og mere (som om at han tror belønningen fra mig kommer pga selv belønningen) og han er i snor når jeg træner det , men for Faen han holder fast smiley

• #4   24. mar 2015 Jeg lærte mine det ved at gøre det "kedeligt" at bide i legetøjet; jeg holdt det i hånden, kiggede på min hund og sagde slip med rolig stemme til hunden slap fordi det var for kedeligt - og så fik de en godbid. smiley og sådan blev vi bare ved. smiley Det virker stadig, udover hvis gravhunden har fået fat i noget rigtig lækkert (læs: ulækkert) hun har fundet på en tur...

• Irene L
    Irene L Tilmeldt:
    mar 2011

Emner: 2 Svar: 120
    #5   24. mar 2015 Opstil en træningssituation og lad ham tage noget kedeligt i munden og vis ham så noget bedre. Sig slip i det øjeblik han gør det - eller du kan se, at han VIL gøre det.

Hvis du så også bruger lang tid på at forstærke, at han slap, vil det gøre ekstra indtryk. Ofte er vi for fedtede med den tid vi bruger på at belønne og det er min erfaring, at en hurtig belønning ofte hurtig glemmes.
    En belønning som tager lang tid huskes bedre.

Det kan være, at det du bytter med er i mindre stykker, så han kan få flere, gerne ledsaget af din rosestemme og at du trækker dig en anelse væk/drejer dig væk fra ham, så du derved gør belønningen lidt uopnåelig og derfor ekstra attraktiv.
    Altså: Ned på gulvet til ham og "leg" bytte, bytte købmand der smiley
    Giver det mening?

• #6   24. mar 2015 Jeg har gjort som Mia A med min Dobermann, der også rigtig gerne ville belønne sig selv ved fx at drøne rundt med bolden. Hvis jeg havde smidt en bold som belønning, så hev jeg straks en anden bold op af lommen og viste hende og hoppede rundt og legede med selv. I starten smed jeg den så snart hun var næsten henne ved mig. Så smed hun den hun havde i munden og jagtede den nye bold jeg smed og sådan har vi byttet rigtig mange gange. Lige så stille har jeg bygget det op så hun nu kommer hen og vi leger trækkeleg med bolden. Når jeg siger slip så slipper hun og nogen gange smider jeg så bold nr 2 som belønning for at slippe. Andre gange siger jeg bare dygtig. Jeg har ikke rigtigt blandet godbidder ind i det, da bolden - for hende - har større værdi end gufferne. Du skal tænke lidt over hvad der egentlig er belønning for DIN hund. Måske bytte med en anden bold rent faktisk opleves som en bedre belønning for ham end dine guffere smiley Hvad er der i ham ud over Rottweiler ?

• #8   24. mar 2015 Tak for gode input smiley jeg vil knokle videre og bruge jeres råd smiley han skal nok lære det .

Kommentér på:
Lære at slippe

Annonce