At slippe apporten? {{forumTopicSubject}}
Hvordan lærer jeg bedst min hund dét? Han ved udemærket godt, hvad det betyder for indendørs gør han det altid, når jeg siger "slip". Men det er som om, at når vi er udenfor, så gør han, som han selv vil.
Vi er begyndt at træne det til hundetræning. Han kan sidde pænt, løbe hen og tage apporten, når jeg siger "apport", han kommer tilbage og enten sætter eller lægger sig ved siden af (prøver at lære ham at SIDDE ved siden af). Men han vil altså ikke slippe den, og så bliver det bare en kamp om, hvem der er stærkest.
Hvad skal jeg gøre/ hvad gør jeg forkert? :o)
Det er som sagt kun udendørs, og når der er andre hunde. Indenfor slipper han det glædeligt og sidder pænt og venter ..
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 98 Svar: 582
Men jeg vil prøve at have en ekstra ting med, når jeg træner. En ting han finder mere interessant end den jeg vil træne med :o)
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.620
Bare pas på at han ikke smider apporten for at få godbidden eller hvad du ellers lokker med. Så har du et endnu større problem:-(
Måske er det en ide at lade være med at "slås" med ham om den siddende aflevering? Han skal bare synes at det fedeste i verden er at komme hen til dig og aflevere apporten:-) Og det er det ikke LIGE nu, så det er nok en "kamp" du bør tage med ham, når afleveringen er på plads:-)
jan 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Svar: 30
også træn en belønning ind efter han har afleveret pænt til hånd og der skal kun belønnes når det gøres rigtig.
og om belønningen er ros leg eller godbibber er hvad der virker bedst for hunden, så du må prøve dig lidt frem og når det køre der hjemme tror jeg det vil blive nemmer udenfor.
Mette har også meget ret i du skal passe på han ikke begynder at smide ud for det er noget L... når de gør det,
så kun belønning når det gøres helt rigtig til hånd.
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 98 Svar: 582
At slippe apporten?