{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
506 visninger | Oprettet:

Tisser bevidst {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger:

Hvorfor kigger min hund på mig, når jeg står med sko på ude på trappen, siger "kom Fie - ud og tisse", og sætter sig og tisser på vores gulv?

Hun tisser i sin kurv og på gulvet i stuen når vi sidder ser tv. Når hun er alene hjemme tisser hun slet ikke selvom hun er alene i 5 timer ca.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tisser bevidst
  • #1   25. okt 2014 Tja, min gamle hanhund kunne tisse på stedet hvis jeg bad ham om det, han reagerede ret meget på ordet ''tis'', måske du skulle undlade det ord indtil hun er kommet ud? smiley

• #2   25. okt 2014 Det kan Thor også gøre. Vi løser problemet ved at bære ham ud, hvis det er "længe" siden vi sidst har været ude. Tror bare det handler om at vovsen ikke kan holde sig længere.

• #3   25. okt 2014 Men hun gør det bare sådan lidt demonstrativt. Hun står lige foran døren og sætter sig, selvom døren ud til haven står åben.

• #4   25. okt 2014 Hvad mener du hun prøver at demonstrere ?

• #6   25. okt 2014 Ja hun er født 6 august. Men hvorfor holder hun sig så mens hun er alene hjemme?

Jeg ved ikke hvor hun gør det, det er derfor jeg spørger smiley det Kan sagtens være hun ikke kan holde sig. Sys bare det er mærkeligt at hun gør det når vi er på vej ud.

• #7   25. okt 2014 Hun har vel bare lært at når du har skoene på så er det tid at tisse.
    Måske har hun koblet ok at tisse på noget andet en inde/ude?

Jeg ville tage hende ud hurtigere og oftere når i er hjemme.
    Hun holder sig sikkert alene, fordi hun sover. Når i kommer hjem sker der mere, og det øger aktiviteten og hun glemmer letter hun skal?

• #8   25. okt 2014 Det lyder ikke til hun har ikke lært/forstået at det er udenfor hun skal tisse endnu og så har du helt enkelt ikke fået hende ud hurtigt nok. Når du får tanken at nu skal hun nok snart tisse(allerhelst inden!), så er det op i favnen og ud med hende!
    Lad være med at tro det er demonstrativt adfærd, hun har bare ikke lært andet endnu!
    Og så nævner jeg lige de klassiske; Husk at lufte efter leg, mad/drikke, når hun har sovet og ellers hveranden time

• #9   25. okt 2014 Jeg tænker om hun har koblet handlingen 'at tisse' på ordet 'tis' eller det, at du har sko på, som en anden nævner. Når I går tur, tisser hun så, når du siger det til hende? Jeg ville prøve at lade være med at sige 'tis' til hende, før hun egentlig skal tisse.

Hvis hvalpen er fra august, er den jo kun 11 uger, og så synes jeg ikke du kan forvente, at den kender forskel på inde/ude, og derfor kan du heller ikke forvente, at den nødvendigvis går ud og tisser, bare fordi døren står åben. Nogle gange skal de også bare så meget, at de ikke kan holde sig, til de er kommet udenfor. Da vores yngste var lige ved at lære, at tisse ude, kunne hun godt komme til at tisse lidt på vej ud - altså indenfor - fordi hun skulle tisse så meget, og endnu ikke helt havde fanget at det først er udenfor man må.

Vores kan tisse på kommando. Men hvis vi er indenfor og jeg siger "skal I ud og tisse?" så tisser de ikke, men går hen til døren.

At hun tisser inde når I ser tv, betyder vidst bare, at I ikke har set signalerne, og at I skulle have taget hende ud noget før.

• #10   26. okt 2014 Jeg ville slet ikke bekymre mig om at det var med vilje. Louie (4 mdr) tissede som regel i elevatoren på vej ned, så nu bærer jeg ham altid ned, der tisser han trods alt ikke smiley

• #11   26. okt 2014 Tror ikke hun drikker så meget når hun er alene, og måske bare sover, så det nemmere at holde sig smiley

• #13   26. okt 2014 Okay mange tak smiley det er rart at vide, man kan ikke vide alt som første gangs hunde ejer smiley

Kommentér på:
Tisser bevidst

Annonce