{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.178 visninger | Oprettet:

M
M
Følger: 1 Emner: 33 Svar: 179

Lære ham at rulle rundt! {{forumTopicSubject}}

Jeg prøver og prøver at lære vores hund at rulle rundt, og følger alle guides jeg kan finde. Der står bare aldrig hvad man skal gøre når hunden aldrig ruller rundt men i stedet gang på gang rejser sig for at få fat på godbidden i stedet for.
Nogle der har et tip? Når godbidden er ved at komme udenfor hans synsvidde så er det han rejser sig og prøver at fange godbidden. Hvis jeg holder den ved hans hoved sætter han sig også bare op.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lære ham at rulle rundt!
  • #1   19. sep 2014 Savner en forklaring på hvad du gør?

• M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

#3   19. sep 2014 "5. Sæt dig ned på hug.
    6. Tag en ny godbid i højre hånd og hold den foran hundens næse. Så siger du ruuullle og fører langsomt hånden med godbidden lidt bagud og hen over hundens ryg, så den ikke kan undgå at rulle rundt.
    7. Mens hunden lægger sig ned på siden og ruller rundt på ryggen, siger du hele tiden dygtig med en lav og rolig stemme.
    8. I samme sekund hunden har rullet helt rundt, siger du dygtig, og giver den godbidden.

Du går væk fra hunden et halvt minut inden du prøver igen."

De guides jeg kan finde beskriver det sådan her og det er det jeg prøver at gøre. Han ruller bare aldrig, han vender hovedet bagud så langt han kan og så rejser han sig til sidst.

• #5   19. sep 2014 Min var længe om at forstå hvad han egentlig skulle.
    Jeg ville aldrig sætte kommandoen på før hunden kan øvelsen! Den ved ikke hvad det betyder, og kan ikke kombinere det med en manglende øvelse.

Jeg lærte at hunden skulle dække, og så skulle man føre godbidden ned langs siderne, til hunden lagde bagparten til den ene eller anden side (altså ikke ligger lige i bagparten). Når hunden ligger på den ene side af bagparten kunne man så føre godbidden hen over, min lært først bare at ligge helt på siden, og fordi han satte poterne på min hånd kunne jeg "hjælpe" ham rundt, og pludselig forstod han hvad han skulle. Han forstår dog ikke kommandoen endnu, men det kommer nok. Og han kan kun på græs, indenfor kan jeg ikke få ham til det, tror ikke han føler det behageligt. Min for også rundt og "angreb" min hånd fordi han ikke vidste hvad han skulle for at få godbidden. Men lige pludselig fald det på plads.

• M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

#6   19. sep 2014 Sig endelig til hvis du pludselig finder det trick der virker Cecilie smiley
    Har prøvet over flere gange i flere måneder, men lige meget hvad så forstår han det bare ikke, og til sidst opgiver jeg fordi han bare render rundt om sig selv og ikke forstår hvad det er jeg prøver at få ham til og han bliver helt forvirret.

• #7   19. sep 2014 Istedet for at føre godbidden over hans ryg,så før godbidden langs skulderen...tror jeg har et billede hvor min datter gør det ved vores hund...

• M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

#8   19. sep 2014 Jeg har ikke sag kommando på endnu, det gør jeg først når han engang er ved at forstå det smiley
    Har også prøvet forsigtigt at hjælpe ham rundt men det forvirrer ham tydeligvis bare endnu mere.

Jeg ved ikke om det er fordi han dækker forkert? Han ligger sig sådan så han nærmest ligger klar til at springe op. Det er svært at forklare.

• #9   19. sep 2014 Det lidt svært at se,men da min datter førte godbidden langs hendes skulder,så rullede hun rundt ....

profilbillede
  • #10   19. sep 2014 Først dæk...din hånd med godbid ned til hans næse ved gulvet,så lægger han hovedet,så fører du hånden ned langs hans skulder og rundt og så følger han med,men husk det skal være MEGET gode godbidder før han vil samarbejde smiley

• #11   19. sep 2014 Han skal ligge "afslappet" altså med bagparten til den ene eller anden side.

• #12   19. sep 2014 Ok hvis du Googler hundehold.dk så popper der 10 øvelser op der i blandt rulleøvelsen og der står det meget godt beskrevet hvordan du gør smiley smiley

• #13   19. sep 2014 Altså sådan her, bagparten til en side.

profilbillede
  • #14   19. sep 2014 Tænker med større hunde,at han måske sku starte på at ligge på siden smiley

• #15   19. sep 2014 Har samme problem med min mops, så følger spændt med smiley

• #16   19. sep 2014 Ida K: Det kan da ellers næppe være svært at få en mops til at rulle, det gør de vel næsten af sig selv! hihi smiley

• #17   19. sep 2014 Ha ha, A-S det burde man tro - de der små deller burde kunne bruges til noget! Måske er hun så slank, at rulledellerne er forsvundet smiley

• #18   19. sep 2014 Da jeg lærte Ludvig det førte jeg hånden langs siden og så bag skulderen. Jeg havde hånden så tæt på at jeg næsten rørte ham.

• #19   19. sep 2014 Annette, i min beskrivelse skrev jeg også, hunden med bagparten til siden (som på billede) og så fik jeg min om på siden, osv... smiley

• #20   19. sep 2014 smiley Belinda,ja så det bagefter da jeg havde skrevet :).

• #21   19. sep 2014 smiley

• M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

#22   19. sep 2014 Jeg kan godt se det ville være nemmere hvis han dækkede "rigtigt" men jeg kan simpelthen ikke få ham til at lægge ordentligt med bagparten smiley
    Han ligger sig hele tiden med bagparten/benene som en frø. Hvilket gør det svært for ham at rulle rundt. Jeg prøvede for lidt siden at få ham til at dække et par gange, og så rettede jeg hans ben for ham, men 1) han fattede slet ikke hvad jeg prøvede på med den godbid. 2) Jeg kan jo ikke rette på hans ben hver gang? smiley

• #23   19. sep 2014 Prøv at kig på belindas hund på billedet,sådan kan han også ligge,måske det ville være nemmere smiley

• M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

#24   19. sep 2014 Det er også sådan jeg prøver at få ham til at dække, men han gider det simpelthen ikke smiley Kun når der ikke er træning involveret, selvfølgelig......

• #25   19. sep 2014 Hmmm...øve øve øve,det skal nok komme : smiley smiley

• #26   19. sep 2014 Hvis han vil når ikke du træner, så ville jeg sørge for at have godbidder liggende, og så få rost så snart at ligger rigtig, og give ham godbid for det.

• #27   19. sep 2014 Jeg gjorde sådan her: Og min hun er mester til det
    nu smiley
    1. dreje hoved meget lidt= godbid
    2. dreje hoved lidt mere= godbid
    3. dreje hoved endnu mere= godbid
    4. Osv.....
    5. Osv....

Jeg startede stille ud og tog et lille skridt af gangen og roste ham smiley
    til sidst var han nød til at lægge sig om på ryggen også førte jeg ham videre rundt og om på maven igen smiley

• #28   19. sep 2014 Læg et tæppe under ham og start med delmålet; at ligge på siden....træn det til den sidder fast og udbyg så øvelsen til et helt rul
    Sally nægter at rulle på trægulv, deraf rådet med et blødt og skridsikkert underlag

• #29   19. sep 2014 Lotte: Præcis det samme med Mambo, hans rul fungerer stortset kun hvis vi er på græs. smiley Igen det der med hårdt underlag. smiley

• #30   20. sep 2014 Jeg tænker det er meget vigtigt ikke at være fedtet med godbidderne i indlæringen , simpelthen sørg for at have en god stak i hånden så i skal afbryde øvelsen, også give for selv de mindste træk i den rigtige retning.

Kommentér på:
Lære ham at rulle rundt!

Annonce