{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
823 visninger | Oprettet:

Vil hellere tisse inde end ude {{forumTopicSubject}}

Hej.. Jeg har li et spørgsmål... Balder er 9 uger på søndag, så han er ikk så gammel endnu... Men han kan være ude i rigtig lang tid uden at lave noget udenfor.. Og det første han så gør når han kommer ind er at tisse eller skide.. Hvordan kan det være og hvordan kan jeg få ham vænnet til at gøre det udenfor? Når han laver noget inde på gulvet siger jeg nej og løfter ham straks udenfor og venter på han får gjort sig færdig hvorefter han selvfølgelig bliver rost for at have gjort det udenfor.. Jeg ved han ikk er så gammel og det kræver en masse tid og tålmodighed men bogen gode råd?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil hellere tisse inde end ude
  • #1   26. jul 2014 Det gør han fordi han ikke føler sig tryk ude, det du kan gøre er at gå samme sted hen hver gang, et sted hvor der ikke er eller har været andre hunde, tag evnt en avis med hvor han har tiset på så der dufter af ham selv, ud hver gang hunden har spist, sovet, leget og der ud over minimum hver 2 time;)
    Vær rolig ude, styrt ikke rundt, leg ikke med hvalpen før den har gjort det den skulle, ros stille og roligt;)

• #2   26. jul 2014 For det første, så ved han ikke endnu, hvad nej betyder. Han kan kun aflæse dit tonefald, og det er nok ikke særligt glad, når du fanger ham i det. Så han ved, at han får skældud, når han laver - han ved ikke at det er stedet, der gør udslaget. Det er med til at gøre ham utryg ved at besørge, og det forstærker dermed, at han føler behov for trygge rammer. Resten har Bodil skrevet smiley
    Så derfor skal du bare løfte ud, så snart du ser antræk til, at han vil sætte sig

• #3   26. jul 2014 De ting har jeg prøvet.. Dog i stedet for en avis er den måtte han er meget glad for at skide på blevet lagt hen i et hjørne udenfor hvor han skider udenfor ( når det sker smiley )

• #4   26. jul 2014 Du har haft ham i max 6 dage, du kan ikke regne med, at det hele lykkes sådan lige. Når han er utryg ved det kan det nemt tage ret lang tid at give ham selvtillid til at gøre det ude. Nogle er først renlige, når de er et år

• #5   26. jul 2014 Julie det er eg udemærket godt klar over.. Jeg siger jo heller ikk det skal ske med det samme jeg efterspurgte gode råd til at tackle det bedst muligt..

• #6   26. jul 2014 For det første så bør du stoppe med at skælde ud når han har uheld indenfor. Ignorer det faktum at det er møgærgerligt, og skynd dig i stedet at få ham udenfor.

Vores hvalp gik vi ud med og blev ude til han tissede - om så det tog 45 min., var koldt eller regnede. Det har resulteret i at vi nu har hvalp der er mega nem at lufte da den tisser med det samme vi tager den ud nu.

Så mit råd er, at gå ud med den og vente til den laver noget

• #7   26. jul 2014 Det ved jeg smiley det hang bare sammen med, at du siger 'at det har du prøvet', som om det er brugt og ikke lykkedes og derfor ikke virker. Så ville jeg bare hæfte på, at tingene skal gøres over længere tid, og ikke kun prøves én dag og så bortkastes smiley
    Man ser det tit med fx alene hjemme træning, hvor folk har prøvet 117 træningsmetoder/gode råd på 3 dage og "intet virker" smiley

• #8   26. jul 2014 Jeg skælder ham nu heller ikk ud siger blot nej og afsted ud... Jeg bliver så ude med ham til han er færdig med det han skal..

• #9   26. jul 2014 Det er lige meget - der findes kun ros eller ignorer i renlighedstræning, hvis du spørger mig.

• #10   26. jul 2014 Og hvis du bliver ude med ham til han laver det han skal, hvad er så problemet? Han kan vel ikke skide udenfor for derefter at gå direkte ind og skide indenfor.

• #11   26. jul 2014 Line nu er det mere i sammenhæng med at vi har været ude og gå eller være i haven at han så gør det når han kommer ind.. Ikk når jeg har fanget ham i det og taget ham med ud, for så gør han det udenfor..

• #13   26. jul 2014 Det er også dér jeg mener at I skal blive ude sammen med ham indtil han har tisset og skidt.

Det er ikke unormalt at hvalpe kan tisse lige når de kommer ind efter en gåtur - det problem har vi her i huset løst ved at gå i haven efter hver gåtur, så han lige kan tisse af.

• #15   27. jul 2014 Jeg er slet ikk i tvivl om det tager tid.. Og er glade for alle jeres input.. smiley men søgte os bare råd til evt at forbedre min måde at gøre det smiley

Kommentér på:
Vil hellere tisse inde end ude

Annonce