{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
612 visninger | Oprettet:

luftetur? {{forumTopicSubject}}

hej derude...

jeg er denheldige ejer af en mops hvalp på 4 mdr. og hvalpe må jo ikke gå aaaalllttt for lang ture...
men baloo er generelt ikke helt vild med at gå tur...

han tisser stadig ret tit så han kommer jo hele tiden ned (vi bor i lejlighed)

om morgenen kommer han ned og tisse og vi går en tur om blokken (10 mins gang)

om eftermiddagen når vi kommer hjem går min kæreste med ham i 20-30 min.

og så tager vi ham ofte op på boldbanen om aftenen...

men når vi er nede med ham søger han tit hen til opgangen i stedet for "ud i verden"

er det for dårligt at vi ikke går mere med ham`? for vi gør det mest for motionens skyld da han hellere vil op i legligheden og hygge...

kan det godt passe at vi har fået en hund der ikke elsker at gå tur (som hunde jo generelt gør)?

vi aktiverer ham generelt nok vil jeg mene... vi hygger i sofaen og leger på gulvet... vi tager i haven og kaster bolde, og vi tager som sagt op på boldbanen... men hva mener i?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  luftetur?
  • #2   22. sep 2007 jamen han virker slet ikke usikker... når vi går omkring blokken er der ingen biler så der går han mest uden snor... så når jeg går "ud i verden" så går han hen til opgangen, men hvis jeg så klder på ham, så er det som om at han tænker "jaja så pyt vi kan da godt gå en tur"

• #3   22. sep 2007 Jeg kender ikke racen, men en mops er en selskabshund, er den ikke? Er det muligt at den er mest til hygge og ikke har behov for at gå så lange ture? Samtidigt ville jeg tro, at også en mops har behov for at snuse og bruge sin lugtesans, men måske er det lidt overvældende med alle de indtryk, som den måske har behov for at få i små portioner, så jeg mener det er fint nok den kommer ud kort tid af gangen, men mange gange.

• #4   22. sep 2007 Jeg ser, vores indlæg har lige krydset hinanden!

• #5   22. sep 2007 kare mette. tak for din "kommentar" det er rart at få indput udefra, men jo det er en selskabshund med stort S. han er en hyggefis uden lige og de har heller ikke det store bevægelsesbehov... men jeg er bare bange for at mistolke hans signaler, for hvis han ikke har vildt meget lyst så skal han jo ikke tvinges (hele tiden ihvertfald) men hvis han er bange er vi jo nødt til at tage det skridt for skridt

• #6   22. sep 2007 hvalpe er ofte usikre på at skulle besørge udenfor "husets" område. det har at gøre med at når hunde tisser afmærker de samtidig deres teritorium, og der har en lille fornuftig hvalp ikke noget at gøre.
    men tisser han indenfor. eller er han nede og tisse udover de ture du beskriver, for så er det måske i overkanten. tror godt i kunne skære den 20-30 minutters gåtur væk. hellere lidt korte (sjove) ture, så han lære det er sjovt at gå tur end lange motionsture, dem har han sikkert ikke behov for (kender heller ikke racen)

Kommentér på:
luftetur?

Annonce