{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
875 visninger | Oprettet:

Hvalp igen.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, søger lige lidt gode råd her og nu. smiley

I får lige baggrunds historien, til at starte med! - og jeg beklager for en roman uden lige.

Står med min tæve på 1 år og 8 mrd. som lige har været en lidt igennem hos dyrlægen. smiley
Hun haltede nemlig på venstre bagben i april måned og vi kunne ikke forstå hvad det kom af, da vi kunne mærke på hendes ben uden hun gav nogen reaktion på at det skulle gøre ondt.
Så vi tog til dyrlægen som straks kunne se at den også var gal med begge forben, da de ikke kunne bøjes tilbage som de skulle. Vi efterlader guldklumpen hos dyrlægen et par timer til røntgen og div. undersøgelser.

Da dyrlægen så endelig ringer og siger at nu kan vi endelig hente min hund, så følger der noget af et chok.
Den kære hun har simpelthen gigt i begge forben og i bagbenet mangler noget af hofteskålen (lidt svært at forklare..)
- men det er hun simpelthen født med (problemet i bagbenet) hun har bare først vist det nu.

Så vi får den besked at hun skal tabe 5 kg (hun vejede 20 og ærligt levede hun nok lidt godt ang. mad) så vi skal have diet mad med hjem og godbidder som smøre ledene hvilket dyrlægen siger at hvis hun taber de 5 kg kan hun sagtens leve med det dog bliver hun ikke en gammel hund.
Det var noget af en besked, men vi hører selvfølgelig efter og går hjem og fjerner det gamle mad, godbidder og ALT så hun kun får det nye mad og den ene daglige godbid, plus medicin.

Vi ender så ud med at det kære kræ ikke vil spise og pludselig kaster op hele tiden og straks må vi afsted til dyrlægen igen for at finde ud af at medicinen er ved at tage livet af hende, så tilbage til det gamle mad bare for at få hende til at spise igen, og ny medicin og for at forkorte resten så fik vi hende til at spise og hun trives nu med det nye mad og medicinen.

Dyrlægen forslog hundesvømning, men hunden er bange for vand så snart hun ikke kan bunde.

Så meget at det nu føles som om vi har en hund på 1/2 år!

Mit lille dilemma er nu at den unge dame her vil gøre alt for mad og ergo ville træning med godbidder jo være perfekt..
MEN det er udelukket da hun jo ikke må få godbidder så endelig kommer mit spørgsmål -

Hvordan i alverden træner jeg hende forfra UDEN brug af mad eller godbidder?

- Det virker nok som et rigtig dumt spørgsmål og der kommer sikkert en masse negativt, men jeg spørger fordi vi skal bruge noget effektivt her og nu, da vi simpelthen ikke kan have gæster eller have hende med nogle steder med den opførsel og hun gør af alt.

I får lige et billede med af hende smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp igen..
  • #1   5. jul 2014 Kan du ikke rationalisere maden, så noget af den bruges til træning i løbet af dagen?

• #2   5. jul 2014 Der er den der form for "godbid" der hedder noget med "lick treat." Det er lige som en roll on deo som hunden bare slikker på. Om det feder ved jeg ikke men det er ikke ret meget hunden får ad gangen.

• #3   5. jul 2014 Jeg tænker kogt kylling Det feder vel ikke smiley

• #4   5. jul 2014 Grunden til at jeg ikke rationalisere maden er at hun kun må få 110g om dagen, og så vil der jo ikke være så meget til morgen og aften - det har vi nemlig afprøvet! smiley

Men ellers tak til jer alle, vil da helt sikkert lige undersøge det med licktreat og kylling! smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.048
    #6   5. jul 2014 De kan sagtens vænne sig til at få mindre i skålen. Gustav vejer knap 30 kilo og kan fint nøjes med 50 g i skålen, selvom det forsvinder på et øjeblik.

• #7   5. jul 2014 Kører: hun er ud af et kuld uhelds hvalpe, så det har ikke været meningen at de skulle være til - vi kunne bare ikke stå for hende da vi så hende så derfor købte jeg hende smiley

• #8   5. jul 2014 Tak Eva, jeg må bare prøve igen så! smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.048
    #10   5. jul 2014 De første par dage gloede han fornærmet på mig, når han havde tømt skålen, men det gik ret hurtigt op for ham, at han ikke fik mere, så nu nyder han bare, det han får smiley

• #12   5. jul 2014 Køter: Jeg forstår dig godt, og det var ikke for at forsvare mig, ville bare fortælle at det ikke var planlagt avl. Men du kan tro jeg tænker mere over det næste gang! smiley

Eva: Giver det lige et forsøg mere, tak! smiley

Pia: Vi er også meget obs på hende, så hvis vi vurdere at hun får det skidt igen eller at dyrlægen mener at det begynder at gå den forkerte vej, så har vi snakket om hvad beslutningen skal være! Og hun skal ikke have skarp diæt resten af livet, hun mangler 1 kg, så får hun noget andet mad som skulle være godt for hende (siger dyrlægen) smiley

• #14   5. jul 2014 Min mops havde det lidt for godt her i vinters, og da jeg er hysterisk med at hun ikke bliver en fed mops, så gav jeg hende lidt over halvdelen af hendes mad i skålen, og gemte resten til godbidder.

Hun er en ædedolk uden lige, så det fungere rigtig fint, hun er LYKKELIG uanset hvad hun bliver tilbudt smiley

• #15   5. jul 2014 Maria: det er jeg lykkelig for at høre, for damen her er også et madøre uden lige smiley og hun spiser alt, dvs. hvis hun er sulten og finder noget spændende i haven, så ryger det med hvis vi ikke er super opmærksomme smiley

• #16   5. jul 2014 Mine hunde ejer ikke en madskål, de får alt deres foder som søg eller belønning;)

• #17   5. jul 2014 Bodil: det har jeg aldrig hørt om før, men det lyder smart! smiley

• #18   5. jul 2014 Hvis du kan finde guffer med meget lav fedt % må hun så godt få guffer eller er det kun maden hun må få....

jeg har nogle hunde som ikke er god til at opsætte fedt i deres mad og derfor skal have mad med lav fedt%... men høj protein.... og jeg har fundet guffer med lav fed% ... man skal bare støvsuge markedet og læse indhold....(og lukke øjnene for prisen ;-( ) og lukke ørerne for at man er hysterisk... med tiden lærer omgivelserne at jeg har en kagedåse stående med de hundene må få, folk skal ikke selv medbringe.....
    Desuden light er ikke altid light smiley når dyrlægen siger 7-10% i tørt og 3-4 i vådt så bliver udbuddet en del mindre.

Mange gange er light produkter også fyldt med korn og det siges at hvede ikke er godt for ledene hos mennesker med gigt så inden man bruger hundemad/guffer med stort hvedeindhold så skal man lige spørge en dyrlæge/hundediætist ... om det samme gælder hos hunde.

• #20   5. jul 2014 Som de andre siger, er hunden rigtig madglad, så kan du bruge foderet som belønning. Lia får ca. halvdelen og nogle gange alt sit foder som belønning/fodersøg.

Kommentér på:
Hvalp igen..

Annonce