{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.068 visninger | Oprettet:

Min hund bakker/sidder skævt... {{forumTopicSubject}}

Min hund har for vane at bakke skævt - mod min højre når han bakker væk fra mig - og mod hans egen højre på siden af mig (altså han bakker med rumpen bag mine ben) - og han sidder skævt foran mig..

Jeg belønner ham selvfølgeligt kun for at sidde lige - men den er som om at han ikke rigtigt fanger den, og hvis jeg tværer for meget i det (altså afbryder øvelsen og gentager) så gider han ikke rigtigt være med..

Min umiddelbare tanke er at han ikke rigtigt har nogen fornemmelse af hans bagben og han simpelthen ikke kan mærke om han sidder/bakker lige eller skævt - så jeg er begyndt at træne lidt kropskontrol/bagpartskontrol med ham - bla på en stor peanut bold med hjælp fra vores hundefys.
Og så vil jeg gribe fat i "elefant" øvelsen igen - han kan godt, blot lidt kluntet..

Er der andre øvelser I kan anbefale der styrker bagparten og får ham til at mærke hvor han sætter sine fusser? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund bakker/sidder skævt...
  • #1   24. apr 2014 Træn det om, på din højre side. Så han får fat i det rigtige, så kan du prøve at træne det om på venstre side bagefter.

• #2   24. apr 2014 Balance bom, gå over stige som ligger på jorden, når han kan det så lad ham bakke på balancebommen smiley

• #3   24. apr 2014 Elefanten vil være enorm god her tror jeg smiley

Min har en tilbøjelighed til at sidde skævt foran mig, det eneste der hjalp var at guide hende enormt meget, og så belønne når hun sad lige.

mht til bakken skævt, så gjorde jeg selv den fejl at jeg tog for store skridt og glemte at begynde i det små.

• #4   25. apr 2014 Jeg har trænet det meget op af noget - en væg eller andet, så muligheden for at bakke skævt helt var væk.

Og så gjorde jeg selv den fejl, at jeg trænede bagparten meget til den ene side... Altså f.eks. elefanten var altid kun den ene vej rundt
    Så hun fik en yndlings side.
    Det har hjulpet rigtig meget at jeg har trænet den anden side også.

Og min hund sad skævt foran mig, til den side hvor godbidderne var i.
    Jeg havde jo altid godbidderne i højre lomme - tsk tsk.
    Så hvorfor skulle hun koncentrere sig om venstre smiley

havde derefter godbidder i begge lommer og belønnede skiftevis. Det løste problemet for mig.

Kommentér på:
Min hund bakker/sidder skævt...

Annonce