1.119 visninger
|
Oprettet:
At få ro på stressede hunde {{forumTopicSubject}}
Gode generelle ideer ønskes;)
Hvordan vil du få ro på en stresset hund i en pension.
Der er max 3 andre hunde, der er fast skillevæg så de ikke ser hinanden.
Det jeg efterlyser er gode ideer til aktivering, ikke alt for tidkrævende, der skal være tid til de andre hunde;)
Hvad ville du lave med den enkelte hund;)
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 508 Svar: 12.439
Aqui fx. ville ikke stresse det mindste. Han ville hygge sig. Lanka derimod ville stresse uanset hvad. Bare pga. omgivelserne, og specielt lugten og lyden af de fremmede hunde - og hun ville absolut ikke få det bedre af, at en "fremmed" forsøgte at aktivere hende..
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
Hvad laver du med din hund for at få den ned i stress??
dec 2012
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.200
Rutiner rutiner OG rutiner..
Reagerer den voldsomt når i er omkring den? Er den evt til bamser? Fyldte kongs der tager en krig at patte på?
Gå samme tur, på samme tidspunkter og på HELT samme måde HVER gang- med samme menneske i snoren.
Behandle vovse som autist der kun rummer max 2 ting- den ene er at være i pension, så........
Find et eller andet der kan afbryde den i at stresse op og sørg for at den opfatter sin box, som helle og trygt.. Tæpper, varme, stille musik uden reklamer.. u know
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 508 Svar: 12.439
Hun ville gå fuldstændig besærk, hvis hun blev placeret i en pension med fremmede hunde omkring sig - og fremmede til at håndtere hende (derfor vil det naturligvis heller aldrig ske)
Sunde fornuftige danskopdrættede Aqui er stikmodsat. Han elsker alt og alle og trives i alle miljøer, og ville naturligvis også have det fint i en pension.Han ville med glæde deltage i ALT hvad du kunne finde på - lige fra søgeøvelser over cykelture til hundesvømning.
Hvad jeg selv gør, for at stresse Lanka ned?
Med hende er det ren angst, så jeg sørger selvfølgelig for, at hun stoler 100% på mig, og så sørger jeg altid for, at få hende ud/væk hvis der er en situation, hun ikke kan håndtere.
dec 2012
Vi skal have ham en enkelt nat nu og kan vi få ham ned i stress eller holde ham nede skal vi have ham 14 dage i slutningen af februar;) han er rigtig sød og virker ikke stresset på træningspladsen, du burde kunne lade sig gøre;)
dec 2012
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Du kan ikke efter min bedste overbevisning overgå stress-triggeren i sådan en situation ved at aktivere så driftig en hund.
Den vil holde sig kørende uanset.
dec 2012
Han er ikke hvad jeg vil betegne som en stress hund ellers;) men har nok haft en dårlig oplevelse med pensioner.
Han har været på besøg med sin ejer og virkede glad og rolig, legede med mine tæver og var let at få ned i gear, var også i boksen i en times tid, det gik fint men der var heller ikke andre hunde i pensionen;( jeg håbede måske på nogle indput til stress nedsættende aktiviteter.
Jeg må bare prøve mig lidt frem, evnt tage ham med ind, hvis det kan holde ham nede;) jeg ville rigtig gerne hjælpe hans ejer og ham;)
dec 2012
dec 2012
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
http://www.aspcapro.org/webinar/2013-01-29-000000/enrichment-shelter-dogs
Der er et link så du kan se webinaret online
At få ro på stressede hunde