At få ro i hovedet - psykisk {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Jeg har for et par uger siden været en tur i kulkælderen psykisk og nu er jeg på vej på igen. Jeg har været i behandling og det hjælper. Jeg har fået nogle redskaber som jeg bruger, men kunne godt tænke mig at vide hvad I andre gør eller har af gode råd til hvad man kan gøre - på praktisk og hvad man kan sige til sig selv og tænke på - for at få ro i ens hoved.
Det skal siges at jeg for 2 dage siden er startet i Løveparken hvor vi er igang med at gøre klar til at praken åbner den 31. marts. Så jeg får brugt min krop i store mængder og er ør af at rive blade i 2 dage.. hehe
Det jeg gør lige nu er at
- få godt med søvn (men vågner desværre tit om natten med nærmest panik anfald hvor jeg så lige skal have ro på mig selv igen)
- drikke kamille te både for at berolige mit sind og min mave som fucker lidt op pga. alle de tanker jeg går med.
- Jeg siger til mig selv at jeg er sej, at tingene nok skal gå og at altid ordner sig.
Er der nogle som kan komme med flere gode råd eller tips.?
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Derudover går jeg lange ture, der får jeg tænkt mange ting igennem
jan 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Svar: 8
Søvn er som du allerede ved vigtigt. Jeg bruger Baldrian til at sove på.
Lys er godt, og det får du jo allerede af den megen udendørs aktivitet.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.732
Camilla: tror også jeg har nogle baldrian piller liggende. Og ja lys og frisk luft går jeg masser af.
Julie: jeg lavet en himmel og jord energi øvelse het morgen inden jeg tager på arbejde
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
Så har jeg en "hypnose-cd", som jeg sætter på i perioder og gør mig umage for at følge. Den tømmer hjernen. Ellers laver jeg selv sådan noget, hvor jeg ligger og koncentrer mig om at mærke hele min krop og hvordan den hviler på underlaget, hvordan jeg trækker vejret dybt ind og puster helt ud. Hver gang en tanke dukker op, maler jeg den mentalt over med en rolig farve, jeg har valgt på forhånd
apr 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 45 Svar: 846
jan 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 7
Rigtig mange Specielt Kvinder for depression og Stress. og oftest fordi dagen kvinde stiller rigtig mange krav til sig selv og på en eller anden måde bildt sig selv ind at andre nok også har de krav til en..
Selv har jeg 4 forskellige psykiske lidelser..!
men er det depression eller stress du søger råd til, har jeg fået at vide at jeg skal IKKE tænke på de ting jeg IKKE har nået/ haft overskud til i dag, Men tænke på det jeg HAR nået/ haft overskud til, også selvom jeg ikke har gjordt andet end f.eks. at stå op og tage tøj på..!
pt. er jeg ikke selv nået et punkt hvor jeg kan sige så'n til mig selv, men det er ikke ensbetydne med du ikke er nået der til, hvis du kan sige til dig selv du har det godt og har alt hvad du har brug for og mener det så skulle jeg da mene du vil ku bruge det til nået.. fortsat god bedring
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 63 Svar: 361
nov 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 374
Lad være med at have dårlig samvittighed over du ikke når opvask, tøjvask, rengøring osv - verden går ikke under af den grund!
Lær at sige NEJ - du behøver ikke springe til, hver gang nogen beder om det... det er kun dig der tror folk vil blive kede af det.
Det er sg ok du ikke når i bad - eller går ud uden at ligne en million...... du overlever nok at springe et bad eller 2 over.
Og nede i brugsen er de ligeglade med, om du ligner en million (dog vil et bad ikke være af vejen hvis du skal ud af døren...*smiler*)
Det er ok at trække stikket ud - tænk på dig selv først - ellers er du ikke meget værd, for dem du har behov for, og dem der har behov for dig
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Jeg lider også af depression og angst.
At få ro i hovedet - psykisk