{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.772 visninger | Oprettet:

Knæk på spor {{forumTopicSubject}}

Inspireret af den anden tråd om spor smiley

Jeg træner spor med Jackpot. Har også en enkel video herinde med det. Han bliver bedre til knæk, og jeg tror bare det er tiden og øvelsen der gør forskellen. Men jeg kunne dog alligevel godt tænke mig at høre andres fif og forslag til det.

De fif til træne knæk på spor jeg har lært er som følger:
- Kortere skridt op til og efter knæk, med godbidder i hvert skridt
- Stå stille med begge fødder samlet i lidt tid (30 sek ?)efter knæk
- Træne cirkelspor og buer

Er der andre fif ?

Jeg kender risiko med sporpinde- at de bliver et signal på sporet. Mit problem er bare at jeg bliver forvirret på sporet, når jeg både skal holde øje med hvor jeg er på sporet og se hvad Jackpot laver. F.eks. ved dette muldvarpeskud, denne gren osv. er der et knæk.
Er der andre fif ?

Der er tydeligt at se når han er ude af et spor- han søger forvirret rundt. Så måske er skal jeg bare overlade det til Jackpot at finde ud af det ? Jeg ser bare risikoen for rod..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knæk på spor
  • #1   30. jan 2014 Jeg holder igen, jeg vil vide 100% hvor knækket er og mine hunde skal knække i knækket! rod under træning vil jeg slet ikke have;) dvs et knæk hvor jeg ved hvor det er, er hunden på vej over holder jeg igen.
    Senere skal hunden kunne finde tilbage hvis den går over, men i starten går den ikke over;)

• #2   30. jan 2014 Jeg står ikke stille eller noget når knækket lægges, mine knæk er som alm fodspor;) ingen godbidder 2-3 skridt før og efter knæk;)

• #3   30. jan 2014 Bodil man skal jo bare huske at knækket kan "flytte" sig med vinden. Nogle gange skal de lidt over for at få færten af det

• #4   30. jan 2014 Ok, det fif kendte jeg ikke :-).
    Han gik i starten over, men fandt hurtigt tilbage. Jeg tænkte at han jo vil VÆRE på sporet, så han vil hurtigt på det igen, og så vil han lære at være mere opmærksom. Men kan godt se pointen. I alle andre øvelser prøver jeg også så vidt muligt at undgå at hunden kan lave fejl, så det giver mening også at gøre det dér.

Det hjalp meget med cirkelspor !

• #5   31. jan 2014 Bella- nu med Jackpot
    Jeg så lige din video med sporet. Der er godt nok fart over den lille fyr smiley

Jeg vil gerne at mine hunde går stille og roligt og UDEN at stresse på sporet og så vil jeg at de sætte næsen i HVERT fodspor.

Jeg gør det at jeg går rigtig mange spor med mad i hvert fodspor. Først i medvind og når de kan dette (uden at stresse og slå ud til siderne) så går jeg sidevind og til sidst modvind. Når de kan dette til UG, så begynder jeg at lave lidt buer. Først derefter starter jeg op med knæk. MEN.... jeg går aldrig videre til næste, før at hunden er helt med på hvad den skal og kan gøre det i et roligt tempo uden at stresse.

Dette skal selvfølgelig ikke tages som at ville lyde negativ eller noget. Men... Hvis jeg var dig ville jeg have meget fokus på din hunds tempo. Hvis det var mig som gik bag ved den. ville jeg ikke kunne slappe af og lade hunden gøre sit arbejde, da jeg ikke ville være overbevidst om at min grundlæggende træning på sporet var i top.
    Så her.... villle en sådan hund blive startet op fra 0 igen. Stille og roligt, til hunden lærer ar slappe af og ikke bare tænke på at komme fremad.

• #6   31. jan 2014 Sagen i en nøddeskal - hvis man har indlært sporsøget så godt, at hunden i virkeligheden KAN gå spor - så er knækket ikke noget, der behøves at gøres noget specielt i forhold til.

• #7   31. jan 2014 Malenoisfan
    Tak :-). Hørt og taget til efterretning ! smiley

CH
    Ja, det jo egentlig god mening smiley

Kommentér på:
Knæk på spor

Annonce