{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
771 visninger | Oprettet:

Spor {{forumTopicSubject}}

Oskar er jo min første hund så jeg har meget at lære endnu som fører.
Ang. spor: Oskar går sikkert i sporet med næsen dybt i sporet - både når sporet er nyt og gammelt (10 min til 2 timer). Klarer også mange knæk og når sporet krydser veje og små åer.
Men så skal der jo genstande på sporet...
Hvordan lærer jeg ham at påvise genstande? Har set mange hunde tygge i genstandene og det trækker jo ned? Vi har trænet i stuen med små træpinde og så siger jeg dæk når ham snuser til dem og så klik og belønner ham med guffer (lækkert kattamad) når han dækker. Har prøvet med genstandene på sporet nogle gange, men han går bare lige over dem, hvis jeg ikke bremser ham... Kan da så godt dække når jeg peger på genstanden og gejler ham lidt op.
Skal jeg bare fortsætte eller er det bedre at han skal apportere genstanden?
Kan hunden blive forvirret over at skulle påvise genstanden i sporet og apportere genstanden i feltsøg?
Vi træner i DcH.
Håber på mange brugbare svar og evt. links.
Hilsen Malene

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spor
  • #1   15. jan 2007 Min border collie påviser også genstanden ved dæk. Jeg trænede ved at lægge mange genstande på række ude i græsset og så sige dæk når han var ved dem. Efter at have gjort det nogle gange holdt jeg bare linen stram når vi kom til en genstand så han ikke kunne komme længere for at give ham tid til at tænke sig om. Det tog ikke lang tid før han havde forstået det.

• #2   4. jul 2007 nej det skulle ikke påvirke hunden jeg gør det når jeg træner mine hunde på spor at de skal stå ved genstanden de finder på sporet. så har jeg 2 lækker små bøtter med nogen frikadeller og oven på bøtterne ligger jeg den ene genstande når hundene så har markeret genstanden ved at stå ved dem får de det der er i bøtten men du skal ligge en genstan på hver bøtte.

hilsen dch hundefører.

Kommentér på:
Spor

Annonce