{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.408 visninger | Oprettet:

Hjæææææælp ! {{forumTopicSubject}}

Søger hjælp ..

Felix, blanding af pekingeser/gravhund, 4½ år.
Min lille basse fik for seks måneder siden, pludseligt en dag meget svært ved at gå, jeg var sikker på at det var en blodprop eller lignende og at jeg nu skulle miste ham, men kørte afsted med det samme .. Det vidste sig sp efter nogle prøver og røntgenbillede, at han er begyndt at forkalke i ryggen, mellem ryghvirvlerne, så han fik dengang en indsprøjtning og smertestillende i nogle dage ..
jeg fik så af vide at jeg skulle gå hjem og tænke over, at hvis dette skete igen, så skulle jeg overveje om jeg ville give ham en operation til 16.000 kr. eller om han skulle have sprøjten .. jeg var som så ikke i tvivl, før at jeg fik de mulige konsekvenser ved en operation, hvor jeg så blev enig med mig selv og kæresten om at det nok var bedst at han fik sprøjten .. Men det hele gik fint og han mærkede ikke mere til ryggen i laaang tid, før i går .. Der fik han så samme symptomer og jeg var sikker på at nu måtte jeg tage min afsked .. Jeg kørte til dyrelægen, forsøgte at holde mig stærk, men græd som bare fanden indvendig. Denne gang kom jeg så ind til en anden dyrelæge, som sagde til mig at bettemanden skulle have en omgang akupunktur, en indsprøjtning, akupunktur igen i dag og så igen på tirsdag .. Dette ville kunne hjælpe lille Felix, resten af hans dage, hvilket vil sige at jeg så godt kan beholde ham i mange år endnu forhåbentlig..
Men nu er problemet så, at dyrelægen bad mig om at købe et bur til Felix, så han kan være der i et par timer om dagen og sove der i, så han kan få ro og derudover måtte han hverken hoppe i sofa eller seng, hvilket han er vant til! så hvordan kan jeg lære Felix at sove i bur om natten og lære ham at han ikke må hoppe i sofaen ? alle gode råd tages imod med kyshånd, bare lidt hjælp ville være godt, da jeg er i syv sind og ikke helt ved hvordan jeg skal håndtere det, da han jo plejer, vil han blive mærket af det eller er det bare mig der skal forstå at det er okay og pakke min egoisme væk smiley jeg er desperat efter råd og vejledning ..

knus

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjæææææælp !
  • #1   5. dec 2013 I starten når han skal lære ikke at være i møbler må i sætte jer ned til ham så han ikke mangler det at komme i møbler. Når han så har forstået at det ikke er jer han ikke må komme til men møblerne kan i begynde at være i møblerne uden jer smiley mht. sengen ville jeg bare holde døren lukket til værelset i dagtimerne og så sætte ham ind i buret når det er sengetid smiley

• #3   5. dec 2013 Louise A: Tak for dit svar smiley Det er en god ting, jeg ikke selv havde tænkt på, så det er da sådan at det bliver, frem med sækkestolen og aftenhygge på gulvet i et stykke tid nu smiley

Pia h: Også tak smiley Ved du hvor man kan finde de der trapper, for havde selv tænkt tanken, at det jo ville være smart med sådan en, så han kunne gå forsigtigt op, for han lærer nok aldrig 100%, men håber da at Louises måde kunne være mulighed smiley
    Med buret havde jeg tænkt samme tanke smiley at ligge mig på madrassen de næste dage, så vi putter sammen smiley Så han kan vænne sig til det og ved at det er okay at putte der i smiley så skal han nok lære det smiley men rigtig dejligt med gode råd, så jeg kan få styr på ham den bette smiley
    Ja det var rigtig dejligt at få af vide at han har levetid tilbage, kunne slet ikke have tanken om at skulle miste ham nu, lå med ham på gulvet i nat, tårene væltede ud, pueha, såå at få af vide at han har år tilbage endnu er bare helt perfekt smiley

• #7   5. dec 2013 Jeg har en hvalpetrappe til både seng og sofa, da min ene hund har tendens til ondt i ryggen, og han har ikke prøvet at hoppe op siden han fik dem smiley

Mine er købt hos (link fjernet)

• #8   6. dec 2013 tak for hjælpen alle sammen smiley
    Den første nat i bur gik helt suverænt .. Da jeg kom hjem med buret og fik det samlet og åbnede lågen trissede han selv der ind og lagde sig, inden jeg næsten fik åbnet, lagde med ham der inde i en times tid, snakkede med ham og kælede for ham og da så vi skulle sove lukkede jeg bare lågen og han sov hele natten uden en lyd, men har så også købt et bur til en grand danois og Felix er jo ikke videre stor, så det er jo en helt villa for ham smiley hehe .. han elsker det smiley

Kommentér på:
Hjæææææælp !

Annonce