{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.977 visninger | Oprettet:

HJÆÆÆÆÆÆLP! {{forumTopicSubject}}

jeg har ne dejlig mops på snart 2 år. han er en meget glad hund og har ingen skavanker.....MEN
en meget sjælden gang...tit om natten.... sker der noget mærkeligt noget. jeg ved ikke om han kramper eller om han ikke kan få vejret eller hvad der sker.

han står op medhovedet bøjet og så er det som om at han lave en "gønhakker" ligesom når mennesker gør det hvis i forstår hvad jeg mener. ligesom når nogen mennesker siger den der grimme lyd for at løsne oget slim i halsen og næsen.

det er højt og jeg bliver lidt bange, så jeg slår ham lidt i ryggen o løfter ham lidt hvis han nu har fået noget galt i halsen.

er der nogen med mops eller lignende der selv har haft den oplevelse eller ved hvad det er? for ellers vil jeg nævne det for min læge.....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆÆÆÆÆÆLP!
  • #1   24. sep 2011 Kan det være reverse sneezing?
    http://www.youtube.com/watch?v=myRqnFRLRME

• #2   24. sep 2011 Min hund gør det også, det er så ikke en ren mops, men af hvad du beskriver så lyder det fuldstændig som det hun gør.

Lotte - kiggede lidt på den video du sendte og nogle af de andre. Det ligner meget der er det. Måske er det lidt et uvidende spørgsmål fra en første gangs hunde ejer, men er det farligt? Har nemlig været i tvivl om det er noget man skal gå til dyrelægen med.

• mette  j
    mette j Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 26 Svar: 145
    #3   24. sep 2011 din hund har muligvis for lang gane... snak med dyrelægen

• #4   24. sep 2011 RS er ikke farligt. Hvis hunden er meget generet af det og besvimer af luftmangel, så kan man operere for det. Det bedste du kan gøre er at holde ham for næsen, så han tvinges til at trække vejret igennem næsen

• #5   24. sep 2011 min chihuhua koda gør det også når han bliver for ivrig i leg eller spiser for hurtig...det er noget som chihuahua'en gør og det er ik farligt...jeg plejer at tage koda op og gøre som man gør med baby'er når de skal bøvse af...det hjælper og koda kommer selv over til en når det begynder for han vil gerne have at "moar" får det til at stoppe...men det sker som regl når han leger med kata min anden chihuahua...hun gør det ik på samme måde som koda men få gange kommer der et lille hurtig grynt. fandt lige lidt info om chihuahua racen som jeg kopieret....det er chihuahua'en men det samme vil være at finde om den søde lille mops:)

På grund af sin korte næse er Chihuahu'en tilbøjelig til at snøfte og snorke. Dens fremstående øjne er modtagelige for tørre hornhinder og efterfølgende glaukom (grøn stær). Den kan tit rammes af løse knæled, tandkødsproblemer, forkølelser, stress og reumatisme (gigt). Fodringen skal være let, da den ellers vil tage på i vægt (læs mere om dette nedenfor). Chihuahua-hvalpe bliver født med store hoveder, hvad der undertiden kan kræve fødselshjælp af en special-trænet dyrlæge. De er meget sårbare og udsatte for brud og andre uheld i hvalpefasen. Nogle af hvalpene har en fontanelle, der af og til kan forblive åben hele livet igennem. Dette gør hunden udsat for kvæstelser.

• #6   24. sep 2011 cavalierer kan ofte også gøre det...

jeg holder dem for næsen og så går det sm regel over igen.

Jeg spurgte dyrlægen omkring det da jeg ikke vidste hvad det var. Og nej: det er ikke farligt hvis det ike sker aaalt for hyppigt og hunden ikke viser tegn på ubehag.

• #7   24. sep 2011 Jeg har 2 hunde der gør det og det hjælper lige at holde dem for næsen 3-4 sekunder..

Jeg læste på et tidspunkt at det var noget med strubehovedet.. Er der nogen der kender forklaringen på hvad der sker i kroppen og om det muligvis er arveligt.. De 2 jeg har som gør det er nemlig far og datter

• #8   25. sep 2011 DET ER DET DER ER PÅ VIDEOEN!
    ervirkelig glad for at nogen ku svare på det...næste gang vil jeg prøve det med at holde for næsen. men ja jeg ville også gerne vide hvad det er der forårsager det????

• #9   25. sep 2011 som der står med chihuahua'en pga. den korte næse...ligledes har mopsen jo ik rigtig så meget næse...

• #10   25. sep 2011 Mine har lang naese så det er ikke kun det

• #11   25. sep 2011 Det handler om blød gane og er ikke kun en "sygdom" hod kort snudede - Kender mange både amstaff´s og rotter der har det samme.
    Det kan opereres hvis det er meget slemt men de fleste hunde lever fint med det.

Min pølse får det også engang imellem, nogen gange 3 gange på en uge, nogen gange går der måneder imellem næsten smiley

Jeg roser og ae´er hende også går det fint smiley

• #12   25. sep 2011 den korte næse kan gøre at div. racer ligledes har blød gane... jeg har fundet følgende på mopsen....dette er stort set den samme sundhedsstatus som chihuahua'en har....

Sundhedsstatus:
    Der er desværre en række sygdomme som man ofte ser hos racen.
    Hudproblemer:
    Generaliseret demodicosis (hårsækmideproblemer)
    Diverse allergier.
    Helbredsmæssige problemer grundet dens særprægede udseende og bygning:
    Patella Luxation (løse knæskaller)
    Vejrtrækningsproblemer (snorkelyde)
    Øjenproblemer: Keratoconjunctivitis sicca (tørt øje)
    Øjenskader blandt andet pga. deres relativt udstående øjne.
    Husk: Altid af bruge små lette seler til disse hunde i stedet for halsbånd.

• #13   26. sep 2011 jamen jeg mener bare...hvad er det der sker...siden der sker det der?
    får den savl i lungerne eller får den krampe eller hvad er det der sker????

• #14   16. okt 2011 Faldt lige over din tråd og kan se at det er lidt siden du har skrevet, så du muligvis har fundet svar.
    Men hvis ikke, så bliver det beskrevet ret godt på dette link hvad det egentlig er der sker. Håber det kan bruges smiley

http://vetmedicine.about.com/od/diseasesconditionsfaqs/f/FAQ_revsneeze.htm

Kommentér på:
HJÆÆÆÆÆÆLP!

Annonce