HJÆÆÆÆÆÆLP! {{forumTopicSubject}}
jeg har ne dejlig mops på snart 2 år. han er en meget glad hund og har ingen skavanker.....MEN
en meget sjælden gang...tit om natten.... sker der noget mærkeligt noget. jeg ved ikke om han kramper eller om han ikke kan få vejret eller hvad der sker.
han står op medhovedet bøjet og så er det som om at han lave en "gønhakker" ligesom når mennesker gør det hvis i forstår hvad jeg mener. ligesom når nogen mennesker siger den der grimme lyd for at løsne oget slim i halsen og næsen.
det er højt og jeg bliver lidt bange, så jeg slår ham lidt i ryggen o løfter ham lidt hvis han nu har fået noget galt i halsen.
er der nogen med mops eller lignende der selv har haft den oplevelse eller ved hvad det er? for ellers vil jeg nævne det for min læge.....
jan 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 218 Svar: 1.827
http://www.youtube.com/watch?v=myRqnFRLRME
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 45
Lotte - kiggede lidt på den video du sendte og nogle af de andre. Det ligner meget der er det. Måske er det lidt et uvidende spørgsmål fra en første gangs hunde ejer, men er det farligt? Har nemlig været i tvivl om det er noget man skal gå til dyrelægen med.
sep 2011
Følger: 1 Emner: 26 Svar: 145
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.226
okt 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 17 Svar: 909
På grund af sin korte næse er Chihuahu'en tilbøjelig til at snøfte og snorke. Dens fremstående øjne er modtagelige for tørre hornhinder og efterfølgende glaukom (grøn stær). Den kan tit rammes af løse knæled, tandkødsproblemer, forkølelser, stress og reumatisme (gigt). Fodringen skal være let, da den ellers vil tage på i vægt (læs mere om dette nedenfor). Chihuahua-hvalpe bliver født med store hoveder, hvad der undertiden kan kræve fødselshjælp af en special-trænet dyrlæge. De er meget sårbare og udsatte for brud og andre uheld i hvalpefasen. Nogle af hvalpene har en fontanelle, der af og til kan forblive åben hele livet igennem. Dette gør hunden udsat for kvæstelser.
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.493
jeg holder dem for næsen og så går det sm regel over igen.
Jeg spurgte dyrlægen omkring det da jeg ikke vidste hvad det var. Og nej: det er ikke farligt hvis det ike sker aaalt for hyppigt og hunden ikke viser tegn på ubehag.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 9 Emner: 74 Svar: 1.136
Jeg læste på et tidspunkt at det var noget med strubehovedet.. Er der nogen der kender forklaringen på hvad der sker i kroppen og om det muligvis er arveligt.. De 2 jeg har som gør det er nemlig far og datter
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 34
ervirkelig glad for at nogen ku svare på det...næste gang vil jeg prøve det med at holde for næsen. men ja jeg ville også gerne vide hvad det er der forårsager det????
okt 2009
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 9 Emner: 74 Svar: 1.136
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.397
Det kan opereres hvis det er meget slemt men de fleste hunde lever fint med det.
Min pølse får det også engang imellem, nogen gange 3 gange på en uge, nogen gange går der måneder imellem næsten
Jeg roser og ae´er hende også går det fint
okt 2009
Sundhedsstatus:
Der er desværre en række sygdomme som man ofte ser hos racen.
Hudproblemer:
Generaliseret demodicosis (hårsækmideproblemer)
Diverse allergier.
Helbredsmæssige problemer grundet dens særprægede udseende og bygning:
Patella Luxation (løse knæskaller)
Vejrtrækningsproblemer (snorkelyde)
Øjenproblemer: Keratoconjunctivitis sicca (tørt øje)
Øjenskader blandt andet pga. deres relativt udstående øjne.
Husk: Altid af bruge små lette seler til disse hunde i stedet for halsbånd.
apr 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 34
får den savl i lungerne eller får den krampe eller hvad er det der sker????
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 64
Men hvis ikke, så bliver det beskrevet ret godt på dette link hvad det egentlig er der sker. Håber det kan bruges
http://vetmedicine.about.com/od/diseasesconditionsfaqs/f/FAQ_revsneeze.htm
HJÆÆÆÆÆÆLP!