{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
864 visninger | Oprettet:

Gør pludselig meget {{forumTopicSubject}}

Hej vi har et lille problem med hæmoriden. hun er begyndt at gø rigtig meget, og for det meste af ingen ting. vi har prøvet med et fast nej, og at sende hende i kurven. men når vi siger nej stopper hun men brummer vidder også gør hun kort tid efter igen. hun har altid været en hund med lyd på, der godt kunne gø når der kommer nogen eller der går nogen forbi ude i haven.

hvordan fjerne jeg denne uønskede adfærd?

Hilsen den tinitus ramte hundeejer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gør pludselig meget
  • #1   18. nov 2013 Mener at jeg engang har hørt at hvis hunden løber og gør langs hegnet/hækken eller hvad der nu afgrænser din have.

    Så kan du stoppe det ved at sætte et hegn op 1 meter cirka længere inde i haven.

    Har aldrig undersøgt det til bunds, så ved ikke om det passer.


    - Hvis hunden ikke forstår et nej efter 3 gange, hvor du har sagt det som om du virkelig mener det. Så må du tage andre midler i brug og vende hende om på ryggen, ligesom hunde normalt gør når de viser dominans.
    Hvis du bare står og råber nej og der ikke sker noget, kommer du ingen vejne, uanset hvor længe du bliver ved. smiley


  • #3   18. nov 2013 Hvor gammel er hun ?

  • #4   18. nov 2013 Siger ikke at man skal kaste sin hund op i luften til den lander på ryggen. Man kan sagtens gøre det forsigtigt og roligt.

    Men ordet "Nej" skal have en virkning, hvis du bruger det og hunden bliver ved, så lærer du den jo at det er okay at den ikke adlyder hver gang.

    Men det var nu også tænkt som værende sidste udvej smiley


  • Wamid
    Wamid Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 1
    #5   19. nov 2013 Jeg skal ikke kloge mig, men kan dele ud af mine erfaringer...

    Jeg havde samme problem, med Kayla og Simba, der begge grundet race er meget "opmærksomme".(Cane Corso & Schæfer) I mit tilfælde var øvelsen at lære dem at gø på kommando til at starte med. Derefter kan du belønne pauserne, og knytte et håndsignal til. Dernæst en verbal kommando. Det giver et godt resultat, der ikke kvæler deres naturlige instinkt, men blot underbygger, at du som ejer har kontrollen.

    Ift. uenighederne omkring Alpha Roll, så behøver man rent faktisk ikke at røre sin hund fysisk. Simba, min schæfer ligger sig på siden, og derefter på ryggen, blot ved at tolke mit kropsprog og mine øjne. Kayla gør det samme, men hun er en selvstændig dame, så det er ikke altid jeg lige er hendes fokus smiley


  • #7   19. nov 2013 Bryd adfærd og beløn ro;)
    Jeg siger en lyd fx ja tak i en glad animeret tone, det får hunden til at tie stille og kikke på mig, så smider jeg et par godbidder og fortsætter hvad jeg havde gang i;) det virker ret hurtigt;) mine hunde gør ikke meget og stopper straks når jeg siger ja tak;)


  • #8   19. nov 2013 Som jeg efterhånden har skrevet mange gange herinde, så er vejen frem IKKE skæld ud.

    Når en hund gør, er det typisk fordi den hører et eller andet, og for at advare om at de rmåske kommer nogen.
    Ignorer man det, vil den fortsætte da vi jo ikke hører den, og skælder man ud og råber højt, bekræfter man hunden i at det er farligt.

    Når en hund "siger til", så ros den kort, og gå ud/hen og kig hvad det er den gør af. Vis at du har hørt den, og at du nok skal "tage over".
    Lær så evt. hunden en kommando, som betyder at du har styr på, og at du har hørt den... Hos mig hedder den "Der er ikke nogen".

    I starten da Bine nåede den alder hvor hun begyndet at sige til, rejste jeg mig hver gang - Sagde "fint" og gav hende et lille klap, hvorefter jeg gik ud og åbnede hoveddøren - Viste hende at der ikke var nogen og sagde så "Der er ikke nogen".
    Efter nogle dage, kunne jeg blive siddene i sofaen og sige "Der er ikke nogen".


  • #10   19. nov 2013 Ib. hun er lige knap 14 mdr. okay jeg siger mange tak for alle rådene.

  • #11   19. nov 2013 http://www.youtube.com/watch?v=bpzvqN9JNUA

    Denne video kan måske hjælp :o)


Kommentér på:
Gør pludselig meget

Annonce