Pludselig meget kræsen og anderledes {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Mille plejer i den grad at elske de tyggeting hun får.. Men her de sidste 4dage har hun virkelig været kræsen og ikk gidet tyggeting på samme måde som hun ellers altid har.. Hun spiser stadig sin mad, men det er ikke kæmpe mængder (hun har dog altid været svingende omkring mængden af mad og er god til selv at holde sig slank).. Hun har de sidste 14dage fået 1-2mg medrol (binyrebarkhormon) og i det første stykke tid drak hun mere og virkede Meget grådig og sulten men det er begge dele gået over..
Men hendes pludselige ændring omkring tyggeting (som hun ellers aldrig sagde nej til før) gør mig da lidt bekymret.. Kan det være binyrebarkhormonet eller? Og er det noget jeg bør gå til dyrlæge med? Hun er også en smule mindre kyssesyg og kælen... Ved bare virkelig ikk hvad dyrlægen skal gøre? Kan vel også være en periode? Ville i tage afsted? Og hvad ville i bede dyrlægen tjekke?
Hun er desuden fra 6dage siden gået fra 2mg medrol og ned til 1mg (pga allergi - og det sammen med cytopoint har en rigtig god effekt)..
Hun virker stadig frisk og vil super gerne ud at gå og lege mv.. Hun virker udover de nævnte ting som sig selv og jeg har ikke set tegn på smerte eller andet udover den ændrede adfærd...
What to do?
sep 2017
Følgere: 523 Emner: 137 Svar: 10.215
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.368
sep 2017
Man bliver nemt pylret, når de har en lang sygehistorie. Jeg håber det er ingenting!
mar 2007
mar 2007
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 1.451
mar 2007
Var da godt jeg lavede tråden - tænkte slet ikk på tænder da det ikke er længe siden hun fik dem grundigt tjekket og taget røntgen hos en dygtig tand dyrlæge.. Men ja, er desværre ret sikker!
sep 2017
mar 2007
mar 2007
Hun har dog fået vanvittigt dårlig mave efter at ha været i narkose Tænker om det kan være pga hun får cytopoint sprøjter hver 4. Uge og 1mg medrol dagligt.. Min veninde sagde det ikk var unormalt men jeg har aldrig oplevet det før med nogle af mine hunde...
Har i oplevet dårlig mave efter narkose?
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
mar 2007
Hun fik også for meget mavesyre pga hun har fastet.. Maven begyndte at knurre helt vildt og hun fik kvalme.. Hun ville desværre ikk ta sin mad, så jeg blev nødt til at gi hende en rugbrød med leverpostej - nok ikke optimalt med hendes allergi men hun blev nødt til at få noget mad og hun ville bare ikk æde de ting hun "må".. Det skal også nok gå alligevel.. Ville ha været værre hvis jeg ikk havde givet hende noget og hun begyndte at kaste op, så vil hun nemlig slet slet ikk spise også bliver det kun værre og værre med opkast, kvalme og mavesyre... Efter hun fik en lille smule rugbrød stoppede maven med at knurre og jeg fik noget tørkost i hende
Hun er iøvrigt også mere træt end hun har været de andre gange.. Har åbenbart været en hård omgang denne gang..
Hun drikker iøvrigt generelt ikke mere på medrol end før - men det er også en okay lille dosis
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
Jeg har haft mine dyr i narkose mange gange, og jeg husker ikke, at diarré har været et problem. Men de har nogengange haft forskellige bivirkninger fra gang til gang, bl.a. blodig opkast (pga. intubering).
Stress kan give diarré. Måske det bare er det.
Mine dyr har som det første altid stavret hen til madskålen, når de kom hjem, også katten efter en tandrensning (var smertedækket), hvilken din vov også er, det første døgns tid.
Leverpostej kan virke vandladende (også give ekstra væske i afføringen), da der er meget salt i (og der er løg i, bare som obs.).
Men hvis en leverpostejmad giver vovsen noget energi, er det jo fint (mange hunde har levet årevis på leverpostejmadder, og marvben med frosset leverpostej). Pointen er, at vovsen så også skal drikke vand, hvis den får noget, der er meget salt
Våd kattemad kan som regel ryge ned, ved de fleste vovser, hvis det stadig driller med appetitten i dag
mar 2007
Tænker at jeg har fået gang i appetitten og fået kvalmen væk samt mavesyren da hun fik den rugbrød og senere sin tørkost, så regner ikke med at andet end hendes tørkost bliver nødvendigt fra nu af, men vil prøve at finde noget vådmad som kan fungere mht allergien til hvis det bliver nødvendigt! Var egentlig kun fordi jeg ikk havde noget hun gad æde og alt havde lukket at hun fik leverpostej
Men tak for info mht leverpostej! Er meget rart at vide!!
Pludselig meget kræsen og anderledes