{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
817 visninger | Oprettet:

Gør pludselig af fyrværkeri? {{forumTopicSubject}}

Nicki har altid været fuldstændig ligeglad med fyrværkeri (og skud, torden mv). Hun skal holde sit 5. nytår nu, alle 5 år har været med os.

Hun har ingen dårlige oplevelser. Sidste år var der ikke ret meget fyrværkeri tæt på os, og det der var blev ret overdøvet af festmusik.

Vi er i sommers flyttet i hus med have, indtil da har vi boet i lejlighed.

Hun er nu begyndt på at gø, af fyrværkeri - nogen bud på, hvorfor? Hun opfører sig ikke bange, nærmere sur ala når folk lukker en bildør tæt på vores hus.

Det er lidt frustrerende, at hun pludselig gør - især fordi det jo gør Easy unødigt opmærksom på, at nu bliver der skudt af, og han er lettere utryg.

Hvordan håndterer vi det bedst, så hun stopper med at gø? Det er nemlig ikke lykkedes med bildørene smiley

Det virker at bede hende stoppe, men det virker kun "her og nu", hun gør stadig næste gang en bildør lukker/der kommer fyrværkeri.

Tilføjelse: Det er kun når vi er hjemme, ikke når vi går tur, træner eller kører bil.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gør pludselig af fyrværkeri?
  • #1   28. dec 2019 Tilføjelse: Det er kun når vi er hjemme, ikke når vi går tur, træner eller kører bil. smiley

• #2   28. dec 2019 Egentlig giver det god mening, hvis i er flyttet til et sted med meget mindre lyde, så vil hunden naturligt være mere obs på de lyde der så kommer:) mit råd vil være at bede hende om at stoppe straks og jeg ville nok også forsøge at tilføje mere støj, fx musik :);

• #3   28. dec 2019 træn.

jeg plejer at stå klokken 12 midnat nytårsnat og træne i stuen i en times tid.

Så glemmer de det og får i trænings mood.

jeg ville overveje at sætte situationer op hvor der skydes af og så begynde at træne hende før hun begynder at gø. du kan prøve at afspille.

før du siger jamen hun reagere ikke på afspilningen... nej netop smiley det skal hun ikke og det er derfor man kan bruge det.

samtidig ville jeg belønne tavshed dvs provokere hende med lyde fx banken i bordet osv... lav en liste over triggere... og så start der hvor hun ikke gør og beløn hende hver gang hun holder mund

gør hun så bed hende udføre en øvelse fx sit. beløn herefter sit. og så tavshed derfra.

gør hun stadig så bed hende og sit dæk sit og beløn den kæde så har de fleste hunde ikke hjerneceller nok til at huske hvorfor de gøede smiley

• #4   28. dec 2019 Det vil jeg prøve. Det er ret nemt at øve triggere - banken i bordet eller på væggen virker nemlig, hvis det er "pludseligt". Når man gør det for tredje gang, mens hun står og glor på en, går det op for hende, hvad der foregår smiley

• #5   29. dec 2019 Når man har en race, hvor alt "pludseligt" gør at den reager, så lærer man at lære den, at jeg bestemmer hvornår noget er farligt.

Måske kan man bruge det til din.

Min reagerer på alt nyt. Altså jeg kører en trillebør ud af garagen som har været "vintergemt" og den advarer. Der kommer en ny person i mit hjem og den advarer. JEg hænger et billlede op, og den reager. Jeg henter noget ned fra loftet og den advarer. Den gør det ved alt nyt.

Det samme er situationen ved krudt.

Her de første par gange, gøer han som en sindsyg.

Så jeg reagerer ligesom ved alt nyt, at jeg siger: "Jeg har set ham". Kommandoen stammer fra at fremmede mennesker er han meget mistroisk overfor. Specielt mænd.

Det er hans kommando om, at jeg har styr på tingene, og at han godt kan holde mund.

Nu når folk er begyndt at skyde af, så reager han med at gå amok, men min kommando gør at han lukker i, og efter en 3-4 gange gange siger han ingenting.

Jeg tror, at alle hunde kan lære det, for jeg har gjort det samme ved min forældres Maltesser. Den gøede jo dælme af alt muligt ligegyldigt hele tiden (til at blive sindsyg af)...

• #6   29. dec 2019 Sent i går aftes kom der et ordentligt brag (vi var gået i seng alle sammen), men det fortjente ikke et vuf. smiley

Måske er det kun bestemte typer fyrværkeri - måske har min banken i går hjulpet smiley

Easy lå på gulvet da braget kom, så han rejste sig, kiggede over på os andre, ingen reagerede, derfor lagde han sig op og puttede hos mig, men var ikke bange. Det synes jeg også var en fin reaktion smiley

Kommentér på:
Gør pludselig af fyrværkeri?

Annonce