1.028 visninger
|
Oprettet:
kald {{forumTopicSubject}}
har en dansk svensk gårdhund, hun er 4 mdr, har aldrig haft problemer med at kalde på hende, og hun kom med det samme, men har nu det store problem, at hun kommer slet ik når jeg kalder på hende, og heller ik inden for, hun stikker bare af, har prøvet med de div godbidder, i for af alt muligt forskelligt kød, alm godbidder osv, har os prøvet på den bestemte måde, men intet hjælper, har nu haft hund i 18 år, og har aldrig været et problem før, så jeg trænger virkelig til nogle gode råd... så hjææææææææææælp
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
Tænker at hun jo må have fundet noget der er bedre end belønningen, siden hun ikke kommer.
Hunde gør jo kun hvad der kan betale sig
maj 2007
Beløn HVER gang hun kommer, og lad vær med at kalde på hende, hvis hun på forhånd er så optaget med et eller andet, så i ved at hun højst sandsynligt ikke "hører" jer.
sep 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 19
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.147
feb 2013
Følger: 17 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 385
sep 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 19
feb 2013
Følger: 17 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 385
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.682
Brug et indkaldsord, jeg siger kom,kom i en lys glad tone;)
Træningen starter ved at du holder øje med din hund, når den på et tidspunkt kikker på dig siger du med glad stemme kom, kom sætter dig på hug og holder indbydende flæskestegsskiven frem mod hunden, den skal nok komme;) du lader den spise skiven og fortsætter bare dagens gøremål, dette gentager du 2-3 gange dagligt, husk at belønningen skal være rigelig og fantastisk god og at der ikke overdrives i starten, efter ret kort tid får du indkaldsordet til at betyde flæskesteg og så vil hunden komme hver gang, du skal nu bare vedligeholde dvs giv en alm god godbid de fleste gange og en gang i mellem går du tilbage til et par dage med flæskestegstrænong;)
maj 2007
Som jeg skrev længere oppe.... Lang snor på (10-20 meter) - lad hunden løbe rundt - kald på hunden/træk den ind - beløn - Lad løbe igen.
kald