{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.175 visninger | Oprettet:

Bare kald mig pylremor... {{forumTopicSubject}}

...men efter at have mistet tre hunde på halvandet år tager jeg ingen chancer. Og jeg har nærmest udviklet en sjette sans for hvis mine hunde skulle fejle noget. Da Isam havde fået kennelhoste, tog jeg til dyrlægen selvom min kæreste sagde at han til tider har noget siddende galt i halsen, men der havde han altså kennelhoste.

Og så sent som i dag hvor min kæreste havde set noget hvidt mistænkeligt i den lille nyes afføring. Noget som lignede en lang spaghetti. Mig der ringer til dyrlægen, og får udskrevet noget ormekur, og vet.sygeplejersken der siger hun slet ikke er i tvivl om at det er orm, og så havde jeg hentet kuren og givet ham det indenfor en time.
Jeg bliver måske en smule overpylret, men bare det mindste får mig til at reagere. Er det for meget, eller er der andre der også har det sådanne? Bør jeg være så pylret ved sådan noget simpelt som orm, når jeg ikke aner hvor lang tid han har haft det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bare kald mig pylremor...
  • #1   11. nov 2014 Jeg er også en pyller mor.. min tæve havde lidt dårlig mave (hvilken hun aldrig have) og jeg lyttede til en veninde og ventede til mandag, fik så meget skæld ud af min dyrlæge, fordi hun skred blod til sidst og var næsten ved at dø smiley så lytter kun til mig selv.. jeg ved bedst. det er min hund smiley

• #2   11. nov 2014 Jeg kan ikke se hvorfor at du er overpylret og har en sjette sans når du reagerer på ting som tydeligvis viser at der er noget galt?

Det er vel din kæreste der ikke tænker længere smiley

• #3   11. nov 2014 Når der er noget galt og man reagerer på dette, så er man vel ikke pyllermor smiley
    synlige orm skal da behandles.

• #4   11. nov 2014 Orm skal da altid behandles, uanset hvor lang tid hunden så har haft det. Synet er jo ikke en sjette sans smiley

• #5   11. nov 2014 Du er ikke en pylremor Det var meget værer hvis du ikke reagerede Og lod stå til Så bare godt du er på når der er noget smiley

• #6   11. nov 2014 Nej men først snakkede vi om at han nok æder alt muligt, da han er hvalp, og tænkte at det nok var noget han havde spist. Men så gravede jeg lidt mere i det og læste om det, for jeg kunne ikke helt slippe tanken om at det alligevel var lidt mærkeligt det i afførringen.

• #7   11. nov 2014 Mange hvalpe får / har orm smiley

• #8   11. nov 2014 Det er altid bedre at være pyldremor, end at være ligeglad. Jeg er altid obs. den mindste forandring hos mine hunde, dyrlægen har somme tider moret sig lidt over mig, men pyt, mine hunde skal være sunde.
    Og orm skal man aldrig overse.

• #9   11. nov 2014 Med det eksempler du der beskriver så synes jeg ikke at du er pyller. Hvis du der imod var styrtet til dyrlæge første gang hunden nøs (overdrivelse fremmer forståelsen) SÅ ville jeg sige at du var pyller.

• #10   11. nov 2014 Hvis det er fordi at du gerne VIL være pyller, så kan vi da godt kalde dig pyller smiley

• #12   11. nov 2014 Så længe hunden ikke lider under din pylren så kan du være lige så pylret som du vil.

Pt. ser det jo ud til at din hund har gavn af det, og så er det vel ikke så meget pylren som intuition og fornuft du udviser. Det er kun hvis det kommer til unødvendige undersøgelser og indgreb at det er for meget. Der vil din dyrlæge, hvis du har en god en, jo gå ind og hjælpe dig med at være rationel :o)

Jeg har en kronisk syg hund og jeg er MEGET pylret, hvad angår nogle ting. Det kan jeg ikke se at der er noget galt i så længe det ikke forringer min hunds livskvalitet :o)

• #13   11. nov 2014 Det handler måske også lidt om at jeg tror tit at hundene fejler noget uden at de nødvendigvis gør.

• #15   11. nov 2014 Jeg er ikke sikker på hvor pylremor kommer ind i billedet?`

Har hunden orm, er der da intet pylret i at give den en ormekur... tværtimod...

Ang kennelhosten så tager jeg ikke til dyrlæge for den slags (medmindre der da skulle støde en lungebetændelse e.l. til). De kan jo ikke gøre noget ved det alligevel -jeg smutter heller ikke selv til lægen hvis jeg får influenza.
    Men jeg har da fået udskrevet noscapin den ene gang jeg har været uheldig at få hevet kennelhoste med hjem...

Generelt er det jo bare sådan når man har dyr, at bliver de syge og kræver behandling, jamen så må man til dyrlægen. Det har for mig at se ikke meget at gøre med at være pylret.

Render man derimod til dyrlægen konstant og hver gang kræet bare blinker lidt anderledes SÅ vil jeg kalde det pylret smiley

Kommentér på:
Bare kald mig pylremor...

Annonce