28. okt 2007 Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 62 Svar: 640
Bare kald mig actionwoman! {{forumTopicSubject}}
Jeg har haft en vild, crazy, foruroligende pulsstigende oplevelse her til aften.
Jeg havde været inde til kulturnatten i København og skulle så med S-toget hjem. På vesterport st. ser vi en MEGET fuld (og nok også rimelig skæv) mand sidde i en bede-stilling og halv-sove op af sin cykel. Han har nogle poser rundt om sig og en pakke med toiletpapir. Ovenpå toiletpapiret ligger der en pistol-lignende tingest. Jeg er ikke våbenekspert og kan derfor ikke se om den er ægte eller ej. Min kæreste og jeg står og hvisker lidt frem og tilbage og bliver enige om at man på en legetøjspistol højst sandsynlig ikke kan trække den øverste del af pistolen tilbage (ja, jeg er jo ikke våbenekspert). Men pistolen lå altså der, trukket tilbage som om den var klar til at der blev puttet noget i. Manden fjumler lidt efter den og ligger så og halvsover med den i hånden. Vi bliver enige om at hoppe på det næste tog og så stå af på hovedbanegården for at vente på vores s-tog. Så stod vi ikke lige op og ned af ham. På hovedbanegården ringer jeg så til politiet og fortæller dem om ham og de vil straks køre derud. Mens jeg snakker med dem kommer vores tog og vi går ind i det. Jeg snakker videre med betjenten til han har fået alt info og lægger på. Jeg opdager til min store skræk at "pistolmanden" sidder lige ved siden af hvor jeg står. Jeg håber virkelig han ikke har hørt mig. Jeg går lidt ned i toget og ringer skal til at ringe til politiet igen. Imens jeg er ved at taste tallene ringer min telefon: Det er politiet. De kan jo ikke finde ham på Vesterport st. Jeg fortæller at han er i toget. Imellem tiden mens jeg snakker, sidder han og peger lidt med sin pistol på en mor og hendes to børn. Moren er bange men skælder ham ud og siger "at sådan en sidder man fandmer ikke og vifter med foran børn!". Han griner og siger den bare er legetøj. Herefter sætter han den i et pistolhylster og sætter den ned i buksekanten foran. Jeg står og kigger på ham fra mellemgangen mens jeg snakker med politiet. Jeg fortæller ham på vejen hvor langt vi er og hvad manden foretager sig.
Da vi nærmer os Peter Bangs Vej st. stopper toget næsten og betjenten i røret fortæller mig at toget først kører til peronen når politiet er fremme. Folk begynder og bande og svovle over at "nu er det krafteddeme galt med dsb igen". De folk der står i mellemgangen begynder at lægge to og to sammen om at jeg nok står og snakker med politiet da jeg hele tiden fortæller hvad toget gør og hvor vi er. De skal self. bare ignorere mig.
På Peter Bangs Vej st. møder 6-8 betjente toget og kommer ind, jeg udpeger manden og de hiver manden + poser + cykel ud af toget. De gennemsøger ham og derefter toget. Så kan toget køre videre. Jeg kan høre moren med de to børn siger: "Bare rolig, tag det helt rolig, politiet er her nu", til sine børn. Hun er tydeligvis lettet.
Damen med de to børn kommer hen til mig og spørger om jeg har ringet til politiet, det kan jeg jo kun sige ja til. Hun var SÅ lykkelig og fortæller mig om hvordan hun følte han sad og sigtede på dem med pistolen og var bange for at han skød hende eller hendes børn. Han havde siddet og klikket magasinet ud og ind. Derfor regnede hun heller ikke med at det var en legetøjspistol.
Det skete omkring kl 20.30. Politiet har lige haft ringet og jeg har afgivet vidneforklaring.
Han fortalte at det var en gaspistol (? ala noget paint-ball-agtig noget), som ikke direkte kunne gøre skade, men at det ikke var noget man skulle rende rundt og vifte med. Og i sær ikke offentlig i et s-tog med børn tilstede. Han sagde den lignede frygtelig meget en "ægte" pistol (dem er der jo flere forskellige af) og han kunne godt forstå ingen havde været tryg ved ham i toget.
Ikke mere action for i aften! PUHAAAAA!
Men fra nu af... bare kald mig ActionWoman
jul 2006
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 58 Svar: 1.719
dec 2006
Følger: 36 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 70 Svar: 1.166
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 62 Svar: 640
PUHAAAAA!
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.295
feb 2007