{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.386 visninger | Oprettet:

Træning af border collie hvalp. {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg skal til at være den heldige ejer af en border collie hvalp primo november.

Derfor har jeg en del spørgsmål lige netop til træningen.
Jeg har ikke haft min egen hund før, og derfor er det min helt egen denne, som jeg selv vil skulle opdrage og træne. Så for at give den de bedste vilkår vil jeg igen spørge om en masse, jeg vil jo helst være den bedste for hvalpen, og give den de bedste vilkår.

Af hensyn til træning vil jeg gå til hvalpe træning med den fra primo januar, men indtil da skal jeg også træne den.

(1) Er der nogle der kender nogle gode hjemmesider med evt. video'er så man step by step kan se øvelser? eller bøger?

(2) Gode råd omkring træning af en hvalp?

(3) Gode råd ift. renlighedstræning fra 2. sal? (Ejer en altan)

(4) generelle råd ang. en border collie og motion?

Jeg tager imod alle råd fra alle verdens hjørner smiley Søger så meget information som overhovedet muligt.. Jeg vil gerne suge alt jeg kan til mig, så jeg er helt sikker på min hundebaby får det super fantanstisk!

Tak for jeres hjælp på forhånd! smiley

Kh. Tina smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning af border collie hvalp.
  • #1   13. aug 2013 Hvorfor ikke starte træning fra november?


  • #2   13. aug 2013 Jeg håber da, at du får alt det her info fra din opdrætter?
    Men spørger ligesom Petra... hvorfor du ikke påbegynder træning med det samme, hvor du også vil have mulighed for at få svar på dine spørgsmål?


  • #3   13. aug 2013 man kan søge en masse gode træningsvideoer på youtube


  • #4   13. aug 2013 Vil anbefale dig at læse om border collien allerførst? Med mindre du har gjort det?
    Det er en krævende hund - som virkelig kan og skal bruge hovedet :-).. Også dejlige hunde hvis de er aktiveret korrekt..
    Derefter vil jeg sige at hvis du er frisk på klikkertræning, så søg på kikopup på youtube. Der er videoer med step by step..

    Har selv lige haft hvalp i lejlighed.. Jeg har haft ferie nærmest siden vi fik hende, så derfor kunne jeg gå ned med hende både nat og dag ca. Hver anden time.
    Ud når den har leget, sovet, spist og drukket. Og hvis det ellers er længe siden den har tisset..

    Og ja smiley meld jer til hvalpetræning. Der lærer man virkelig en masse ;-).


  • #5   13. aug 2013 Der begynder først hold til januar her.. Og tro mig smiley læser på livet løs.. Og ja har sat mig ind i meget - tænkte i måske kunne give mig mere indput - så jeg høre råd fra flere forskellige:)

Kommentér på:
Træning af border collie hvalp.

Annonce