Burtræning Burtræning
Hej.
Jeg skal have hvalp her til efteråret og jeg skal have vænnet den til at sidde i bur, både i bil men også gerne herhjemme.
Hvordan træner jeg det bedst? og hvor længe kan jeg lade den sidde i buret som hvalp når den self er blevet vant til at være i buret.
Og kan man lade den være i buret når den skal være alene hjemme? det er et stort bur, køber et som den kan passe når den bliver stor også. Og jeg spørger kun fordi jeg ikke er vant til at have bur til hund, så lad nu vær med at æde mig fordi jeg spørger. Jeg søger råd og vil jo kun det bedste for min hvalp og er derfor jeg spørger.
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.856
Du kan starte med at fodre den i buret , med åben låge. Giv den alle de lækre ting derinde, så det bliver et dejligt sted.
Pres aldrig hunden til at være derinde.
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.125
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
jan 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 200
Fordi jeg gerne vil træne burtræning hjemme er for at vænne den til buret, og da jeg ingen bil har så kan jeg ikk træne det der, kun når vi skal til træning hvor jeg køre med en anden.
Og for at hvalpen kan have sit fristed hvor den kan gå hen og være i fred hvis den ønsker det, fx hvis vi har gæster eller andet. Buret vil komme til at stå i stuen hvor lågen vil være åben hele tiden så hun selv kan gå derind, men vil jo gerne vænne hende til at lågen er lukket også.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
Efter lidt tid åbner du og lader hvalpen " få og til" at komme i bur igen, i starten tages hvalpen ud før den er færdig med benet;)
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.803
Min er i bur når han er alene hjemme, og det fungere bare så godt
jan 2011
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.395
Så hvis du gerne vil have en hvalp der er vant til bur, så aftal med opdrætter at de bliver vænnet til det hos vedkommende. Tilbyd evt selv at lægge bur til hvis det ikke er noget opdrætter har planer om.
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.395
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.803
mar 2011
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 134
jan 2011
jan 2012
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 24 Svar: 217
Jeg bruger så ikke bur til til bil, der sidder hun i en kruv, og har sikkerhedssele på:)
Vi flytter snart, også vil hundene komme til og være alene i soveværelset, der vil den lille stadig have sit bur, men tror jeg begynder stille og roligt at lade det stå åben, for at se hvordan hun har det med det:)
Så en god ide, at du vil have et bur til din hund, et sted som kun er dens. Om så lågen er lukket eller åben, vil du med tiden finde ud af hvad du synes det skal være. Mærk efter i dit hjerte, og gør det du synes. For det er et emne som du aldrig kan få afklaret 100 procent hvad der er rigtig og forkert.
Men som de andre skriver i indlægget, det er rigtig at hunde ikke er skabt til at være i bur. Men igen, nogle gange er det en god ting. Og der er også mange ting som jeg ikke synes hunde er skabt til. jeg synes feks. heller ikke at hunde skal være i bur i bil. eller sidde en hel dag i et bur, i en hundepension, eller sidde på spisebordet "med deres egen talerken" Så igen der er mange meninger om mange ting, og også om dette enmne.
Jeg synes du skal give din hund et bur, og hvis du er tryg og den er tryg ved at det er åben, så lad det være det..
Så hel og lykke:)
jan 2011
Men glæder mig til at få hvalpen, venter på svar fra opdrætter om at parringen er gennemført så venter spændt.
okt 2012
Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
Om jeg fatter den overdreven brug af hundebure i hjemmet.
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.244
Det er fint nok at vænne den til at være i bur med henblik på transport, udstilling m.v. og som hyggehule hjemme. Men at lukke en hvalp i bur før den er renlig, synes jeg er direkte synd. Og det kræver ligeså lang tilvænning som alene-hjemmetræning, hvis hunden skal føle sig tryg ved at blive lukket inde. Mange opdager det bare ikke, for hunden har jo ikke lavet ulykker, imens man har været væk. Det har den jo ligesom ikke haft mulighed for.
okt 2009
jan 2012
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 24 Svar: 217
Det var så let
jan 2011
Lotte, jeg kan skam godt renligheds træne min hvalp. Og det er ikk fordi den er urenlig at den kommer i buret. Det er for at skåne mit hus. Har haft hund før som ødelagde alt hvad hun kunne komme i nærheden af, og jeg mener virkelig alt, hun tømte skabe for farlige knive, sakse, åd alle mine blomster og alt andet som var i mine møbler. Og det syns jeg altså ikk er særlig trygt for hunden eller sundt. Så det er altså også for at sørge for at hunden ikk kommer til skade mens jeg ikk er hjemme. Og self bliver hun også trænet til at være alene hjemme, udenfor buret.
okt 2009
jan 2011
Burtræning