2.024 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Burtræning Burtræning

Hej.
Jeg skal have hvalp her til efteråret og jeg skal have vænnet den til at sidde i bur, både i bil men også gerne herhjemme.
Hvordan træner jeg det bedst? og hvor længe kan jeg lade den sidde i buret som hvalp når den self er blevet vant til at være i buret.
Og kan man lade den være i buret når den skal være alene hjemme? det er et stort bur, køber et som den kan passe når den bliver stor også. Og jeg spørger kun fordi jeg ikke er vant til at have bur til hund, så lad nu vær med at æde mig fordi jeg spørger. Jeg søger råd og vil jo kun det bedste for min hvalp og er derfor jeg spørger.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Burtræning
  • #2   24. jun 2013 Jeg ville ikke lade den være alene hjemme i buret.
    Du kan starte med at fodre den i buret , med åben låge. Giv den alle de lækre ting derinde, så det bliver et dejligt sted.
    Pres aldrig hunden til at være derinde.

• #3   24. jun 2013 Ingen grund til at have den i bur, når den er alene hjemme. Med korrekt alenehjemmetræning vil vovsen sagtens kunne have sin bevægelsesfrihed når du ikke er der

• #5   24. jun 2013 Det er langt bedre for dig og hvalpen at den lærer at være alene i løbet af dagen fri. Burtræningen er også god at have med, men til det formål at fungerer under transport eller ved dyrlægen osv. Ikke i hjemmet.

• #7   24. jun 2013 Isabelle. Læs nu lige hvad jeg skriver? jeg skriver ikk at den skal være i bur når den er alene, jeg spurgte om man kunne. Men jeg vil ikk gøre det når folk fraråder det.

Fordi jeg gerne vil træne burtræning hjemme er for at vænne den til buret, og da jeg ingen bil har så kan jeg ikk træne det der, kun når vi skal til træning hvor jeg køre med en anden.
    Og for at hvalpen kan have sit fristed hvor den kan gå hen og være i fred hvis den ønsker det, fx hvis vi har gæster eller andet. Buret vil komme til at stå i stuen hvor lågen vil være åben hele tiden så hun selv kan gå derind, men vil jo gerne vænne hende til at lågen er lukket også.

• #8   24. jun 2013 Hunde bør ikke opbevares i bur når de er alene, burtræning til bil, du tager hvalpen og et rigtig godt ben fra slagteren, stopper hvalp og ben i buret, lukker lågen og lader hvalpen gnave 5-10 min, så åbner du og fjerner hundehvalpen, lader ben ligge i bur med lågen lukket.
    Efter lidt tid åbner du og lader hvalpen " få og til" at komme i bur igen, i starten tages hvalpen ud før den er færdig med benet;)

• #9   24. jun 2013 Hvis du skal træne bur, skal du gøre buret det bedste sted smiley Med de blødeste tæpper, og de lækreste ting. Giv kun godbidder i buret, giv mad i buret ja gør buret til det bedste i verden smiley

Min er i bur når han er alene hjemme, og det fungere bare så godt smiley

• #10   24. jun 2013 Tak, kan man bruge buret som erstatning for kurven? jeg har kurve, men kan jeg nøjes med buret måske? og hvad kommando bruger i når hunden skal i buret?

• #11   24. jun 2013 Den allerbedste burtræning af hvalpene foregår hos opdrætter imens de vokser op. Jeg har altid et bur stående i hvalpegården fra hvalpene er ca 4 uger gamle og de vænner sig til at være i det helt af sig selv. Alle mine hvalpe har været helt trygge og meget glade for bur når de er rejst hjemmefra.
    Så hvis du gerne vil have en hvalp der er vant til bur, så aftal med opdrætter at de bliver vænnet til det hos vedkommende. Tilbyd evt selv at lægge bur til hvis det ikke er noget opdrætter har planer om.

• #12   24. jun 2013 Buret kan fint bruges som kurv/hule. Mine hunde får kommandoen "bur" og så peger jeg på buret.

• #13   24. jun 2013 Jeg siger bare "Ind i buret" og peger på det, så går han derind. Min har nu både bur. 2 kurve, 2 lænestole og en sofa han kan ligge i. Men du kan godt bare nøjes med buret smiley

• #14   24. jun 2013 jeg har en transportkasse stående, den bruges også som "hule"... men lågen er nu altid åben. Jeg ville nok putte lidt godbider i buret, bare så den starter med at gå ind og ud af sig selv smiley

• #15   24. jun 2013 Mange tak for de gode råd. Vil jeg bestemt tage til mig

• #16   26. jun 2013 Min lille yorke er også i bur når vi er ikke er hjemme. Og det har hun det fint med.

Jeg bruger så ikke bur til til bil, der sidder hun i en kruv, og har sikkerhedssele på:)

Vi flytter snart, også vil hundene komme til og være alene i soveværelset, der vil den lille stadig have sit bur, men tror jeg begynder stille og roligt at lade det stå åben, for at se hvordan hun har det med det:)

Så en god ide, at du vil have et bur til din hund, et sted som kun er dens. Om så lågen er lukket eller åben, vil du med tiden finde ud af hvad du synes det skal være. Mærk efter i dit hjerte, og gør det du synes. For det er et emne som du aldrig kan få afklaret 100 procent hvad der er rigtig og forkert.

Men som de andre skriver i indlægget, det er rigtig at hunde ikke er skabt til at være i bur. Men igen, nogle gange er det en god ting. Og der er også mange ting som jeg ikke synes hunde er skabt til. jeg synes feks. heller ikke at hunde skal være i bur i bil. eller sidde en hel dag i et bur, i en hundepension, eller sidde på spisebordet "med deres egen talerken" Så igen der er mange meninger om mange ting, og også om dette enmne.

Jeg synes du skal give din hund et bur, og hvis du er tryg og den er tryg ved at det er åben, så lad det være det..

Så hel og lykke:)

• #17   26. jun 2013 Denise, mange tak for dit svar. Har i dag været ude at købe et bur ( billede kan ses i det nye album) Og den vil jeg bruge, og jeg vil også bruge den til at starte med når hunden skal være alene hjemme indtil at den er nogenlunde renlig og kan være alene hjemme, jeg bor i leje bolig og ønsker ikke at for mange ting bliver ødelagt, og da jeg har gulvtæppe så er det heller ikk så praktisk at lade hunden være i hele huset når den ikk er helt renlig, og syns det er lidt synd hvis hun skal være i gang og badeværelse også ikke kan se mine katte, men kun kan høre dem, så tror jeg det er bedre at hun er i buret også kan se kattene i stedet for, min gamle hund havde problemer med det at hun kun kunne høre kattene men ikk se dem, og det gjorde så at hun ødelagde ting og hylede. så derfor kommer den i bur når den skal være alene, og jeg er ikk hjemmefra ret mange timer om dagen og den vil self blive trænet lidt i at sidde i buret stille og rolig inden at jeg lader den være alene deri i flere timer. Og når jeg er hjemme så vil buret stå åbent, har allerede lagt dyner og tæpper både inden i buret og uden over så den bliver til en lækker hule, selv katten har allerede taget buret i brug og syns det er hyggeligt at ligge derinde. Og buret er dejligt stort så der vil være masser af plads i den, den vil kunne bruge buret når den bliver stor også.
    Men glæder mig til at få hvalpen, venter på svar fra opdrætter om at parringen er gennemført så venter spændt.

• Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #18   27. jun 2013 Så når hvalpen er alene hjemme, skal den være i buret, fordi den ikke er renlig? Det vil sige, at den kommer til at sidde i sine egne efterladenskaber!!

Om jeg fatter den overdreven brug af hundebure i hjemmet.

• #19   27. jun 2013 Det var nok smarterere at starte i en anden rækkefølge: Først træn renlighed og gradvis alene-hjemmetræning. Når så hvalpen kan være alene i op til et par timer, kan den som regel også holde sig i den tid.

Det er fint nok at vænne den til at være i bur med henblik på transport, udstilling m.v. og som hyggehule hjemme. Men at lukke en hvalp i bur før den er renlig, synes jeg er direkte synd. Og det kræver ligeså lang tilvænning som alene-hjemmetræning, hvis hunden skal føle sig tryg ved at blive lukket inde. Mange opdager det bare ikke, for hunden har jo ikke lavet ulykker, imens man har været væk. Det har den jo ligesom ikke haft mulighed for.

• #20   27. jun 2013 Det er godt nok synd at sætte en urenlig hvalp i bur, ville du mon selv sidde i dit eget skidt?? Hvorfor i alverden ikke købe en renlig hund(voksen), hvis man ikke kan renlighedstræne sin hvalp inden den proppes i bur??

• #21   27. jun 2013 Anne Marie H

Det var så let smiley Hvad hund er det du skal have?

• #22   27. jun 2013 Denise. jeg skal have en schæfer.

Lotte, jeg kan skam godt renligheds træne min hvalp. Og det er ikk fordi den er urenlig at den kommer i buret. Det er for at skåne mit hus. Har haft hund før som ødelagde alt hvad hun kunne komme i nærheden af, og jeg mener virkelig alt, hun tømte skabe for farlige knive, sakse, åd alle mine blomster og alt andet som var i mine møbler. Og det syns jeg altså ikk er særlig trygt for hunden eller sundt. Så det er altså også for at sørge for at hunden ikk kommer til skade mens jeg ikk er hjemme. Og self bliver hun også trænet til at være alene hjemme, udenfor buret.

• #23   27. jun 2013 Hver sin holdning......

• #24   27. jun 2013 Nemlig, vi kan ikk alle være ens og vi træner alle hund forskelligt.

Kommentér på:
Burtræning

Annonce