{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
758 visninger | Oprettet:

Lydighed og renlighed {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er førstegangs hundeejer, og om en uge får jeg en 12 uger gammel hvalp af racen tjekkisk rottehund/chihuauha.

Først og fremmest vil jeg gerne have at han bliver renlig, så jeg tænkte på om der var nogen herinde som har nogle gode og effektive råd til dette? Jeg bor i lejlighed, så jeg har ikke mulighed for at lukke ham ud i en have:
Jeg har til gengæld en altan, men er det mon en dårlig idé at lære ham at afføring skal ske "derude"?

Deruover er det vigtigt for mig at han kan de basale kommandoer: sit, på plads, dæk - er der noget anbefalelsesværdigt sted at træne sådanne ting med en lille hund, og har I i det hele taget nogle gode råd til dette ønske?

MVH Ida smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lydighed og renlighed
  • #1   29. apr 2013 Ud hver gang den har spist, sovet og leget og ellers hver 2-3 time smiley

Af kommandoer er følgende altid vigtigst for mig(i rækkefølge)
    - Nej, Indkald, Sit, Dæk, Bliv, Plads også de andre smiley

• #2   29. apr 2013 ville aldrig renlighedstræne en hund på en altan, eller an avis eller lignende ... man tisser og laver udenfor ...

Ja, ud HVER gang der er sovet, leget og spist, op på armen med ham og ud ... så går man lidt, finder et sted og bliver der til der er gjort noget ....

Om natten ligger hunden i kurv ved siden af ens seng ... man har sko og tøj klar ... straks hvalpen bliver urolig så får man tøj på inden den er ude af kurven, op på armen og ud, i al slags vejr og om det er koldt eller varmt ... der er ingen anden vej... havde selv første hund i lejlighed ....

Så op i seng, en fast hånd (ikke hård) men kærligt fast tryk, godnat og så skal den sove ... straks det er morgen samme procedure, den kan ikke vente på du tisser, børster tænder sov ... det må du gøre når den har været ude og gøre hvad den skal .... så kan du gøre dig færdig, give hunden mad, og så er det ud igen ...

Jo bedre du gør det, jo hurtigere er den renlig ... når mine har været luftet af omkring kl 23, har de max skullet op engang om natten, og den der tog længst tid om at lære at sove igennem (23-07) det tog 2 uger, andre har fundet ud af det på få nætter ....

Synes det er hårdt arbejde at renlighedstræne en hund i lejlighed, men sådan er det jo ....

• #3   29. apr 2013 Enig med Anya. Du må ned af trappen ca. hver 2-3 time. Måske engang i timen i starten... Det afhænger af hvalpen smiley

Træning afhænger jo af hvor du bor. Nogle er til DCH andre DKK og andre noget helt andet. Kig dig omkring og se hvad der ligger der hvor du bor.

PS. når du renlighedstræner en hvalp, kan jeg anbefale at sove i joggingbukser og en t-shirt. Det gør det lidt nemmere når du skal ud om natten smiley

Kommentér på:
Lydighed og renlighed

Annonce