Lidt problemer med renlighed og lydighed, nogen gode idéer? {{forumTopicSubject}}
Okay, altså, det her det handler jo selvfølgelig om min lille Charlie.
Jeg fik jo Charlie for knap to måneder siden nu, og hun er 2½, dvs. snart 3 år gammel nu, og jeg ved godt at jeg har skrevet at hun er en cocker spaniel, men det skal siges at hun er en god blandings hund.
Jeg bor i hus, men det er et lejehus, det vil sige at jeg faktisk har kæmpe have og alting, men jeg har stadig det ansvar at sørge for ikke at smadre huset. Og Charlie har et natligt tisse/afførings problem, og den slår aldrig fejl. Hver morgen lægger der der nye sager til mig at gøre rent efter, af begge dele, og jeg føler selv at jeg har prøvet alt. Jeg har forsøgt med simpel hvalpetræning, for at få hende til at forstå at den slags foregår udenfor, og jeg har sågar forsøgt at være ude med hende klokken 03:00 om natten for at undgå det, intet har hjulpet. Jeg har også forsøgt at stå tidligt op, ingen effekt. Nu har min arbejdsgiver så lånt mig sådan et 'sovebur' som hun siger at charlie skal sove i, i en periode, hvor man så får hunden ud med det samme den kommer ud af buret næste morgen. men hvad siger I?
Noget andet er lydighed. Hun er skam lydig, og forstår kommandoerne, men lige så snart vi er udenfor kikser den og hun mister fokus fra mig 100%, og også her her jeg forsøgt mig med de mest basale metoder, men det har bare ingen effekt. Nogen idéer der?
Et tredje problem jeg ikke ved hvordan jeg lige skal forholde mig til, er når hun har lavet noget hun altså bare ikke må, og man så 'skælder ud'. Hun nervøs-tisser. Det vil sige at hun hopper op i møbler og senge og rundt i hele huset og tisser over det hele i kæmpe søer. Kan jeg gøre noget som helst for at afhjælpe det problem?
Altså Charlie er virkelig en skøn og kærlig hund, der er ingen personlighedsmæssige problemer med hende, jeg kan bare ikke helt finde ud af hvordan jeg skal komme de her problemer til livs?
Jeg ved ikke hvad hun var i gennem hos de tidligere ejere, men for en måned siden omtrent, fandt jeg ud af at hun altså er angst for flasker. Altså, plastikflasker, for eksempel sodavandsflasker. Men med lidt flasketerapi, er vi faktisk næsten ovre den frygt, og nu har hun en legeflaske hun hygger sig med
Noget andet er at hun lider af rigtig grimme mareridt, hvor hun direkte vågner op i frygt og flygter fra sovepladsen, for så at gå hen og faktisk græde ud ved enten mig eller kæresten, alt efter hvem der lige er nærmest. Men til daglig er der altså ellers ingen utryghed eller nogen former for angst at se ved hende. Hun er altid glad og livlig, så lad mig høre, hvad tænker I?
(Hold da op, den her blev længere end forventet :b)
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.520
For det andet ville jeg ikke skælde ud, men indlære NEJ, som det eneste stop ord til ikke ønsket adfærd ... når hun er igang, tage hende stille væk/stoppe hende med at nej ... evt aflede med et lovligt legetøj ... ved ønsket adfærd rose og give godbid ...
Mht natten, så sover mine hunde altid i kurv ved siden af min seng til de er 100% natterenlige .... så snart de bliver urolige/vågner så er tøjet klar, hopper i det inden hunden kommer ud af kurven og så er det ud med den ... og så tilbage i kurven, en rolig hånd på hunden der fortæller "det er stadig nat og der sover man" ..... så selv om den er voksen kunne det lyde som om du må igennem den træning ...
Men igen har den en urinvejsinfektion, så er renlighedtræning en by i rusland ... så vær sikker på den ikke fejler noget ...
apr 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 9
Jeg har tidligere kun haft gravhunde, hvilket folket siger at være en svær race at træne, men dem har jeg nu ikke haft problemer med nogensinde. Men hende her, der jeg lidt på bar bund føler jeg
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 4 Emner: 3 Svar: 103
aug 2008
apr 2013
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 9
Hvad så med no focus at all lige så snart vi er udenfor, nogen der har nogle fif på det område?
Jeg har et lydighedskursus i tankerne, men det er jo ikke fordi hun som sådan ikke er lydig, hendes koncentration er der bare overhovedet ikke, med mindre jeg har en bold i hånden, men nu er det jo altså ikke altid at man lige har sådan en i hånden når man er udenfor.
Og så er der det med de slemme mareridt hun er plaget af. Nogle gode råd at hente på den front?
aug 2008
Lidt problemer med renlighed og lydighed, nogen gode idéer?