{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

Kristina H
Kristina H
Tilmeldt:
15. mar 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Frustration {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Jeg skriver til jeg fordi jeg har en dejlig lille chihuahua hvalp på 15 uger i morgen.

Jeg skriver fordi jeg har brug for noget hjælp. Jeg er første gangs hundeejer og ved ikke helt hvor meget jeg kan forvente af min hvalp og jeg har en lang række spørgsmål og frustrationer jeg lige vil have fra hjertet og om muligt få hjælp med.

1.) Hvordan får jeg min vaps til at respektere mig, altså på en god måde, gennem træning osv?

2.) hvor meget kan jeg forvente at hun kan? Jeg har lært hende sit, og hun kan "næsten" dæk, hun skal lige have en godbid før hun gider smiley

3.) hun lystre ikke på sit navn, det er self et spørgsmål om træning fra min side af, hvordan træner jeg det?

4.) igen, et mangel af træning fra min side af, men hun reagere ikke på AH AH, når hun gør noget hun ikke må, hvordan træner jeg det?

5.) Jeg kan ikke gå nogen steder uden at hun løber i rumpen på mig, om jeg skal på wc eller i bad eller noget. Jeg plejer, og det gør sig gældende for alt, at aflede hendes opmærksomhed med legetøj, og når jeg skal gå hjemmefra giver jeg hende en kegle med lidt mad og godbidder i smiley Det virker ret godt for os. Hun kan være hjemme i 4timer allerede. smiley

6.) Hun tisser stadig på gulvet, ret meget. og pøller. HVER GANG vi er ude og hun tisser siger jeg (Tisse) når hun er i akten. Hvor mange gange skal der til ca. før hun kan gøre det på kommando?

7.) Jeg føler ikke at hun kan lide mig. Når jeg kommer hjem er hun glad for at se mig og logrer med halen. Og når jeg vågner selvfølgelig. Men ellers logrer hun aldrig med halen i nærheden af mig. Det gør mig rigtig ked af det, for jeg har gjort, føler jeg selv, en hel del for at hun skal kunne lide mig og for at hun ligesom ved at det er mig der bestemmer. Det er primært mig der er hjemme med hende, og det er mig der går tur med hende, lufter hende hver morgen og leger med hende og træner med hende.
Det gør mig super ked af det og jaloux at, når min kæreste og hendes søskende kommer vil hun helst være hos dem og elsker dem helt vildt. Det gør mig også vred, for jeg føler mig snydt!
Jeg vil så gerne have at hun ser mig som hendes bedste ven, men også leder. Hun er selvfølgelig kun 15 uger, så det er også begrænset hvad jeg kan forvente. Og jeg forventer ikke guld og grønne skove, men, ja. Jeg vil bare have at min hund kan lide mig og at hun respekterer mig på en god måde. Hjælp mig :;(

Jeg føler i øjeblikket afmagt og er ked af at jeg føler at hun ikke kan lide mig smiley

Så hvordan gør jeg mig FORTJENT til hendes tillid og hendes kærlighed på en rigtig dejlig måde for os begge?

undskyld det lang opslag men jeg håber virkelig i kan hjælpe mig :')


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frustration
  • #2   15. mar 2013 Jeg vil stærkt anbefale dig at gå til hvalpetræning med din hund. Så kan du få meget hjælp og vejledning undervejs - og samtidig lave noget sjovt med din hund.

    Som førstegangs hundeejer har man jo et utal af spørgsmål


  • #3   15. mar 2013 Du skal aldrig spare på godbidderne, når vi taler hundetræning:-) En hund gør hvad,nder betaler sig for den, den er IKKE menneskelig i sin tankegang. Du skal bruge oceaner af tid på hvalpen, lege,nusse, putte, træne, øve børstning, øve hendes navn, ud at se på verden.
    Start med at lave kontaktøvelser gerne 10-20 gange dagligt.
    Du holder en godbid op pr ved dine øjne og siger med glad stemme hundens navn. Når den tager øjenkontakt skal du give den godbidden med det samme, timing er meget vigtig, da hunde kun lærer i nuet. Ledsag med ordet. "Dygtig" .
    Brug øvelsen i alle mulige og umulige situationer og giv godbid, HVER gang.
    At hunden følger efter dig skal du give lov til, det viser jo netop at den elsker at være sammen med dig:-)
    Øvelsen nej træner du ved at lægge en godbid på gulvet og sige NEJ ( ikke råbe, hunden er ikke døv) med dyb og myndig stemme. I det øjeblik hunden kigger væk fra godbidden belønner du med en endnu bedre godbid siger dygtig med høj lys stemme og fjerner den du har lagt på gulvet.
    At hun ikke logrer når hun er ved dig er da helt normalt og at hun bliver glad når din kæreste og søskende er der er fordi i hendes hundeverden er flokken samlet og det elsker hunde og bliver derfor glade og ivrige.
    Jeg tror bestemt ikke din hund ikke kan lide dig, tværtimod lydercdet som om du er den trygge base hun kan udforske verden fra og vende tilbage til smiley
    Prøv at Google hundesprog, der kan man lære meget om at aflæse og kommunikere med sin hund


  • #4   15. mar 2013 1) det er svært at svare på syntes jeg.. Tænker at det kommer automatisk når det er dig der har maden, dig "viser vejen".. Hun følger jo alledrede efter dig, så mon ikke det er et godt tegn? En hund respekterer dig hvis du viser at det er dig der bestemmer, uden selvfølgelig at råbe eller gøre hende bange på andre måder (:

    2) Træn din hvalp i hendes tempo, det er fint hvis du træner små komandoer et par gange om dagen, men stop FØR hun ikke gider mere, på den måde ville hun aldrig syntes at det er kedeligt når i træner. Det er forskelligt hvor længe en hund kan holde koncentrationen af gangen, men det er meget nemt at fornemme. Husk at passe på med at lære hende for meget på én gang, det gjorde jeg med Eddie og så endte det bare med at han glemte det han lige havde lært fordi han skulle huske en ny ting (:

    3) Kontaktøvelser, som Lotte skriver, det er skide godt, gjorde jeg også meget i starten og gør det stadig indimellem (:

    4) Igen, det Lotte skriver (:

    5) Haha, har du læst om racen før du købte en Chi? Jeg tror jeg ville blive overrasket hvis Eddie ikke gik med mig på wc (: en chihuahua render sin ejer i røven konstant. Jeg tror ikke det er så slemt når de bliver lidt ældre, Eddie er snart tre og nu er det "kun" hver anden gang jeg rejser mig han følger med (: det er bestemt ikke noget du skal venne hende af med, så ville hun da tro du ikke gider hendes selvskab (: det er jo en selvskabs hund og hun ville da ikke gå glip af noget hvis der sker noget spændende der hvor du går hen (:

    6) Husker du at give godbid og rose når hun gør det udenfor? For så finder hun jo hurtigt ud af at man ikke får noget ud af at gøre det indenfor (:

    7) Jeg tror ikke hun ville følge efter dig hvis hun ikke kunne lide dig (: Eddie logrer heller ikke så tit, kun om morgnen, når han leger eller møder nogen han kender.. Jeg kan da også blive lidt jaloux over den velkomst min mor får når hun kommer, men det er jo fordi der går flere dage mellem han ser hende, så er gensynsglæden også større. Jeg er sikker på at hvis du var væk en dag eller to (hvilket du selvfølgelig ikke er når hun ikke er så gammel) så ville hun blive helt vild når hun ser dig (:

    Jeg er sikker på at du bare gør "problemerne" større i dit hoved end de er, du er jo førstegangs hundeejer og ville bare sikre dig at du gør det rigtigt så i begge får det godt.


  • Kristina H
    Kristina H Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #5   18. mar 2013 Hej igen og tak for jeres dejlige svar. Jeg vil lige sige inden jeg svarer tilbage på jeres beskeder at i har givet mig ro i sindet, og dæmpet mine frustrationer, tak!! smiley

    Isabella; Jeg skal være ærlig og sige at det er fordi, at jeg i en hundebog, tror faktisk det er af victoria Stilwell, hvis træningsmetoder jeg rigtig godt kan lide, har læst at man også skal passe på at ens hun får seperationsangst. Det har jeg, kan jeg se nu med jeres gode og dejlige svar, at jeg selvfølgelig ikke skal bekymre mig om, endnu. Hun kan nemlig også sagtens være alene hjemme osv. hvilket jo også er en klar indikator, som jeg dog ikke lige havde fattet, på at der ikke er noget at være nervøs for der. smiley
    Min kæreste og jeg "gemmer" os også ofte i lejligheden og kalder på hende, hun kommer mange gange med det samme, hvilket er så dejligt og sjovt! smiley Det glemmer hun bare med det samme når vi kommer ud, selvom vi også leger det med hende udenfor, men ja, jeg ved det, træning træning træning, jeg har forventet mirakler, og specielt uden selv at være erfaren. smiley

    Og tak for de titler på bøgerne, jeg vil se om jeg kan finde dem på biblioteket en af de nærmeste dage! Hvis jeg er heldig kan jeg få sneget mig ud inden vejret går helt amok i morgen! smiley

    HelleG; Min kæreste og jeg vil meget gerne starte til noget hvalpetræning, og rigtig meget for at få skabt det gode bånd! smiley

    LotteD: Det med aldrig at spare på de guffer der. Min hvalp (som sikkert alle andre hvalpe) ELSKER mad, alt mad, faktisk også alt andet der i det hele taget kan sluges. Men på de der godbidsposer står der at hvalpe ikke må få mere end 3 af dem om dagen? Og derfor skærer vi dem ud i mange små stykker så vi har noget at gøre godt med, er det noget vi har taget for bogstaveligt, at hun ikke må få mere end de tre? smiley
    Genial kontakt øvelse! Den fanger hun hurtigt, og den vil vi blive ved med! smiley Vil hun blive for forvirret ved at når vi kalder hendes navn, kommer hun hen til os, og når vi kalder hendes navn vil vi gerne have at hun får kontakt med os? smiley

    Mia; Jovist har jeg da læst om chi'er inden vi købte hende, men at hun ligefrem spæner efter mig når naturen kalder havde jeg ikke regnet med smiley
    Tusind tak for din sidste kommentar om at jeg sikkert bare gør det større end det er, du/i har garanteret ret. Og jeg er bange for at mine frustrationer bare gør hende mere forvirret fordi at jeg gerne vil gøre det så godt som jeg kan, men ikke er helt sikker i hvad jeg gør! smiley


  • #6   19. mar 2013 Angående det med godbidderne, så deler jeg demogså altid ud i meget små stykker (: ellers tager det jo også en halv krig at vente på den bliver tygget ordenligt igennem.. Jeg tror ikke der sker så meget ved at hun får lidt mere end tre, bare husk at holde øje med hendes vægt, hvis du syntes at nu begynder hun at se lidt buttet ud, så skær ned på godbidderne (: nogle godbidder er også mere usunde end andre, så hvis du føler at du bliver nødt til at bruge mange til træning, så find evt. Et sundere alternativ som hun kan lide (:

  • #7   19. mar 2013 Altså jeg brugte pålægsrester, pølse, steg osv skåret i MEGET små tern til træningen. Min hund er ikke tyk, du tager bare lidt fra fodermængden:-) Forstår ikke helt dit ?

Kommentér på:
Frustration

Annonce