{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.302 visninger | Oprettet:

Frustration!!! {{forumTopicSubject}}

Aaaargh jeg er nødt til at komme ud med noget frustration.
Jeg ser gentagne gange på fx. Facebook at folk siger "godt gået, hackere!!" og "det er bare i orden" osv osv om de hackere, der har lækket oplysninger fra Ashley Madison.

Hvorfor????

Ingen tvivl om at dem, der har brugt sitet - om de så er kvinder eller mænd - og har været utro mod deres partnere, bestemt ikke er nogen skidegode mennesker.
Men det er og bliver sgu da aldrig hjemmesidens skyld.
Og det berettiger bestemt heller ikke folk til at begå kriminalitet og lække oplysninger om folk uanset hvor dumme de her folk så er.

Det er bare hele sagen om hende, der myrdede sin pædofile nabo, om igen. Selvtægt er åbenbart i orden når folk gør noget man ikke bryder sig om....
Jeg synes det er skidefrustrerende når folk åbenbart mener at man er berettiget til at bryde loven så længe dem man gør det imod har gjort noget dårligt.

NEJ, du er IKKE berettiget til at tage sagen i egen hånd og begå kriminalitet bare fordi folk gør noget moralsk forkasteligt og/eller ulovligt!!

Men det mener mange åbenbart er helt i orden; at dømme ud fra den stigende tendens til at hoppe af glæde over folk, der tager loven i egen hånd og gør noget dybt ulovligt og frastødende hvilket er i orden så længe det bliver gjort mod folk man synes har fortjent det.... så er man nemlig en helt...

Uuughhh det var godt at komme ud med. Skyd løs smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frustration!!!
  • #2   24. aug 2015 Jeg læste der nu var 2 der hadve begået selvmord oga deres oplysninger var lækket smiley

    Om det passer ved jeg ikke, men jeg må i min naivitet altså tvivle på at løkkede oplysninger om man har været utro kan føre til selvmord..

    Selvfølgelig er det trist de har gjort det, men det kan da aldrig være andre end personens egen skyld de begår selvmord..

    Jeg sidder ikke og jubler i hænderne over de oplysninger er lækket, men sidder heller ikke og tænker "hold da op nogle svin de er".. Jeg er lidt ambivilant med det, jeg ser ikke at hr jensen har været i seng med fru hansen som slemme oplysninger der bliver lækket.. Folk må vel snart have lært at det er ret svært at holde noget hemligt online


  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 441
    #3   24. aug 2015 Jeg tager gerne "loven" i egen hånd.
    Når nu vores beskyttelse korps ikke vil. Så må man jo selv. Mange vil mene at det er mig der fejler her. Jeg mener selv det er systemet. Det skal selvfølgelig lige siges at mit synspunkt ikke har noget med den omtalte sag at gøre.


  • #4   24. aug 2015 Beltane jeg er helt enig i at folk må tænke lidt længere end at stole på, at ting kan holdes hemmeligt på nettet. Er man så skyldig over det så lader man være med at gøre det i første omgang. Men det gør jo netop ikke handlingen at hacke oplysninger i orden (ja eller begå selvtægt), er det jeg mener smiley

    Og ja Caroline, jeg ved ikke om det er et normalt datingsite men det er en hjemmeside hvor folk kan få en affære. Og nu er info om brugerne så blevet lækket, faktisk også om brugere, der har slettet sig og betalt for at få sine oplysninger slettet (hvor hjemmesiden så selvfølgelig bærer skylden her, idet de har lovet oplysninger slettet som ikke er blevet slettet alligevel).


  • #5   24. aug 2015 Men Lars hvordan vil systemet fungere optimalt hvis alle tyer til selvtægt? smiley Så er der jo ikke noget system der kan fejle eller rette op på det, hvis vi bare sætter vores egen dagsorden

  • #8   24. aug 2015 Jeg synes ikke det er ok at begå kriminalitet
    Men når det er sagt har jeg altså også meget svært ved at finde medfølelse for de mennesker hvis oplysninger er lækket


  • #9   24. aug 2015 Nej det er det ikke, men må indrømme på sådanne sidder der vil jeg mere kalde det at "sladre til de voksne" og at der er nogen der gør noget som de voksne ikke vil have.

    Altså i det leje, det er ikke rigtigt at være sladrehank om noget der ikke er alvorligt i den forstand, men det er heller ikke rigtigt de personer gør det.

    Men minus og minus giver ikke altid plus men et værre rod at rydde op bagefter.



  • #11   24. aug 2015 Jeg hader dem nu ikke smiley og aner ikke hvem der er på listen, det må de selv rode med smiley

  • #14   24. aug 2015 Hvis man laver / eller vil lave noget FY... eller andet " forbudt " ... og man ikke vil have andre skal vide det .... Så er man godt nok åndsvag , hvis man ligefrem lægger det ud på nettet ... smiley .

    Selvtægt ... tjaaa .... Jeg synes det var sejt af den Dansker der havde billeder af de Serbere og deres varevogn, der havde stjålet hans trailer..... Han kørte hele vejen til Serbien og " stjal " den tilbage igen. ..... smiley ............ da Politiet ikke ville tage sig af det .


  • #15   25. aug 2015 Men caroline jeg skriver jo netop ikke at det er ok at udstille folk
    Jeg skriver bare at folk ikke kan få medfølelse fra mig over at blive opdaget i deres utroskab, om det så er fordi nogen har hacket en hjemmeside eller fordi kæresten kommer hjem når der ligger en anden i sengen er mig ligegyldigt


  • #16   25. aug 2015 Og nej eksen får det nok næppe bedre af at vedkommende bliver udstillet
    Men jeg ville personligt have det bedre med at få det at vide så jeg kunne finde en bedre kæreste


  • #17   25. aug 2015 Jeg jubler ikke, men jeg græder heller ikke over, at de oplysninger om utroskab er lækkede. De ku' jo bare la' vær'.

    Tør øjnene, snup en tudekiks og kom videre. smiley


  • #19   25. aug 2015 Nu bliver brugerne jo ikke udstillet. Man kan søge på en email-adresse og så får man at vide, om den findes i databasen eller ej.
    Ydermere er det en amerikansk side, så der bliver ikke meget "hadet af hele dk"
    Aktivisme har fået andre muligheder i dag. vi kan vel godt blive enige om, at hele snowden-sagen var en ganske fin ting. Så hvor går grænsen?


  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 441
    #21   25. aug 2015 Funke. Systemet er allerede gået i stykker. Grunden til at flere og flere tyre til selvtægt er at politiet ikke gør det de er der for.

    Caroline. Det er svært og svare på hvor langt jeg selv vil gå.
    Jeg går ikke ind for vold, jeg er mere Pædagogisk anlagt. Jeg er ikke i tvivl om at vold avler mere vold.


  • #23   25. aug 2015 Her er der vist tale om at sætte røven i klaskehøjde. Såvel i bogstavelig som i overført betydning.
    Nogle udskejelser er åbenbart først problematiske, når de afsløres. Herfra sendes et lille skadefro smil smiley


  • #24   25. aug 2015 Isabelle: den side, jeg har set, der er bare et søgefelt og så en be- eller afkræftelse. Men der er jo blevet lækket over flere omgange. Så det kan jo være, at det er forskellige lister

  • #25   25. aug 2015 Jeg er også ambivalent omkring det ... hvad oplægget ikke fortæller er at hackerene gav sitet en måned til at lukke ned ... så sitet havde muligheden for at nå at beskytte de brugere de efter sigende har tjent fedt på, men så langt rakte deres "omsorg" for deres brugere så ikke , har også læst at mange bad om at få deres profiler slettede derinde (det kostede også penge), men selvom de betalte så skete det ikke .... Ikke at det retfærdiggør hackerne ...

    På den andens side synes jeg fx ham, E. Snowden der fortalte og offentliggjorde beviser om fx USA overvågning gjorde noget godt, der foregår simpelthen for meget skjult man som menig mand slet ikke kan forestille sig, og nogen kan måske præges til bedre moral, eller større omtanke om det så er menigmand eller stat man taler om ...

    Ligeledes synes jeg de hackere der går efter IS konti og sider hvor de rekrutterer gør noget godt ... men ja det er at dømme andres holdninger, moral eller mangel på samme ...

    Men ja den er svær, generelt skal man jo nok sige at er man på vej ud i noget der ikke tåler at blive opdaget så skal man lade være , gør man noget, man godt ved er forkert skal man kunne tåle "klasket", og specielt når man det man gør/har gjort kan spores på nettet.


  • #26   25. aug 2015 Det er jo en hårfin grænse, - og dem har vi alle vidt forskellige af.

    Problemet er jo også at 'systemet' ikke er perfekt og pletfri - og at det nogle gange beskytter sig selv.

    Men generelt berettiger det jo ikke til selv at være en idiot, fordi andre er det.
    - Jeg kan ikke se formålet med at hacke sådan en side, jeg synes da som alle andre er utroskab er noget træls noget, men hvad grundlag folk har for det må vel være deres eget? Mon dog det er så sort/hvidt, - jeg tror der er en hel masse mere i utroskab end man bare lige kan "se". Men det er jo så en hel anden debat.

    At der er nogle som er utro etc. berettiger jo ikke til at hacke og smide oplysningerne rundt - og jo siden virker måske ikke helt fin i kanten og så er vi atter en gang ovre i, hvis én er idiot er det så ok for os andre at være det også?

    Jeg synes det er svært - hvis systemet svigter, hvad skal man så gøre? Hvis systemet er korrupt i en sag - hvad skal man så gøre? Hvem bestemmer hvornår det er rigtigt og forkert?


  • #27   25. aug 2015 Altså skal man dele det helt sort/hvidt op, så er der jo ikke tale om at hackerne angriber nogen der har gjort noget ulovligt, hvor systemet har svigtet - de eneste der har gjort noget ulovligt er hackerne selv.

    Utroskab er noget møg, ingen tvivl om det. Men det er jo faktisk ikke mere end det - at være moralsk forkasteligt. Er det så i orden for andre at angribe, lad os sige en "bøssebar", fordi det er ens subjektive vurdering af, at det er moralsk forkasteligt?

    For mig er det ikke så meget selve den sag, det er blevet gjort imod. Jeg synes da utroskab er noget møg men det må folk sgu selv fedte rundt med.
    Og nu bliver det igen lidt sort/hvidt, men altså, at tage det op til højder hvor man begår kriminalitet og skader andre mennesker bare fordi man selv synes det er moralsk forkasteligt - for det er jo det, hackerne i bund og grund har gjort - altså det er bare ikke sådan et samfund jeg synes vil være særlig rart at leve i.


  • #28   25. aug 2015 Så vidt jeg har læst det så er det ikke brugere og utroskaben som sådan hackerene var ude efter, men sitet, det at der er et site der tjener penge på om ikke direkte så indirekte alene ved dets eksistens og reklamering for de muligheder for "sidespring" .
    Derfor havde de også givet sitets ejere muligheden for at lukke ned ..

    Om folk er utro eller ej, det må de selv ligge og rode med, jeg synes det er forkert og bliver de "snuppet" har jeg ikke ondt af dem ... men jeg er faktisk helt på linie med hackerne hvis det er sitet de er gået efter, for jeg synes det er virkelig forkert ligefrem at servere muligheden for næsen af folk der leger med tanken ... er det forhold , eller kontakter til andre mennesker man mangler så er der rigeligt af andre sites, den der profilerer sig decideret til folk der i forvejen er i forhold ...

    Jeg har som sagt forstået det som om det er sitet hackningen er gået efter, og ved det at de åbenlyst har sagt at de havde oplysningerne, og at sitet havde en måned til at lukke og slukke i, så har hackerne måske håbet at pression fra brugere fik sitet til ikke at turde andet end at lukke, det sket jo så som bekendt ikke ...


  • #30   25. aug 2015 Men nu sidder jeg lidt og leger med en tanke ...

    Hvis nu I har en god ven/bekendt, måske den bedste ven eller bare en I kender godt, og I får af vide at vedkommendes partner er utro .... ville I så fortælle det til vennen ... ville I sige til den utro partner at vedkommende skulle sige det , eller ville I slet ikke gøre noget ??

    Gør man noget uanset hvad så "dømmer" man jo også lidt ....

    Jeg tror ikke jeg kunne holde ud at vide en god ven blev snydt på den måde ... jeg tror jeg ville sige til den utro partner at vedkommende måtte finde ud af hvad han/hun ville, og så måtte se at få det sagt .... give vedkommende en tid, inden jeg selv gik til min ven ....

    Og egentlig er det det, i en enormt større målestok som hackerne har gjort ...

    Ville I lade stå til og vende det blinde øje til hvis en ven blev snydt på den måde af sin partner ???


  • #31   25. aug 2015 Der er nu ingen grund til at gøre det til en dyd at have en svag karakter. Den svage karakter må søge beskyttelse bag begreber som 'jeg var fuld' og udtryk i den stil. Det er vel også en hævdvundet ret, som den har. smiley

  • #32   25. aug 2015 Altså det er da nuanceret for jeg har heller ikke ondt af folk, der bliver snuppet i at være utro bag deres partners ryg - men der er langt fra at mene, at man ligger som man har redt, til at bifalde sådan en handling som at hacke og lække oplysninger om andre smiley

    Og nej der skal ikke herske tvivl om at jeg synes det site er forkert - eller, opfodrer til noget der i min optik er forkert. Men det bliver aldrig hjemmesidens skyld at folk tilfældigvis bruger det medie til at få en affære - folk bør stå ved deres egne handlinger i stedet for at fralægge sig ansvaret.


  • #33   25. aug 2015 Hanne, uha der er så mange faktorer i den situation du beskriver - hvis jeg kendte personen, der var min bedste ven utro, ja så ville jeg bede personen om at vedkommende skulle sige det. Jeg er bestemt ikke en der lader stå til.
    Men der er jo stor forskel på at opfordre vedkommende til at krybe til kors, og så at offentliggøre oplysninger på den måde, der er gjort smiley

    Generelt synes jeg det er umuligt at sammenligne, fordi det her er i en MEGET (!) større målestok og ikke bare ens ven.


  • #35   25. aug 2015 Utroskab er lidt vanskelig at gradbøje. Det er vel ikke utroskab, når man som single udveksler tungeslaskere med Anne og går hjem med Beate. Men når man bor sammen med een i et ægteskabslignende parforhold, så holder man sig til Anne. I min verden. smiley
    Uanset årti smiley


  • #36   25. aug 2015 @ Fünke jamen enig det er kompleks, man kan så sige at eftersom det har været ude længe at sitet var hacket, ligeledes den tidsfrist der var givet, så har brugere haft en tid til at krybe til korset, så når/hvis oversigterne kom ud så blev det ikke sådan et chok ...

    Jovist, jeg er helt enig man skal selv stå til ansvar for sine handlinger ... stadig synes jeg det også er dårlig moral at tjene penge på at skabe den slags kontakter mellem folk ... det er lidt smagløst synes jeg ..


  • #37   25. aug 2015 Jeg vil så også mene at der er stor forskel på at man ved man er i er åbent forhold og at den ene render rundt bag ryggen på den anden og boller til hæjre og venstre

  • #38   25. aug 2015 Jeg kan huske da der kom nogle radioreklamer for et site i DK, tror det her hed Victoria Milan, eller lignende, jeg forarges ikke let synes jeg, men jeg blev faktisk forarget over de reklamer ... mener også de måtte stoppe grundet protester, eller husker jeg helt galt ....

    Med hensyn til oplægget, så sidder jeg og tænker at alle 3 parter, sitet, brugerne og hackerne gør noget som et svingende antal personer nok finder mere eller mindre forkert .... skulle jeg rate, så er jeg nu nok mere på hackernes side, dernæst synes jeg brugere er for dumme, og lidt stakkels fanget i et eller andet de ikke har kunnet overskue konsekvenserne af, men som de så nok skulle have holdt sig fra, og sidst har jeg på ingen måde ondt af site ejer, håber han må lukke og slukke med et antal retssager på halsen ....


Kommentér på:
Frustration!!!

Annonce