{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.207 visninger | Oprettet:

træning med alene hjemme {{forumTopicSubject}}

Hej alle hundeglade mennesker!

- jeg har et problem med en hvalp, som bare ikke kan være alene hjemme, hun er begyndt at være okay renlig, men hvis vi ikke er hjemme i bare et kvarter, selvom vi lige har haft hende ude, så pisser den, og ødelægger ting.

- jeg vil meget gerne have hvis der er nogen der kan give mig svar på det via. små skridt. punkt for punkt smiley

på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  træning med alene hjemme
  • #2   6. feb 2013 Hvordan har I trænet alene-hjemme frem mod, at hun nu er alene et kvarter af gangen? Det kunne nemlig lyde som om, I er gået for hurtigt frem?

  • #3   6. feb 2013 jeg tror også vi er gået for hurtigt frem. altså i kan lige få min dag.
    står op kl. 06.30 og lufter hende, går ud med hende lige inden jeg tager i skole kl. 08.00 så står min kæreste op kl. halv 10 og lufter hende. og så tager jeg hjem i frikvarteret og lufter hende kl. 11.45. Da jeg bor ved siden af skolen. Og så kommer jeg hjem igen kl. 1-2 og så er jeg hjemme smiley


  • #5   10. feb 2013 i hendes kurv er allerde en tshirt og en trøje af min, og det er ligesom om det ikke virker /: men hun er begyndt selv at gå ind i soveværelset, selvom vi sidder ude i stuen, det har hun aldrig gjort. så lidt kan hun da godt være alene smiley
    men hvordan ser man om den kan lide at være alene hjemme? når den ikke pisser mens vi er væk, ødelægger ting osv. ? de eneste gange hun tisser er når hun er alene hjemme, ellers vækker hun os om natten når hun skal ud smiley


  • #6   13. feb 2013 Jeg har et forslag . Hvor gammel er den , jeg har en hvalp på 6 uger men har haft 2 andre hunde som ikke kunne lkde at være alene prøv at bure træne den,


  • #7   13. feb 2013 Det gøre jeg med min hvalp når den bliver 8 uger. For ingen er mine andre hunde kunne lide at være alene . Pisset og skidt og ødelage ting så nu ville jeg bure træne den jeg har kun hørt posetive ting

  • #8   21. feb 2013 så du lukker den inde i bur mens du ikke er hjemme ? det har jeg også hørt om, men så tænker jeg om de skal have mad osv inde i buret også?
    - det er lidt sjovt, for det er faktisk kun når hun er i både køkken og stue at hun pisser og skider indenfor mens vi ikke er hjemme. hvis hun bliver lukket inde i soveværelset mens vi ikke er hjemme så gør hun ingenting. og om natten vækker hun os når hun skal ud, så der er heller ingen problemer. om dagen når vi er hjemme piver hun når hun skal ud. så der er heller ikke nogen problemer smiley


  • #9   22. feb 2013 Som sagt jeg ville bur træne ham fordi mine andre hunde ikke kunne lide at være alene hjemme . Og fordi jeg har hørt at de føler sig mere tryg er at være i bur. Men husk og gå stille og roligt frem med godbider i buret og så luk den i 2 sek og åben og ros og så når den slapper a der inde så prøv og ta fra den imens den er der inde . Så optagebdet imens du er væk så du ved om den piver.. men bare sit den foran buret

  • #10   25. feb 2013 hun piver og hyler, når jeg er væk. har lige fået fat i et bur nemlig.

  • #11   25. feb 2013 Godt hel og lykke

  • #12   25. feb 2013 Når en hund skal lære at være alene hjemme, starter man med at forlade hjemme i 2 sekunder (Kun lige lukke døren, og så ind igen).
    Når du kommer ind ignorere du mere eller mindre hunden, så den lære at det er ganske naturlig ting at være alene hjemme - Lige som at drikke vand eller spise mad.
    Du øger så stille og roligt tiden til måske 5 sekunder så 10 sekunder o.s.v. Altså øge tiden i stille og roligt tempo.
    Når du når op på f.eks. 5 eller 10 minutter holder du dette tidsrum et lille stykke tid, før du igen øger. Det samme gør du så ved 20 eller 30 minutter.
    Når du er oppe på 30 minutter kan du godt øge tiden til 45 min, og derefter 1 time... Derefter kan du godt prøve at øge tiden med halve timer... Men altid holde en "pause" med at øge tiden en gang i mellem.
    Når du er oppe på f.eks. 4 eller 5 timer, kan du næste gang godt nøjes med f.eks. ½ eller en hel time, så tiden ikke hele tiden bliver øget, men varieret.

    Det VIGTIGSTE er hele tiden at nå tilbage til hunden INDEN den begynder at blive utryg og gø, pive, tisse osv.

    Inden i går ud ad døren, så giv hunden en håndfuld godbidder eller en blød tyggestang/pind, så den forbinder det med at i går med noget godt og positivt, og så ellers bare gå ud uden den helt store opmærksomhed - Lad det være en ganske naturlig ting smiley


  • #13   25. feb 2013 Og kan hun lide at være i soveværelset, så lad hende bare være der når hun er alene.... Nogen hunde kan ikke overskue at have alt for meget plads når den er alene hjemme.

    Og vent med buret som en sidste udvej...

    Det er ihvertfald mit foreslag.


  • #14   25. feb 2013 Hej tanja godt skrevet men hva så med dem der har kun har en uge ferie til at vende hunden til at være alene hjemme hva gørr jeg der ,, og jwg i skole 7 timer om ugen og jeg har en hvalp, og den har aldrig prøvet skal jeg bare forlade den i 10 min i buret og se hva den siger for wn uge er ikkw lang tid

  • #15   25. feb 2013 Normalt tager man jo 3-4 ugers ferie når man får en hvalp hjem... Kan man ikke det, så må man vente til man har ferie med at få hvalpen hjem.

    Men nu når du har fået hvalpen er det selvfølgelig for sent at komme med det råd smiley

    Hvis du kun har en uge til at lære den det, så ville jeg starte med at gå en rigtig spændende tur med hvalpen, så den bliver dejlig træt.
    Når jeg kommer hjem, vil jeg lige give den 15-30 minutter til at falde ned på igen, og derefter smide en lækker tyggepind/stang ind i buret, få hvalpen derind, lukke lågen og gå ud af syne for hunden i 2 sekunder og derefter gå tilbage åg åbne lågen uden at sige en lyd til hunden. Bliver den liggende derinde og tygger videre, så er det jo bare super fint og du kan fortsætte træningen.
    Løber den ud af buret og hopper op ad dig, så ignorer den og sæt dig i sofaen.

    Efter en times tid prøver du det samme igen, og er kun ude af syne i 2-3 sekunder (Du behøver ikke gå helt udenfor).
    Dette gør du mange gange, ind til hunden er helt rolig når du kommer tilbage igen. (Selvfølgelig må den gerne være glad for at se dig, men det må ikke være den der "paniske" måde den løber ud af buret på).

    Når hunden er nogenlunde rolig når du kukker den ud, kan du begynde at øge tiden til måske 10 sekunder o.s.v. Når du er oppe på et minut kan du begynde at gå udenfor.
    Og når nu du kan har 1 uge til at lære den det, så gør det flere gange om dagen, så det (måske) går lidt hurtigere... Men som jeg skrev, så er det VIGTIGSTE at den ikke når at pive/hyle når du går. Du skal være kommet tilbage inden den når dertil.

    Det KAN lade sig gøre at lære den det på en uge, men det kræver hård træning og tålmodighed.
    Men i og med din hund ikke er mere end 8-10 uger (Ud fra hvad jeg kan læse), så er det stort set fysisk umuligt for den at holde sig 7 timer, så det vil i min verden næsten være dyremidhandling at tvinge den til at ligge og sove i sit eget tis, da den jo ikke kan forlade buret når den har tisset...


  • #16   25. feb 2013 Ser nu du har skrevet 7 timer om ugen, og ikke om dagen... Så er det ikke en helt umulig opgave, hvis de 7 timer er fordelt på hele ugen. (Tænker 1-2 timer om dagen)

  • #17   25. feb 2013 Jeg har svært ved at forestille mig hvordan et bur skulle hjælpe på hundens problem! Jeg kan godt se at lukker du din hund inde i et bur så har DU ikke noget problem, hunden kan jo ikke skide over alt og ødelægge ting, der er kun buret at gøre rent når du kommer hjem, men hunden er da stadig lige så ked af at være alene, nu må den så bare vade i sit eget lort og har ingen mulighed for at komme væk! Hvis man seriøst mener at hunden er mere tryg i bur, så er det fint sæt buret op og lad lågen stå åben, så kan hunden søge derind hvis det får den til at føle sig mere tryg!

  • #18   26. feb 2013 Hej tanja, jeg er begyndt og træne den med buret.. jeg smider godbider ind lukker og så bider den i trammerne , og tæppet er det fordi den er utyg, og jeg er i skole fra kl 8 til 2 , men min kæreste er hjemme indtil vider hele tiden fordi hun er syge meldt så hun ville træne den de dage her men skulle høre fra hinde om vi skal gå ud a døren fordi vi ville have buret i sove værelset . Og vi skal flytte op i en ny lejlighed d. 23 marts . Skal vi så starte helt fra straten af, eller ville den huske buret som en tryghed. Men vi skal bare få godbider i buret luk skal jeg gå væk fra buret i de 2 sek eller side foran det og så åbne igen eller hvordan ,

  • #19   26. feb 2013 Hunden ville aldrig skide i buret eller på sin sove plads jo som hvalp ,men der er det så osse din opgave og stoppe hvis det er et pronlem min hvalp er 8 uger og 4 dage og har ikke tisset indenfor ligsiden jeg fik hende fordi mig og kæresten ved hva hvordan man gøre med renlighed smiley så det er pjat jeg hat jo ikke tænk mig at lukke den inde i buret og så lade den skide og pis , jeg ville gøre den så renlig som muligt , jeg er altså ikke dyreplager og en hund er renlig ude i naturen. Men jeg ved ikke om det er andre der er dårlig med renlighed fordi høre andre der ikke kunne få deres hvalp renlig men der ville os sige at det er dem der er noget galt med fordi man kan se hvis man kender sin hund se hvornår den skal tisse. Men det er forskelligt ville bare lig sige jeg aldrig kunne finde på at lade min hund være inde i sit eget lort . Men hvis jeg kan nå at få den renlig fordi en hvalp kan godt holde sig i 6 -7 timer fordi jeg kender en der har hvalp han havede kun en uges ferie og der lært den at være alene hjemme og ikke tisse indenfor. Og idag er den alene hjemmme i buret, fordi det er ikke mange der kan få 3-4 ugers ferie jo sommerferie.

  • #20   26. feb 2013 Hvis den bider i tremmer og tæpper, er det højst sansynligt fordi den ikke kan lide at være der smiley
    Så er i nødt til at gå endnu et skridt tilbage, og lade lågen være åben et stykke tid, ind til den er vant til at være i buret og føler sig tryg derinde.

    Men et bur er i mine øjne kun en nødløsning... Hundens natur er jo at passe på huset/hjemmet mens i er væk, og det kan den ikke når den er spææret inde i et bur.
    Så det er dens natur i skal træne væk, og det kan tage alt fra 2 dage til flere måneder.
    Nogen hunde har ikke den store beskytter/vogtertrang og lærer det derfor hurtigt.

    Og er nødt til at sige, at fordi en du kender har haft en hvalp der var renlig da den var 9 uger, er det ikke ensbetydende med at din er det.
    Det er MEGET forskelligt fra hund til hund hvornår deres blære er vokset så stor at de kan holde sig så mange timer.


  • #21   26. feb 2013 Jeg ville gerne bur træne min fordi har hørt at den føler sig mere tryg ? Og fordi mine andre hunde splittede hele hjemmet of skide over det hele og så hørte jeg det med buret så det ville jeg prøve

  • #22   26. feb 2013 Det kan jo ikke skade hunden eller gøre den svager . Fordi dder er mange der siger det gøre den stærkere

  • #23   26. feb 2013 Det kommer jo an på hvorfor den ikke kan lide at være alene hjemme.... Hvis det er fordi det er en lidt svag/usikker hund, som ikke kan magte at passe på et helt hus (Eller rum for den sags skyld) så ja - Den vil måske føle sig mere tryg.

    Hvis det er fordi den har seperationsangst, og bare ikke kanlide at være alene og ikke har lært det inden den blev "forladt" første gang, så hjælper et bur ingenting - Tværtimod.

    Og jeg er ked af at sige det, men hvis alle dine hunde har haft problemer med at være alene hjemme, så kunne noget tyde på at du ikke har haft fået den rette hjælp til at lære dem at være alene hjemme.

    Som jeg skrev tidligere så venter man jo med at få hunden til man enten kan få ferie eller man har nogen til at være hos den.

    Mit råd er at lære den at være alene uden buret, og så kun give den f.eks. køkkenet. Og træn det stille og roligt op ved at starte med kun at lukke døren derud, og så hurtigt åbne den igen...


  • #24   26. feb 2013 Jeg tager det til mig men det er altså heller iik2 alle der har så lang ferie . Og min mor forlder dem i 5 min og sådam

  • #25   26. feb 2013 Nej, det er selvfølgelig ikke alle, men de fleste plejer at have mellem 2 og 4 ugers sommerferie eller juleferie.

    Vi fik Bine i en juleferie, og var så hjemme med hende i ca. 14 dage. Derefter kom min daværende kærestes bedsteforældre og luftede hende ved middagstid ind til hun var ca. ½ år.


  • #26   26. feb 2013 det da godt men jeg kender bare ikk nogen undtaget min kæreste men hun starter jo osse snart i skole.

  • #27   26. feb 2013 Er det kun mig der studser over at Rikke har en hvalp på 6 uger der skal alene hjemme trænes?

  • #28   26. feb 2013 Nej sarah, har også lagt mærke til det 0.o

  • #29   26. feb 2013 Hvis i læser har jeg skrevet at jeg har tænk mig at bur træne ham siden han 6 uger men venter til han er 8 uger for der er han gammel nok til at være alene pg lære ting kunne aldrig finde på det med en 6 uger hvalp er sku da ikke dyrplagern,!!!!!

    Og det går rigtig godt nu ligger han og lejer der inde så er det næste skidt bare at lukke lågen så må vi om vi får lov til det vi må jo ta det stille og roligt hehe,

    For jeg har boet ved min kæretes søster der har hvalpene men er så flyttet for mig selv med ham så har fulgt hele vejen igennem så han er noget helt spechielt han er ikke bare en hvalp man har valgt begrund a billede og så bare få ham når han blev 8 uger .

    Men en så man rigtig viste hvem man skulle have sig


  • #30   26. feb 2013 det er ikke dyreplageri at træne en hund på 6 uger, men det er imod dansk dyreværnslov at have en hvalp på 6 uger uden sin mor!!

  • #31   26. feb 2013 Har jeg heller ikke han boe med sin mor endnu men skal flytte d 23 marts for der får vi vores egen sted så han bor ved sin mor indtil han er 12 uger fordi jeg først kan overtage den der hehe

Kommentér på:
træning med alene hjemme

Annonce