Accept mellem hund og hest? Accept mellem hund og hest?
Hej HG.
Ja, jeg har en hund på 11 mdr., og en hest på 5 år. Snart bliver jeg ejer af 2 heste, og de kommer til at stå herhjemme.
Som det er lige nu, løber min hest efter min hund og sparker efter den, hvis den kan komme til det Jeg vil selvfølgelig IKKE have det, og skælder ud på bedste vis. (Min hund løber altså IKKE efter hesten, skal så lige siges
)
Har i derude, som både er heste- og hundemennesker nogen erfaringer med at få dem til at accepterer hinandens tilstede værelse?
Det er selvfølgelig ikke sådan at jeg forventer at de bliver perlevenner og kan være alene sammen. Slet, slet, SLET ikke. Men ville være rart at kunne være i stalden uden at binde både hest og hund i hver sin ende for at sikre alles sikkerhed? Det er heller ikke sådan at min hund skal kunne gå mellem benene på heste eller under dem. Bare at de kan, ja accepterer hinanden, uden at prøve at slå hinanden ihjel. Forstå mig ret
Hvis i har nogen råd eller erfaringer, så kom endelig med dem
ps: har allerede lavet et lignende emne på hestegalleri
sep 2012
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 9 Svar: 106
Min cody var for første gang i stalden da han var 8 uger, han er helt tryk ved hestene nu - og har lært at man ikke går ind i mellem hestenes ben!
maj 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 488
Ja det har han, men han har aldrig fået lov til at komme særlig tæt på hestene pga. som skrevet overfor sparker og løber efter ham, så skulle ikke nyde noget.
Så det er ikke hunden som er et problem, han er nærmere utryg/bange - forstået på den måde at han ved de prøver at bide efter ham (eller den ene gør, og derfor tror han at alle gør :p). Og han stikker af med det samme når han kan se at de kigger på ham, fordi han ved at det betyder at de løber efter ham
Så er ikke hunden som er problemet, men hesten.
sep 2012
Men der er vel en hest han kan møde som ikke reagere på den måde?
Sørg for at han får gode oplevelser
maj 2005
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.827
Og det er ikke et afværgende los med et bagben, der er det farligste, men det at de går direkte efter hunden og forsøger at trampe den ihjel med forbenene. Så jeg tror det vil være alt for farligt for din hund, at du eksperimenterer med det.
sep 2012
Vi har stalden fuld af hunde venlige heste, og du er mere end velkommen til at komme forbi med din hund så han i det mindste får en god oplevelse omkring heste
maj 2005
Det er heller ikke fordi det skal lyde som om at hunden skal kunne gå i stalden hvor den vil osv. Og de vil aldrig være alene sammen. Men problemet er også at hesten glemmer min tilstedeværelse når han gå efter hunden, og så er det at det bliver farligt.
Men de kommer til at leve ret tæt sammen, om de vil det eller ej. Min hund vil komme til at være alt for meget alene, hvis hesten ikke kan lærer at accepterer dens tilstedeværelse - så er lidt nødt til at finde en løsning på den ene eller anden måde.
maj 2005
Fyn - desværre.
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 22 Hunde: 5 Emner: 80 Svar: 433
Accept mellem hund og hest?