983 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Respekt/accept... langt. Respekt/accept... langt.

Ja når man er ude og gå lange ture, så får man tænkt over tingene.

Har jo selv valgt en hund af den race, som jeg har, og jeg er klar over, at ikke alle kan lide den, og at den måske ser lidt anderledes ud. Dette er ikke en tudetråd... men jeg undrer mig bare.

Jeg synes tit, at de personer, og her snakker vi de alm. mennesker(heriblandt mig selv, da min race vel også går ind under MH bare ikke de 13 forbudte racer) som har valgt MH og ikke dem som er uden for pædagogisk rækkevidde, skal stå til ansvar for deres racevalg.... og hvorfor de ikke har valgt en anden race, når der er en million andre racer at vælge i mellem.
Der er da mange racer samt ejere, som man møder på sin tur, hvor jeg tænker, at det er ikke en race for mig, og det kan være pga. aktivitetsniveau, hvor meget træning de kræver, sind, størrelse og udseende generelt, men jeg sætter da ikke spørgsmålstegn ved disse menneskers valg af hund. Jeg kan godt være nysgerrig og spørge ind til racen, men ud over det må det være op til den enkelt at vælge den race, som de nu mener passer bedst til dem.

Jeg ved tiderne er som de er, og der er et kæmpe problem med MH pt, men skal alle "normale" hundeejere stå til regnskab for dette?? Her tænker jeg ikke den nye lov... da den jo er vedtaget.
Jeg ved også at nogle tror de ved, hvilken race, der passer dem bedst, og det kan vise sig, at det er det forkerte valg, men det gælder jo alle racer.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Elektriker 850 kr.
  • Haveloungesæt, fod er knækket 1.526 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Respekt/accept... langt.
  • #1   4. jul 2010 Jamen Louise - kig på racen mennesket, så finder du dit svar;)

Alt hvad der ikke hører til "normalen" skal der stilles spørgsmålstegn ved.
    Har du noget der er lidt anderledes, så vil mennesket forholde sig undrende og en anelse skeptisk overfor dette.

Vil man undgå dette, så skal man vælge det størstedelen gør - så skal man ikke vælge noget der er anderledes;)

Sagt af en der gik fra Frieser til Fjordhest (hvorfor?) og en der som voksen opdrætter marsvin og har ca 50 stk!!!(hvorfor?)
    OG som har 2 STORE hunde som savler lidt og ser lidt frygtindgydende ud.....(hvorfor?)
    Behøver jeg sige, at jeg nok ér stemplet lidt som en særlig;)

• #3   4. jul 2010 særling;)

• #4   4. jul 2010 Kennel Flatrunner... ja det er egentlig ikke engang mig selv, som jeg taler om i denne tråd. Jeg nævner blot mig selv, som et eks. på et alm. menneske :-)) regner med at jeg "næsten" er normal... jeg synes for det meste, at jeg oplever postitive ting.. tænker mere generelt.

Jeg kender mange hundemennesker.. og vi taler alle racer... og det er ikke kun MH ejere som bliver kigget skævt til.. eller skal forklare hvorfor de har valgt som de har... Tidene er jo bare som den er, og pt er det MH ejere som lidt står for skud.. det har intet med spøgelser at gøre... og heller ikke med at være tyndhudet. Jeg har en kammerat (igen normal af udseende og væremåde), som på sin gåtur med sin hund er blevet svinet til.. og ja det var svinet til kun pga hundevalg... og det undrer mig altså...

• #5   4. jul 2010 Jeg har OEB. Dem er jeg stolte af, og de passer perfekt til min familie. Hvad andre mener, er mig ligegyldigt. smiley Så nej, undre mig ikke over folk spørgsmål, da jeg ikke høre dem smiley

• #6   4. jul 2010 Ina.. ja men spørgsmål er en ting... og jeg svarer gerne på dem, og vil mene at de "normale" hundeejere gerne gør det samme ... men det jeg taler om her er nok mere konstateringer i form af fordomme og uvidendhed.... og generelt dårlig opførsel.

May.. ja kan sagtens se problematikken... men synes nu bare, at der burde være plads til alle og deres forskellighed.

• #8   4. jul 2010 Altså nu er jeg førstegangs hundeejer, jeg er vokset op med hunde hele mit liv, men bøffen er min første egen hund. Da jeg skulle vælge spurgte jeg flere mennesker som kender mig rigtigt godt og som har meget forstand på hunde hvad de kunne foreslå. Fik det på den måde indsnevret meget og gik derefter igang med at læse om de forskellige racer. Jeg brugte rigtigt lang tid på research og da jeg besluttede mig for Bullmastiffen var det fordi den havde alle de kvaliteter jeg ledte efter. Jeg mødte så både hendes far og mor og var ude ved hende flere gange inden hun kom hjem. Jeg har ikke fortrudt et sekund det var en bullmastiff jeg fik, og tror aldrig jeg kommer til at få andre racer. Ved godt der er mange som bliver bange for hende og tror hun er "kamphund" men det er ærligt talt deres problem. Jeg har min hund i snor og hun får ikke lov at hilse på folk hvis ikke det er dem der kommer til os. Jeg syntes bestemt ikke at det bare er sådan lige at vælge en anden race, og da slet ikke fordi at folk er paranoide. Det er jo ikke dem der skal leve med hundene til dagligt og så længe jeg har min hund i snor og ikke kommer i nærheden af dem eller deres hund så kan jeg ikke forstå nogen har ondt i røven.

• #9   4. jul 2010 Louise:

Jeg mener, jeg høre ikke sådanne spørgsmål. Men ignorere dem. Så undre mig ikke, da det ikke røre mig, så tænker ikke over det, og kan derfor ikke undres smiley

• #10   4. jul 2010 Kennel F... ja jeg forstår godt det du skriver/mener... men tror du dem som har "alm." racer får samme behandling, som dem med "specielle" racer..... og selvom du ikke hører det alligevel, så tror jeg ikke at alle har prøvet at få den behandling, som jeg undrer mig over her.... kan godt være man ikke hører det/ignorerer det.. men i længden vil det da påvirke de fleste.. eller hva??

og ja der kom dine hunde lige ind under de "alm" racer ... håber det er ok :-))

• #11   4. jul 2010 Ina T.. jeps jeg forstår, hvad du skriver..

• #12   4. jul 2010 Men nu har jeg heller ej fundet ud af, om jeg har MH hunde eller alm. hunde? smiley

• #14   4. jul 2010 Ja jeg er af helt samme mening Louise, men sådan er det desværre bare ikke.

Valgte alle en lab, så var der ingen spørgsmålstegn - men sådan er verden bare ikke skruet sammen.

Jeg er så aldrig blevet svinet til pga mine hunde og her på øen har jeg faktisk kun mødt positive mennesker, men her er mentaliteten også anderledes end hvad jeg har været vant til andre steder i landet.
    Her er der plads til forskelligheder - faktisk utroligt at der er så stor forskel på hvor i landet man er, men det er så en helt anden snak;)

• #15   4. jul 2010 Ina T... hehe.. ja min er jo heller ikke på listen.. så har bare automatisk givet ham titlen.. :-)) de er vel stadig alm... :-))

• #17   4. jul 2010 Kennel.. ja men er sikker på at vi to er enige.. og for lige at nævne mig selv, da jeg ikke kan tale på vegne af andre, så opsøger/søger jeg ikke efter anerkendelse.. det er skam slet ikke det jeg taler om... og tro det eller ej, så har jeg det fint med ikke alle kan lide min hund.. det er da helt fair... men det er forskel på ikke at lide.. og så behandle andre på den måde, som mange hundeejere oplever.

Og har svært ved at tro (kan være at jeg slet ikke har ret her) at folk med alm. racer overhovedet kommer i nærheden af den behandling som folk med de specielle racer oplever.... har læst andre tråde, hvor også ejere af Schæfere og andre store hunde har haft dårlige oplevelser, så ja det forekommer, men tror ikke det er i samme grad.

• #18   4. jul 2010 Kennel... hehe.. ja håber også denne tråd ikke bliver opfattet, som en tråd, hvor alle MH bare er hunde, som skal have en masse kærlighed og så skal de nok opfører sig ordentligt... jeg er helt med på, at nogle hunde kræver mere end andre... men alle hunde kræver ansvar.. ligegyldig hvilken race vi taler om.

• #20   4. jul 2010 Kennel.. enig... det er heller ikke min som skal mødes med andre hunde, da han ikke kan med de fleste hanner.... men det er så mødet med andre hundeejere, som feks har deres hunde løse.. uden kontrol, så er man jo nødt til at tage kontakt.. og det indebærer ofte en kommentar (gerne ti stk) om ens hund, som er sindssyg osv... og min hverken knurrer, gøer eller lign.. og det er også det jeg hører fra dem, som jeg kender/møder med MH/anderledes hunde... så det er både kommentarer fra hundemennesker/ikke hundemennesker..

• #21   4. jul 2010 Man må bare være kold i numsen og ikke tage sig af hvad folk siger..
    Jeg får også dumme kommentarer næsten hver dag om mine to hunde.. og de bliver kaldt øgenavne...
    Men ja...
    Det siger jo mere om de mennesker end om mig eller mine hunde..

• #22   4. jul 2010 Jeg tror faktisk, at det kan tælles på èn hånd, de gange vi har fået èn kommentar eller 2 med på vejen når vi har luftet Luba.

Folk glor meget, men det skal de have lov til smiley

• #23   4. jul 2010 Jeg er også fløjtende ligeglad med hvad folk synes om mine hunde, self. er det da rart at få komplimenter ang. hundene, men kan folk ikke lide dem er det bare ærgeligt. Det er heller ikke alle racer/hunde jeg bryder mig om.

Og betyder andre menneskers mening meget, så er det nok en rigtig skidt ide at anskaffe en MH (dette er ikke møntet på TS). Muskelhundene har jo ikke ligefrem været på Hr. og Fru. Danmarks popularitets-liste gennem de sidste 8 år eller der omkring.

• #24   4. jul 2010 Indtil for nyligt, synes jeg ikke jeg havde oplevet særligt mange slemme bemærkninger, ud over den obligatoriske ''er det ikke en pit?'' som vi fik stukket i hovedet i ny og næ.

Men for et par uger siden var vi afsted på marked, (Lulu var med, da hun trænger til at blive miljøtrænet yderligere efter hendes første løbetid) og normalt lader jeg folks bemærkninger prelle af på mig, men den dag må jeg indrømme, at det blev for meget, og jeg valgte at tage hjem tidligt.

Jeg står ved den race jeg har valgt 100%, og jeg elsker hende lige meget hvad, selvom jeg ved, at ikke alle andre mennesker kan lide hende
    Men når man på et par timer får stukket de første hundrede bemærkninger i fjæset, og de første 50 børn er blevet revet væk i armen, fra det blodtørstige dyr, så skal man dælme have en psyke ud over det sædvanlige, hvis man skal være i stand til slet ikke at lade sig mærke med det overhovedet.

• #25   4. jul 2010 Ina - ja hvilke hunde høre vores under? smiley

Jeg oplever også folk hiver deres børn væk og går på den anden side af vejen..

Den anden dag gik en stor pige forbi mig og spurgte.. undskyld men er det der en kamphund? øhh nej det skulle jeg ikke mene.. *G*

Men omvendt møder jeg lige så tit folk der siger: neeeej en sød bokser. hehe

• #26   4. jul 2010 Ja selv om den ikke var møntet på mig, så var jeg klar over, hvilken slags hund jeg købte... men da jeg købte var denne hundedebat slet ikke som den er i dag.

Jeg kan gentage mig selv og sige, at jeg sagtens kan leve med børn, som bliver revet væk og folk, som kigger som om min hund lige har spist to børn, men jeg synes grove kommentare er unødvendige. Der er ingen, som er tjent med at blive kaldt diverse ting, og dette kan være både pga specielt udseende (tænker på mennesker her), at man har et handicap og ja som nogle af os herinde, der har en hunderacer, som ikke alle kan lide.

Jeg synes selv jeg er heldig. Jeg har en hund, som lorgrer konstant og elsker mennesker, så det næsten er for meget. Han kan charme de fleste, bare han får lov :-))

Danielle og Ditte.. ja vi har jo alle en Pitt, hvis det står til de fleste udvidende.. ;-)) Godt vores hunde har sådan en personlighed, så de fleste godt kan se, at det er gode hunde.

• #27   4. jul 2010 Louise........Siden jeg for første gang så en Bt. på en hundeudstilling og vi snakker 50 år tilbage, ja der har racen som sådan intet sagt mig andet end den var så grim, at man kun kunne elske den eller føle puha, hvor er den grim......
    Jeg synes det er godt der er hunde for enhver, og folk må selv om det for mig hvilken hund de synes er deres racevalg, eller blanding hvis det er det folk vil have.... Der er mansser af andre ting i verden som jeg hellere vil tænke over.

• #29   4. jul 2010 Snow.. ja for nogen grim og for andre den smukkeste race i verdenen.. og sådan har jeg det da også med nogle racer... men har ikke behov for at sige til folk.

Kommentér på:
Respekt/accept... langt.

Annonce