15. dec 2008 Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.257
Respekt/accept... langt. Respekt/accept... langt.
Ja når man er ude og gå lange ture, så får man tænkt over tingene.
Har jo selv valgt en hund af den race, som jeg har, og jeg er klar over, at ikke alle kan lide den, og at den måske ser lidt anderledes ud. Dette er ikke en tudetråd... men jeg undrer mig bare.
Jeg synes tit, at de personer, og her snakker vi de alm. mennesker(heriblandt mig selv, da min race vel også går ind under MH bare ikke de 13 forbudte racer) som har valgt MH og ikke dem som er uden for pædagogisk rækkevidde, skal stå til ansvar for deres racevalg.... og hvorfor de ikke har valgt en anden race, når der er en million andre racer at vælge i mellem.
Der er da mange racer samt ejere, som man møder på sin tur, hvor jeg tænker, at det er ikke en race for mig, og det kan være pga. aktivitetsniveau, hvor meget træning de kræver, sind, størrelse og udseende generelt, men jeg sætter da ikke spørgsmålstegn ved disse menneskers valg af hund. Jeg kan godt være nysgerrig og spørge ind til racen, men ud over det må det være op til den enkelt at vælge den race, som de nu mener passer bedst til dem.
Jeg ved tiderne er som de er, og der er et kæmpe problem med MH pt, men skal alle "normale" hundeejere stå til regnskab for dette?? Her tænker jeg ikke den nye lov... da den jo er vedtaget.
Jeg ved også at nogle tror de ved, hvilken race, der passer dem bedst, og det kan vise sig, at det er det forkerte valg, men det gælder jo alle racer.
okt 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 64 Svar: 383
Alt hvad der ikke hører til "normalen" skal der stilles spørgsmålstegn ved.
Har du noget der er lidt anderledes, så vil mennesket forholde sig undrende og en anelse skeptisk overfor dette.
Vil man undgå dette, så skal man vælge det størstedelen gør - så skal man ikke vælge noget der er anderledes;)
Sagt af en der gik fra Frieser til Fjordhest (hvorfor?) og en der som voksen opdrætter marsvin og har ca 50 stk!!!(hvorfor?)
OG som har 2 STORE hunde som savler lidt og ser lidt frygtindgydende ud.....(hvorfor?)
Behøver jeg sige, at jeg nok ér stemplet lidt som en særlig;)
okt 2009
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.257
Jeg kender mange hundemennesker.. og vi taler alle racer... og det er ikke kun MH ejere som bliver kigget skævt til.. eller skal forklare hvorfor de har valgt som de har... Tidene er jo bare som den er, og pt er det MH ejere som lidt står for skud.. det har intet med spøgelser at gøre... og heller ikke med at være tyndhudet. Jeg har en kammerat (igen normal af udseende og væremåde), som på sin gåtur med sin hund er blevet svinet til.. og ja det var svinet til kun pga hundevalg... og det undrer mig altså...
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.518
dec 2008
May.. ja kan sagtens se problematikken... men synes nu bare, at der burde være plads til alle og deres forskellighed.
jun 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 162
jul 2007
Jeg mener, jeg høre ikke sådanne spørgsmål. Men ignorere dem. Så undre mig ikke, da det ikke røre mig, så tænker ikke over det, og kan derfor ikke undres
dec 2008
og ja der kom dine hunde lige ind under de "alm" racer ... håber det er ok :-))
dec 2008
jul 2007
okt 2009
Valgte alle en lab, så var der ingen spørgsmålstegn - men sådan er verden bare ikke skruet sammen.
Jeg er så aldrig blevet svinet til pga mine hunde og her på øen har jeg faktisk kun mødt positive mennesker, men her er mentaliteten også anderledes end hvad jeg har været vant til andre steder i landet.
Her er der plads til forskelligheder - faktisk utroligt at der er så stor forskel på hvor i landet man er, men det er så en helt anden snak;)
dec 2008
dec 2008
Og har svært ved at tro (kan være at jeg slet ikke har ret her) at folk med alm. racer overhovedet kommer i nærheden af den behandling som folk med de specielle racer oplever.... har læst andre tråde, hvor også ejere af Schæfere og andre store hunde har haft dårlige oplevelser, så ja det forekommer, men tror ikke det er i samme grad.
dec 2008
dec 2008
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 479
Jeg får også dumme kommentarer næsten hver dag om mine to hunde.. og de bliver kaldt øgenavne...
Men ja...
Det siger jo mere om de mennesker end om mig eller mine hunde..
jun 2007
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 170
Folk glor meget, men det skal de have lov til
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.132
Og betyder andre menneskers mening meget, så er det nok en rigtig skidt ide at anskaffe en MH (dette er ikke møntet på TS). Muskelhundene har jo ikke ligefrem været på Hr. og Fru. Danmarks popularitets-liste gennem de sidste 8 år eller der omkring.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.687
Men for et par uger siden var vi afsted på marked, (Lulu var med, da hun trænger til at blive miljøtrænet yderligere efter hendes første løbetid) og normalt lader jeg folks bemærkninger prelle af på mig, men den dag må jeg indrømme, at det blev for meget, og jeg valgte at tage hjem tidligt.
Jeg står ved den race jeg har valgt 100%, og jeg elsker hende lige meget hvad, selvom jeg ved, at ikke alle andre mennesker kan lide hende
Men når man på et par timer får stukket de første hundrede bemærkninger i fjæset, og de første 50 børn er blevet revet væk i armen, fra det blodtørstige dyr, så skal man dælme have en psyke ud over det sædvanlige, hvis man skal være i stand til slet ikke at lade sig mærke med det overhovedet.
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.504
Jeg oplever også folk hiver deres børn væk og går på den anden side af vejen..
Den anden dag gik en stor pige forbi mig og spurgte.. undskyld men er det der en kamphund? øhh nej det skulle jeg ikke mene.. *G*
Men omvendt møder jeg lige så tit folk der siger: neeeej en sød bokser. hehe
dec 2008
Jeg kan gentage mig selv og sige, at jeg sagtens kan leve med børn, som bliver revet væk og folk, som kigger som om min hund lige har spist to børn, men jeg synes grove kommentare er unødvendige. Der er ingen, som er tjent med at blive kaldt diverse ting, og dette kan være både pga specielt udseende (tænker på mennesker her), at man har et handicap og ja som nogle af os herinde, der har en hunderacer, som ikke alle kan lide.
Jeg synes selv jeg er heldig. Jeg har en hund, som lorgrer konstant og elsker mennesker, så det næsten er for meget. Han kan charme de fleste, bare han får lov :-))
Danielle og Ditte.. ja vi har jo alle en Pitt, hvis det står til de fleste udvidende.. ;-)) Godt vores hunde har sådan en personlighed, så de fleste godt kan se, at det er gode hunde.
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.183
Jeg synes det er godt der er hunde for enhver, og folk må selv om det for mig hvilken hund de synes er deres racevalg, eller blanding hvis det er det folk vil have.... Der er mansser af andre ting i verden som jeg hellere vil tænke over.
dec 2008
Respekt/accept... langt.