{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.597 visninger | Oprettet:

Hvordan aktiverer du din hund? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg vil meget gerne spørge jer, hvordan I aktiverer jeres egen hund i hverdagen?

- Hvilke aktiviteter laver I? Bruger I "hundelegetøj" til at aktivere med? Hvor lang tid aktiverer I jeres hund dagligt? Og det allermest spændende spørgsmål: Hvordan reagere jeres hund på jeres aktivering, og hvordan reagere jeres hund, hvis I springer en dag over?

Jeg spørger fordi, der er så mange forskellige måder at aktivere på, og fordi jeg gerne vil høre jeres forskellige hundes reaktioner på jeres valg af aktivitet.

Selv har jeg to vovser, en golden og en schæfer. De aktivers begge 2 x ½-1 time. De får deres morgen og aftens mads gennem opgaver. Opgaverne er snuseøvelser f.eks. ved at gemme maden i et håndklæde/klud med knuder på, i forskellige bøtter og vaskebolde, og under kegler også videre.

De arbejder meget forskelligt, de bliver trætte undervejs, og går fra tid til anden lidt til og fra opgaven. Den ældste på 6 år er selvfølglig, den unge på 2 år overlegen i opgaveløsning. De er lidt hyper hvis jeg springer en dag over, og virker meget glade og "sofapude-agtige" når de har løst opgaverne.

Jeg glæder mig til at høre fra jer.
Hilsen Eva

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan aktiverer du din hund?
  • #2   15. nov 2012 Går til træning tirsdag, onsdag og søndag hvor vi træner lydighed, rundering og c-arbejde.
    De andre dage står den på spor, gå-ture, leg og lidt lydighed.

Det der motivere hende mest er legetøj, bidepølser og bolde.

Nogen dage får hun bare 3 gåture, og det har hun det fint med... Så længe det ikke er flere dage i træk smiley

• #4   15. nov 2012 Forskellige tricks hver dag, dem de kan, og de nye de er ved at lære, slutter altid af med noget de kan (godt med succes)

Derud over træner jeg rally øvelser med min DSG nogle gange om dagen, og nogle dage ikke, afhængig af hendes humør.

Morgan trænes hver 2-3 dag i agility øvelser, fremadsendelser, korrekt vending, hurtighed, osv.

Jeg bruger ikke rigtig aktivitetslegetøj, da mine ikke syntes de er vildt sjove.
    Min Aussie får dog en "aktivitetsbold" med godbidder i, hvor han skal arbejde meget for at få dem ud, men det er så han har noget at lave den første tid og ikke kigger i vinduet når jeg kører, og så lægger han sig til at sove (er filmet)

Og så træner jeg i klub om mandagen i rally, og om søndagen i agility.

Mine hunde trænes ikke altid hver dag, og det er ikke at mærke på dem syntes jeg smiley

• #5   15. nov 2012 Jeg laver mange forskellige ting med min hund.

Hun går til AG, lydighed + rally, svømning og så er hun besøgshund på plejehjem smiley

Der er altid træning når vi går tur, idet hun har været overfaldet.. Vi træner også plads og andre ting når vi er på tur.

Herhjemme er der ikke den store træning, for hun sover for det meste eller tygger tyggeben smiley Men ellers træner vi lidt tricks, leger med et reb jeg har flettet ellers har hun et enkelt aktiverings legetøj smiley

• #6   15. nov 2012 Her bliver der cyklet, eller gået en time hver dag. Det er sådan set nok til dem, de forlanger ikke mere. Hvis de så en dag trænger til mere ja så får de det smiley

• #7   15. nov 2012 Vi er begyndt at tage dem med ud at løbe.
    Når vi alligevel er afsted, kan de jo lige så godt løbe med smiley

Vi er alle 4 færdige og meget trætte når vi kommer hjem smiley

• #8   15. nov 2012 Har desværre ikke hund selv pt. men mine forældre har en jack russel som vi alle sammen træner og leger med.. I hverdagen bliver han primært aktiveret ved at træne apportering og trick-træning.. Han kommer med lige meget hvor mine forældre skal hen, så han kommer ud og møder nye mennesker, hunde og steder.. Han trives fint og er en helt utrolig velopdragen unghund..
    Min kæreste og far især træner spor og jagt med ham.. Indenfor leger han med kattene og ellers meget rolig og putte-agtig..

• #9   15. nov 2012 Vi træner IPO og det er jo en every-day ting. Dog er det sværere nu, hvor det er mørkt efter arbejdstid.
    Når hunden og jeg er alene hjemme i løbet af dagen, så leger vil lidt, sover lidt, laver lidt thesøgning, madsøg er en del af hans faste hverdag og så laver vi små lydighedsøvelser...

Hvis vi i en periode træner meget lidt, så kan det mærkes på hundens aktivitetsniveau. Han har det bedst, når han får trænet dagligt eller næsten dagligt.

• #11   21. nov 2012 Jeg har to små hyper-dsg-blandinger.... Går på hold med dem 1 gang om ugen og selvtræner 1-2 gange om ugen...

I dagligdagen får de gåture, trickstræning og fodersøg... Jeg skal springe mange dage over før de bliver "kravle på væggen"-agtige... de er rigtigt dygtige til at være i ro når jeg er... Så vi kan sagtens have et par dage hvor der ikke foregår noget som helst ud over en tur i haven / lille trissetur i snor...

Kommentér på:
Hvordan aktiverer du din hund?

Annonce