{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.781 visninger | Oprettet:

Hvordan aktiverer du din Aussie? {{forumTopicSubject}}

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan I aktiverer jeres Aussie? Når man nu har valgt en race der skal aktiveres en del er det spændende at høre hvad andre gør Jeg kan jo selv starte:

Vi går spor. Det elsker vi begge to. Mig selv mest fordi Alve går så koncentreret og stille og rolig på sporet - synes det er en fryd at se på.

Så er vi medlem af en hundeklub, hvor Alve mødes med hundevenner, hvor vi går 5 km ud til og hjem igen hver søndag formiddag. Så vi er begge flade når vi kommer hjem igen.

Alve elsker aktiverings legetøj med godbidder i - dem kan han bruge timevis på - og han bruger evigheder på de svære.

Vi træner også lidt fresbee - der er dog et stykke vej endnu til han har lært at gribe den i luften *S*

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan aktiverer du din Aussie?
  • #1   22. sep 2007 En typisk dag for mine hunde starter med at de skal søge efter deres morgenmad i haven, derefter får de et marvben med lidt lækkert i (nogle gange frosset) Når jeg kommer hjem fra arbejde får de deres gåtur, der altid involverer leg med andre hunde, jeg har et stort hundenetværk i og med jeg arbejder i en hundeklub, så stranden skoven eller marken i en time til 1½.
    Onsdag underviser jeg i lydighed, så der er Aslan næsten altid med i bilen så han kom komme ud og lege med de andre hunde.
    Torsdag går vi til lydighedstræning, søndag agility. Jeg melder mig løbende til hyrdekurser, og ringtræning og udstillinger.
    Et par gange om ugen (når de ikke er til træning) Spreder jeg en dåse tun rundt i haven, både på jorden og på barken af træerne, og oppe på hækken, det tager noget tid for dem at få sådan en spist.
    Aftensmaden indtages også fra græsplænen i haven. Udover det får de også problemløsningsspil, det er super sjovt. En gang om ugen får de ben til aftensmad, det tager også noget tid for dem at spise den, og bagefter gemme dem. Jeg laver meget søge øvelser, da min sheltie stresser meget nemt, der reducerer hans stress så derfor ser programmet nogenlunde sådan ud. Min aussie har ikke det største aktivitets nivau, og han er glad og tilfreds med den aktivering han får, og er jeg syg og ligger på sofaen et par dage overlever han fint på søgeøvelser og små ture med snor på.

orv det bliver altså hurtigt en roman... (-;

Kommentér på:
Hvordan aktiverer du din Aussie?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce