1.027 visninger
|
Oprettet:
Hvordan aktiverer du hunden i hverdage {{forumTopicSubject}}
Hvordan aktiverer du din hund i hverdagen?
Nu har der været så mange tråde, om gode råd og fifs til hvordan man kan aktiverer sin hund, så den blir dejlig træt både mentalt og fysisk.
Nu hvor jeg lige har ligget syg i 2 uger, er det ikke meget Bella er blevet aktiveret. Selvom jeg har prøvet så godt jeg kunne, og fået lidt hjælp.
Så var det at jeg kom til at tænke på, hvordan ser jeres hverdag/uge ud, når man ser på aktivering og motion af hunden?
sep 2005
Følger: 71 Følgere: 68 Hunde: 12 Emner: 641 Svar: 9.601
sep 2004
Følger: 57 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 643 Svar: 3.041
Herhjemme laver vi søge ( ikke hver dag ), leg, sit, dæk, zig zag og hvad vi nu kan finde på. Desuden er nicki jo en rigtig service hund, han hjælper gerne med at tage tøj ud af tørretumpleren, samle ting op fra gulvet osv, dejlig lille hjælper jeg der har mig.
Lige nu tror jeg faktiskt han skal aktiveres, han er helt tændt på pjat lige nu :o)
feb 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 607
mar 2006
Følger: 22 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 1.081
Om sommeren står den på lange gåture, bold i haven, og så har vi en hundegård, hvor de kan gå frit og lege med hinanden. (De kan IKKE gå uden snor). Vi laver også "ring-træning" - og hygger os med en smule lydighed, så meget som hundene nu gider... Vi bor tæt på stranden, så når vi er der, sopper vi med hundene.
Når de er alene hjemme giver vi dem kødben eller andet, der tager lang tid at spise - det bruger de lang tid på. En sodavandsflaske med hundemad, synes de også er skægt.
Sjovt at læse, hvad I andre gør!
Hilsen Marianne
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.974
Hun løber altid med næsen i jorden.
Derudover går vi til agility en gang om ugen og så træner vi lidt i løbet af ugen de "lektier" vi fik for til agility : )
Desuden mange søge øvelser - eller bare mad spredt ud på græsplænen - det elsker hun og hun bliver altid super træt af det
Hun render også altid rundt i haven i godt vejr - jager fugle osv
så holder hun meget øje i køkkenet når min mor laver mad og hjælper også med vasketøjet : )
Murphy og jeg har ikke rigtig faste rutiner endnu - men det kommer
vi går nogle små ture og forsøger at lave en masse miljø træning - i dag var han med i Zoo zity og senere var vi sammen med min venindes 2 årige søn!
nov 2004
apr 2005
Følger: 67 Følgere: 67 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 2.136
Bella kommer også ud mellem 3-5 gange dagligt. Alt afhængigt af, om den tur om eftermiddagen bliver meget lang. Vi kan snildt være ude i op til 3 timer.
Inde laver vi meget søge-lege, godbidder i flaske, gulerod med huller med leverpostej, lydighed osv. Ellers nyder hun at ligge i vinduet og kigge og blive gennemvarmet af solen.
apr 2005
Altså hvis man spørger min læge, så har jeg kun fejlet halsbetændelse. Da jeg havde ligget i sengen i en uge med meget høj feber og selvfølgelig ondt i halsen, tog jeg til lægen. Han kiggede KUN i halsen, for det var lige det han fangede ud fra min fortælling om symptomerne ;o) Men siden er det gået over til hoste, snot (hihi) og et tryk i ørerne, så jeg ikke kan høre noget.
Det er møg irriterende... jeg ved ikke noget værre end, når man kun kan høre sig selv, når man taler. Kender I ikke det :oD
nov 2004
Men ja så har man ik lige lyst til at gå lange ture med vapsen når man har det så skidt...
apr 2005
Jeg har brokket mig til min mor, og sagt at hun godt kunne have givet mig en krop der ikke blev syg. Hihi.
Bella har nu været meget sød, til at kysse mig dagen lang. Hehe.
-Og søster tog hende med på en agility bane vi har i nærheden en af dagene. Det var første gangm hun prøvede det, og hun kunne sgu!
apr 2005
Har du ikke prøvet at have mellemører betændelse? Det er ligesom når man holde sig for ørerne, man kan kun høre sig selv. hihi
apr 2005
Kan I sove godt alle sammen!
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
morgentur ca 1time (mig)
Eftermiddagstur 3/4-1½ time (mig)
Aftentur ca30min (Evan)
½times find mad i haven (alene)
2-3 * 15min med div øvelser (mig og Tara)
og så leg i haven med dem der lige har lyst.
Derudover kommer lydighedstræning hver tirsdag
Weekend turene med hele familien i skov, strand og by (dog begrænset da hun ikke er helt stolt ved for meget tumult)
og div stævnemøder med "kæresten" Teddy
Tror egentlig det dækker meget godt!!
Hvordan aktiverer du hunden i hverdage