{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
731 visninger | Oprettet:

Katte problemet =D {{forumTopicSubject}}

Jah den klasiske hund og kat problem.
Kan man gøre noget for at hjælpe dem lidt de evige fjender?

Problemet: Min mor har en hav af katte, og jeg besøger hende ret tit. Og Bacardi er ret så vild med at hidste kattene op i dobbelt str og få dem til at væse. Han jagter dem ikke (tror ikke han tør)

Men tror min mor er ved at være træt af hvalpen der laver ballade og uorden i hendes hus når han tænder alle kattene.

Vi har prøvet at lade dem være, måske katten ku give ham en læresteg og lade dem være. Men katten gider egentlig heller ikke slå ud efter ham. Tror ikke de synes han er en trussel.

Ved godt man ikke kan træne med katte og belære dem noget.
Skal jeg ud og finde en kat der kan li hunde og måske vende bacardi til katte på den måde?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katte problemet =D
  • #2   25. okt 2012 Er din hund ikke en hvalp?
    Hvilken race er det?

• #3   25. okt 2012 Jo jeg ber ham om at lade katten være nok 20 gange på et besøg, det også lidt træls at være efter ham hele tiden. Ved godt det svært for en hund og især en hvalp at lade de dyr være.

CH jo han er hvalp, 6 mdr en malinos ...

• #4   25. okt 2012 Mange godbidder, hund i snor og ros når han gør det rigtige.

"Jo jeg ber ham om at lade katten være nok 20 gange på et besøg, det også lidt træls at være efter ham hele tiden. Ved godt det svært for en hund og især en hvalp at lade de dyr være." Hvis du ikke har lyst til at lærer ham at omgåes katte hvorfor så overhovedet tage ham med????

• #5   25. okt 2012 Sara og Rotterne - ved ikke hvorfor jeg ikke lige har tænkt over det? Lyder jo meget logisk - det vil vi prøve.

Sara han kommer med derud for at han kan opleve noget. De har en del dyr og bor på landet. Men det kun kattene vi har problemer med.
    Også derfor jeg spurgte til hvad jeg kan gøre.

• #6   25. okt 2012 Min kat kan high five, low five, sit, ned, op, sidde pænt, vinke, etc, klikker træning er din ven! smiley

Hunde kan godt trickes til at jage pga kattes hurtige bevægelser.
    Lav evt en øvelse, hvor du først beder hunden sitte. Så tager du en bold og triller langsomt fra hånd til hånd over gulvet, imens siger du "det min" eller lign, og giver hunden godbid for at sitte pænt og kun se på bolden. Når hunden er ved at fatte det, øger du trille tempoet, så bolden til sidst "løber" lige så hurtigt som en kat. Så forstår hunden tilsidst at lade hurtige og langsomme objekter være når du siger "det min"

• #7   25. okt 2012 min kat blev 20 gange mere modig over for hunden ved fodringstid, og senere benyttede jeg det med lidt tun, og sørgede så i de situationer for at der ingen dårlig oplevelse var med hunde, altså at hunden blev holdt i ro, og så små skridt. evt hav et børnegitter med og sæt det så kattene kan være i det rum de foretrækker, og hunden og i er i et andet rum, så kan det gå i kattenes tempo, og hunden kommer måske til at være lidt mere afslappet

• #8   25. okt 2012 Nej bolden skal ikke anvendes som belønning bagefter self. Man kan jo real set bruge hvad som helst der bevæger sig og tricker hunden hvis man ikke vil bruge en bold. Øvelsen er jo lidt som at som lære hunden "nej" den væsentlige forskel er her at tingen bevæger sig.

Self er det nr uno at rose hunden for at være rolig og ignorere kattens selskab smiley men jeg ville ikke gentage din metode i mit indlæg, så tænkte jeg supplerede men endnu en. Jeg har set det fungere fint med en impulsiv teenage hund.
    - Og self skal man altid ha sin ret til at være uenig.

• #9   26. okt 2012 At træne med en kat der er van til hunde er en meget god idé. Nu hved jeg ikke hvor du bor men Jeg har en sådan en kat hvis du ikke kender någen smiley ham er du velkommen at træne med smiley vi bor lidt udenfor københavn

• #10   26. okt 2012 jo tak Caroline, men vi fra det mørke jylland. Vi mødte ellers sådan en kat for 1 mdr siden, den kom og gned sig op af Bacadi, og så kiggede han ellers noget så mærkeligt. Men så gik det sjove af katten. Ku være jeg sku finde sådan en igen

Kommentér på:
Katte problemet =D

Annonce