{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.700 visninger | Oprettet:

Hundehold i ejerlejlighed. {{forumTopicSubject}}

Vi får hund her d. 7 og bor pt. i en ejerlejlighed. Her er problemet at der står i husordenen at man ikke må have dyr i lejligheden. Vi har haft vores lejlighed til salg i ca. 1 mdr. nu men der er ikke sket noget. Kan vi blive smidt ud af vores egen lejlighed?? Håber der er nogen der kan hjælåe. De skal lige siges at der bor flere katte i lejlighederne og de må gerne være der, der må bare ikke anskaffes nye katte.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundehold i ejerlejlighed.
  • #1   21. maj 2008 Forstår ikke helt... Er i ved at sælge den? Og skal flytte et nyt sted hen?

• #2   21. maj 2008 Tror faktisk godt i kan blive smidt ud af ejerforeningen.. men det er ikke noget der bare lige kan ske fra den ene dag til den anden...

• #3   21. maj 2008 Ja vi har lejligheden til salg og har kig på et hus.

• #4   21. maj 2008 i anskaffer jer da bare en hund hehe når i alligevel skal flytte ud... det ville jeg ha gjort...

• #5   21. maj 2008 men hvorfor har i valgt at købe hund før i overhovet er flyttet????
    hvis i ved man ik må have hund

• #6   21. maj 2008 Lidt sent at finde ud af det når man HAR købt hund...

Hvad nu hvis i ikke får solgt lejligheden og ikke får tilladelse til at holde hund????????

Nå, men ihvertfald: I burde kunne søge om dispensation, til at holde hund.

• #7   21. maj 2008 Ja der holder jeg sku med Dorte, og Sabrina.... Hvorfor i alverden købe en hund i en lej hvor man ikke må??? Og hvorfor udsætte en hvalp for, og jer for at skulle flytte med en hvalp om benene??? Det kan da kun skabe yderligere uro

• #8   21. maj 2008 Ved godt det lyder skørt at købe en hund når man ikke må have den i sit hjem. men det er min kæreste der har købt hunden uden jeg viste det. Det er fordi vi fik chancen for at få den helt rigtige hund fra det helt rigtige sted. Men hvis det stod til mig skulle vi have ventet....hmm men hvem siger nej til sådan en lille guldklump

• #9   21. maj 2008 Hvem siger nej..... Tja.... Jeg siger ikke noget....

• #10   21. maj 2008 Jeg har overvejet at flytte hjem til mine forældre men det er jo ikke nogen permenent løsning.

• #11   21. maj 2008 Nanna, om du så flytter ind hos julemanden så skal hvalpen vende sig til alt for mange hjem og omrukeringer på for kort tid hvis du spørger mig....... Den er lige blevet revet op ved roden en gang, så når den liiiige og falde bare lidt til og så sker det igen.... smiley

• #12   21. maj 2008 HØRT CAMILLA!!

• #13   21. maj 2008 ja men det er der ikke noget at gøre ved er sikker på at den nok skal få det godt. Ikke for at virke sur, men jeg skrev altså ikke denne tråd for at få på puklen over at jeg skal have en hund. Jeg gjorde det for at få hjælp til om vi kan miste brugsretten til vores lejlighed. Mine forældre er tidligere hundetrænere og har ikke udtrykt bekymring ang. en flytning. Vi er meget engagerede i vores lille hund, og jeg har ingen problem med at have den til at bo i lejligheden, det er trods alt en lejlighed jeg har købt og betalt. Men tak for jeres svar

• #14   21. maj 2008 det handler da ikke om hvor i bor eller hvor at flytter hen. Det handler om at i skal flytte og rykke rundt på hvalpen og vende op og ned på dens liv mange gange inden for meget kort tid. Og så handler det om at det ikke er videre smart planlagt at købe hund hvor i ikke må holde den, hvis i så bliver smidt ud... så står i på gaden med en hvalp.........

• #15   21. maj 2008 Uansvarligt af din kæreste, hvis du spørger mig...

Nå, men hvad med at høre opdrætter om de kan have hunden til i får et PERMANENT sted at bo. Det er, som Camilla aka pylremor, IKKE nogen god start for en hvalp at blive flyttet sådan rundt. For i vil vel det bedste for den lille hvalp ik???

• #16   21. maj 2008 Nej den kan jo være solgt i morgen hvis det er det. Det er jo ikke til at sige, Ellers kan vi købe hus og leje lejligheden ud, men det er jo noget af en omkostningsfyldt affaire.

• #17   21. maj 2008 Nanna, du siger det er den helt rigtige hvalp fra den helt rigtig opdrætter. Hvis opdrætteren er den helt rigtige, så ønsker de heller ik at i holder hund et sted i ikke må, og de ønsker ikke hvalpen skal flytte igen og igen. Så vil de hjælpe jer, og måske ha hvalpen lidt ekstra tid.... Og hvis ikke så er det nok hverken den rette hvalp (i forhold til tiden) eller den rette opdrætter

• #18   21. maj 2008 ja det var måske uansvarligt, men nu har vi snakket i 2 år om at få en hund. Det er ikke til at ændre........vi kommer nu aldrig til at stå på gaden. Opdrætteren har hellere ikke udtrykt bekymring, og det gør da ikke hende til en dårlig opdrætter. Men som sagt der er ikke det denne tråd handler om.

• #19   21. maj 2008 Nanna, det er så et spørgsmål om hva man søger hos en opdrætter.....

• #20   21. maj 2008 Tina - ENIG

• #21   21. maj 2008 Du ved jo ikke hvad du taler om. Er ked af jeg overhoved oprettede denne tråd. I er jo kun ude på en ting. Hvis i ikke ved noget om emnet /spørgsmålet så lad vær at skrive jeg har ikke brug for nogen moralsk prædiken eller lign. Det er dog utroligt ;o)

• #22   21. maj 2008 Jeg vil gentage mit spørgsmål.. Hvis i ikke når at få solgt jeres lejlighed, kan i så ikke få opdrætteren til at have hvalpen til i har fået et permanent sted at bo? Og hvis du siger at det nok går hurtigt, Så har i da den sikkerhed- OG i slipper for at skulle vænne hvalpen til at føle sig hjemme 2 steder indenfor kort tid.

• #23   21. maj 2008 Det er da noget af det sødeste man kunne gøre. I aner jo ikke noget om os....hva helvede bilder i jer ind. Det er da godt i kan støtte hinanden i af kalde os andre nogle idioter. Længe leve jantelover....fy for pokker

• #24   21. maj 2008 Nanna, jeg ved da hva jeg snakker om. Det er jo et holdningspørgsmål med hva man forventer og forbinder med en ordenlig opdrætter, så du kan være uenig og ha lavere forventninger/krav men du kan aldrig sige at min mening er forkert.......
    Og nu bygger jeg det jo sådan set også på lidt teori, om hunden og dens udvikling. Og på den måde er hvalpen jo ikke så fremmed for os mennesker. Babyer har heller ikke godt af at blive kastet rundt. De har godt af ro.....
    Men du kan da tage vores råd som du vil. Bare lad være med at klage når din hund ikke agere som du ønsker fordi den er stresset og forvirrret....

• #25   21. maj 2008 Nej det er ikke noget vi har snakket med hende om, men det er da en mulighed. Men det er ikke noget jeg har overvejet eftersom vi gerne vil have hunden hjem.

• #26   21. maj 2008 Jeg skriver kun for at i får den bedste start til jeres hvalp. Jo, jeg er også lidt forarget(!!)- men nu står i i den situation, og jeg prøver at hjælpe dig med at finde gode løsninger.

• #27   21. maj 2008 Jeg var da også i chok, men prøver at få det bedste ud af situationen, det står jo ikke til at ændre. Jeg er nu sikker på at den nok skal få det godt, og selvom vi skal flytte derfor kan vi jo godt skabe en tryg og stabik start for hvalpen. Når blot man sørger for at de andre rammer er i orden så gør det måske i den sidste ende ikke noget om hvor man bor.

• #28   21. maj 2008 Pernille, det er der blevet svaret på at ja det kan hun.... At folk så debatere videre... Jah det er jo et Debat forum..... sådan er det....

• #29   21. maj 2008 Men det er slet ikke det der er mit problem, det er jeg kommet over. Jeg ville bare hører det med lejligheden.

• #30   21. maj 2008 Nanna, rammerne er jo fx stedet... Så... den holder sku ik. Men bliv du bare ved med at sige det til dig selv.......
    Og jo det står også til at ændre, hvis din kæreste og dig vælger at tage et ansvarligt valg, så kan i jo takke nej til at købe hvalpen. Ingen holder en pistol for panden.
    Sorry men jeg bliver sku arrig når hunde købere bliver så egoistiske at de nægter at se på hundens bedste... Så bør man ikke få dyr.
    Og nu smutter jeg fra denne tråd inden jeg bliver rigtig lang i ansigtet.....

• #31   21. maj 2008 Hvor fedt at man spørger i vest og i svare i øst, det er virkelig noget man kan bruge til noget. Jeg kald mig bare egoist, jeg har anskaffet mig en hund. Jeg er sikker på at den nok skal få det rigtig godt. Der er hunde der bor det samme sted altid og er helt ustyrlige. Så det er ikke sikkert at dette får nogen betydning. Jeg vil lige sige at jeg har talt med en hundeadfærds ekspert og hun mente ikke det blev et problem. Men som sagt i kender mig jo ikke. Jeg er meget engageret i min hund, og det kan godt være jeg er en ignorant.

• #32   21. maj 2008 Jeg mener at det er sådan, at hvis det bliver opdaget så kan ejerforeningen i princippet tvinge Jer til at sælge lejligheden, hvis ikke I skiller Jer af med hunden, men eftersom du allerede er i gang med at sælge lejligheden kunne jeg ikke forestille mig, at der blev gjort mere ved det - i værte fald kan I vel blive bedt om at finde et andet sted til hunden så længe I bor der...

• #33   21. maj 2008 Tina, vi har som sagt snakket om at få en hund i lang tid(har også kigget på hvalpe). Jeg ville bare ikke i lejligheden. Vi har været sammen i 9 år og jeg vil lige sige at det ikke er noget min kæreste normalt gør, det skulle være en overraskelse. Han havde talt med mine forældre og arrangeret det. Jeg er selvfølgelig glad for hunden, det er der ingen tvivl om, men dette er ikke en ønske situation.

• #34   21. maj 2008 Tak Line for et rirgtig brugbart svar ;o)

• #35   21. maj 2008 Ja altså nu er jeg jo ikke advokat, så du må ikke hænge mig op det, men mener at det er sådan...

• #36   21. maj 2008 Jeg har både siddet som formand, og bestyrelsesmedlem i ejerforeninger.
    Og det er de færreste ejerforeninger der har penge og tidsressourcer til at lægge sag an, og mon ikke en evt. advokat vil bede bestyrelsen klappe hesten, nu lejligheden allerede er udbudt til salg ?

Jeg ville sove roligt om natten om jeg var jer ! smiley

• #37   21. maj 2008 Moster Gerda Guds favorit smiley : tak skal du have, så vil ejg gå i seng og sove roligt. Hader ikke at overholde reglerne, men det er lidt surt når det er vores egen lejlighed. Reglerne er blevet ændret mens vi har boet her. Sov godt ;o)

• #38   21. maj 2008 Der er 72 lejligheder hvoraf nogle er lejelejl. og andre ejer. Jeg håber sådan på at få solgt lejligheden asap. Men det er ikke noget godt tidspunkt.

• #39   21. maj 2008 Jeg stod iøvrigt lidt i samme knibe som jer, da jeg købte Geister.
    Havde fået 100% sikker godkendelse af formanden, i daværende ejerforening -men bestyrelsen nedstemte hende... Kors !
    Whatever det gik alligevel -uden represalier ! smiley

Så selvtak, og sov godt ! smiley

Og resten af koret (de fleste iallefald), kors i hytten siger jeg bare -lejligheden er jo sat til salg -og det er iøvrigt en ejerlejlighed.. Der skal den ondenhylemig meget til før man kan "hælde" nogen ud !

• #40   21. maj 2008 Nanna B.. Jeg er ikke sikker, men jeg mener, de godt kan smide jer på porten. Spørgsmålet er så om de gør det, da de kan se I har sat lejligheden til salg eller om de vil gøre en undtagelse. Det kommer an på, hvor flinke de er.. Men ja. Jeg mener, de kan smide jer ud, da I bryder reglerne. Selvom lejligheden er sat til salg, er det stadig et brud på reglerne..

• #41   21. maj 2008 Tror nu ikke den lille hvalp kommer til at tage skade af det så længe den er sammen med sine mennesker... tror ikke det så meget er selve stedet der giver hvalpen tryghed men det at være sammen med sin ejer og nu er det jo ikke sådan de bliver sat på gaden i morgen.... så hvis de bare søgre for at være sammen med hvalpen og sørge for at den føler sig tryg sammen med dem tror jeg nu ikke der sker så meget ved det.......

Nanna B held og lykke med den lille vaps.. håber snart i får lejligheden solgt og finder et dejligt hus...

Maj Britt

• #42   21. maj 2008 tror heller ikke der sker det store ved det, når i nu alligevel er ved at flytte. De kan ikke bare smide jer ud fra dag til dag. Det er en langsomlig proces, så tror ikke de gider sætte noget i værk, når de ved i er ved at sælge. Har tidligere haft en tvist med en ejerforening, og sidder lige nu i bestyrelsen i en anden. Det mit klare indtryk, at i rolig kan beholde hunden. Omend det ikke er det mest moralske rigtige.
    Held og lykke med det

• #43   22. maj 2008 Jeg har ikke forstand på det med jeres lejlighed, men omkring jeres hvalp, vil jeg altså vove at påstå der ikke sker noget med den, selvom i måske flytter en uge efter i har fået den. SÅ sarte er hvalpe og babyer (hvilket der vist også blev snakket om) altså ikke. Da vi købte Azur i Tyskland havde vi en hjemtur på 900 km (i bil) og han har sgu ingen skade taget, så folkens - slap nu lige lidt af hva'?

• #44   22. maj 2008 ... Vi tog selvfølgelig en maaaasse pauser og overnattede også, så turen ikke blev for lang for ham - bare så i ikke begynder med at kritisere mig nu..

• #45   22. maj 2008 Undskyld Nanna, men har du nogen idée om hvordan boligmarkedet ser ud lige nu?
    Der er bare bunke vis af ejerlejligheder til salg, du skal min regne med 6 måneder på nuværende tidspunkt, før lejligheden er solgt.

Har i talt med ejendomsmælger?
    I står jo ikke engang med en køber til lejligheden. Synes godt nok det er at så kartoffler i Juli måned.

Men nej, ejerforeningen kan ikke "smide" jer ud, men derimod tvinge jer til at sælge, og evt. bede om hunden bliver passet et andet sted.
    Grunden til der er nogen som har katte er, at kattene kom til før reglen. Og når en regel som denne bliver vedtaget, så kommer det til at gælde dyr som bliver anskaffet efter reglen, eller at man efter vedtagelse ikke må anskaffe sig flere dyr.
    Du kan jo ikke tvinge en beboer til at aflive sit dyr, pga. en ny regl bliver vedtaget.

Men synes godt nok jeres beslutning er meget lidt gennemtænkt.
    Man anskaffer sig ikke et dyr under flytning, det er sgu direkte synd for hvlapen, men også meget meget umodent af jer begge.

Hvis det havde været min mand, så havde jeg skisme sat foden i gulvet og sagt, at hvalpen måtte vente til vi var flyttet og kommet på plads. Der er jeg måske kælling, men sådan vil det bare blive...!!

• #46   22. maj 2008 Ejerforeningen kan ikke tvinge dem til noget som helst, uden de går gennem en advokat !
    Og det tager ufattelig lang tid at få sådanne sager kørt gennem systemet !
    Jeg kan ikke forestille mig en eneste ejerforening der vil bruge tid og ressourcer (læs. penge)-når lejligheden allerede er til salg !
    Jeg har også svært ved at forestille mig, at en advokat vil anbefale sagen gennemført i -grundet situationen.
    Husk venligst på, at der er stor forskel på en lejebolig og ejerbolig !

Da jeg sad som formand, havde vi et forældrekøb til en "psykiatisk tilfælde" KORS I R**** et hyr, vi havde med at få ekspederet hende videre ! Det tog næsten 1-1/2 år !
    Og hun var endda "kun" lejer (af sine forældre)
    Det var først da hun var ved at brænde hytten ned og vi fik hende tvangsindlagt det lod sig gøre.
    Forældrene lejede hende jo lejligheden, og advokater samt administrator forklarede tydeligt -at det var nærmest umuligt at sende hende på gaden -trods hun var farlig for sine omgivelser !
    De anbefalede at vi vedvarende lagde pres på forældrene !

Det havde været noget hurtigere om det havde været alm. udlejning.

Ejerforenings-bestyrelser er frivillige, og der er altså en grænse for hvor meget krudt man vil ligge i en enkelt lejlighed -når den allerede er sat til salg.
    Bestyrelsen vil højst få ondt i en vis legmesdel, (måske med rette, men sådan er det bare) -det er til at leve med når man alligevel skal flytte !

• #47   22. maj 2008 Tina F..
    Det er så liige lovlig urealistisk, at de gider bruge tid og penge -når lejligheden allerede er sat til salg..
    Det er jo ikke noget der har noget med fællesarealets udseende at gøre !
    Ej heller noget fællesarealet og helhedsindtrykket tager skade af..;-)

Det er udelukkende noget lejligheden indvendig kan tage skade af, og det rager ikke en bestyrelse !
    Det kan højst få konsekvenser for kostprisen..;-)

Finder disse tanker en kende useriøse, og argumenterne er urealistiske og præget af en :jeg vil have ret holdning *s*

Jeg tør gerne vædde en 1000 lap, om det får konsekvenser i form af de bliver smidt på gaden, inden lejligheden er solgt ! smiley

• #48   22. maj 2008 Jeg tror heller ikke du har haft ørene i maskinen smiley
    Men at stille alt dette gætværk op når lejligheden allerede er sat til salg -samt alle disse indlæg handlende om useriøse ejere, det er liige i overkanten..
    Jeg tør vædde med at de højst får en henstilling, muligvis verbalt og thats it ! smiley

Kommentér på:
Hundehold i ejerlejlighed.

Annonce