{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dæk? :-)
  • #1   6. okt 2012 Hvad med at få den til at sætte sig, tage en godbid i hånden, og føre håden ned til gulvet, foran hunden.
    Så lægger de fleste hunde sig, ligeså snart den så lægger sig siger du dæk og giver den godbidden.. det er mit eneste bud må jeg nok indrømme smiley

• #2   6. okt 2012 Jeg havde problemer med at lære Polly det. Jeg gjorde som LP beskriver, men hun bakkede i stedet for at lægge sig. Så fandt jeg på at gøre det, hvor hun sad op ad en væg og så virkede det

• #3   6. okt 2012 Hvordan har du prøvet og hvad gør han?

• #4   6. okt 2012 Marianne K - Gud hvor smart at gøre det op af en væg.
    Den vil jeg lige huske, til når jeg om mange år (og Muffi ikke er her mere) skal have en hundehvalp.

• #5   6. okt 2012 Jeg ville sætte mig ned på gulvet med en guf i hånden.
    Så ville jeg vise hunden guffen og så hurtigt føre min hånd ned til jorden og ikke gøre andet end bare at vente. Hvis den mister interessen for guffen vil jeg bare gøre det samme igen. I det sek hunden lægger sig ned udløser det guffen fra min hånd og masser af ros

• #6   6. okt 2012 Hov og vil lige sige jeg ikke vil give hunden en sit først, det er i min venden en øvelse for sig selv, når vi snakker indlæring. Den skal jo gerne lære at dække fra både sit og stå smiley

• #7   6. okt 2012 Jeg lærer mine hunde dæk, med klikker, jeg bruger en musemåtte som de skal lægge sig på, det lærer de i løbet af nul komma nul. Jeg lægger måtten på gulvet og klikker for kontakt på måtten 3-4 gange, så står jeg stille og venter til de desperat prøver at lægge sin ved/på måtten, og derfra går det bare derud af, jeg lægger håndsignal og lyd på, og når jeg synes at de har gjort det nok, fjerner jeg musemåtten og fortsætter med de signaler jeg har valgt, de bliver så øvet 5-10 gange om dagen, ind imellem kommer musemåtten frem, men kun få gange.

• #8   6. okt 2012 Bumle bi- er det ikke bare unødvendig ekstra arbejde?

Jeg ville gøre som første indlæg. Og det du tilbyder den skal være super lækkert, så hunden har lyst til at arbejde for det.

• #9   7. okt 2012 Hullubullu, altså hvis TS ikke kan lære hunden dæk på "normalvis", er det vel kun at prøve alt andet af, jeg synes nu at lære en hund dæk på en dag, og så bare holde det ved lige, er ganske normalt, og hvis man er vant til at træne med klikker, går det bare rigtig hurtigt.
    Nu træner jeg mine hunde op til prøver, og den her måde giver dem et sikkert dæk.
    Og nu kan man jo ikke i hundearbejde sige at det er unødvendigt ekstra arbejde, for hvis man skal have noget til at virke, skal der arbejdes det der er nødvendigt.
    Jeg glemte også at skrive, at jeg selvfølgelig lægger klikkeren væk, når øvelsen er indlært, og godbidderne ryger så lidt senere. Nu er det jagthunde jeg har og bruger dem til jagt, der er det ret vigtigt, at de har et sikkert dæk, så jeg kan standse dem hvis de skulle nærme sig en vej, eller hvis de vil løbe efter noget vildt, (den er så ikke sikker 100% hver gang smiley )

• #10   7. okt 2012 Bumle- jeg har dog endnu tilgode at møde en hund som ikke kan lære det ved denne metode smiley
    Ja et dæk er et dæk indtil man siger andet:) det er lige præcis det som det er i ipo programmet. Og dæk er også lige nu og her, og ikke om 2 sek først smiley
    Og som du selv siger, så er det skide praktisk hvis en hund er på vej hen til noget som man ikke vil..

Kommentér på:
Dæk? :-)

Annonce