{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund der trækker
  • #1   12. sep 2012 Min hund trækker også. Men løsningen for os er en halti. Jeg ved at der er mange, der er modstander af den. Men min holdning er, at det er mere synd at hunden er ved at blive kvalt i halsbåndet.

• #2   12. sep 2012 følger lige med smiley

• #3   12. sep 2012 Hvad er en halti? smiley

• #6   12. sep 2012 Jeg har nu prøvet det med at standse op, hver gang han trækker. Uden at det virkede det mindste efter hensigten.
    De daglige gåture var et mareridt, hvor han trak, prustede og hostede, fordi jeg holdt igen.
    Jeg var på det tidspunkt modstander af haltien. Men min dyrelæge anbefalede den. Og jeg lod mig overbevise.
    Idag er vores gåture fredelige og slet ikke belastende, hverken for Louis eller mig smiley

• #7   12. sep 2012 jeg har fået min hvalp til at gå pænt (det betyder alm snor) ved at HVER gang han begyndte at trække..! når han så satte sig ned dækkede eller prøvede at ta kontakt til mig sagde jeg dygtig og vi går videre...! de første mange mamnge mange gang når man kun at gå 2 skridt før man skal stoppe igen...

Når cito skal gå plads (gå ved min side og kigge op på mig) Det lærte vi ved hunde træning... jeg snakker til ham i en tøset stemme og hver gang han kigger op på mig får han en godbid..

snak med din træner om det... smiley

• #8   12. sep 2012 Jeg var til et foredrag for et stykke tid siden. Han holdning var, at vi hundefører ofte roste og gik videre for tidligt. Hunden fik ikke lov at sætte det at trække i snoren, stop og "hvad så" sammen, og derved tænke: Det virker ikke.

Sagt på en anden måde: Når hunden trækker, stopper man. De fleste går videre¨når snoren igen er slap eller hunde kigger på en. Han mente at vi skal tælle til 10 - 15 efter snoren er blevet slap. Derved begynder hunden at sætte tingene sammen i sit hoved.

Jeg ved godt, det er en påstand, men jeg bruger det faktisk jævnligt i alle sammenhænge. Jeg synes det virker.

Håber I kan fatte meningen med mit indlæg

• #10   13. sep 2012 jeg binder snoren rundt om maven (for jeg bliver så negativ når jeg får ondt i mine arme) og så vender jeg rundt og går den anden vej når hunden trækker... og roser den når den så begynder at forstå det... har gjort det i en uge med min cocker spaniel (har haft hende i 3 uger) og hun fatter det sådan ca 80% nu smiley

• #11   13. sep 2012 Ja, men han er en Golden retriver :.)

Kommentér på:
Hund der trækker

Annonce